Της Βασιλικής Χρυσοστομίδου*

Ο νεαρός επόπτης της διαφημιστικής εταιρείας γυάλισε με επιμέλεια τα παπούτσια του με ένα υγρομάντιλο πριν μπει στο γραφείο του προϊσταμένου του. Έστρωσε τα μαλλιά του κοιτάζοντας τον εαυτό του στην εφαρμογή για σέλφι φωτογράφιση στην οθόνη του κινητού του και χτύπησε διακριτικά την πόρτα. O προϊστάμενος τον υποδέχτηκε παγερά.

«Κύριε Ιωαννίδη έχουμε εκτεθεί στην εταιρεία Fairyland. Τα δύο άτομα που προσλάβαμε για την προώθηση των ζαχαρωτών Fairy Bear δημιούργησαν τρομερή αναστάτωση στο σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης στο Κερατσίνι. Την ευθύνη για την εποπτεία τους την είχατε εσείς γι αυτό και σας παρακαλώ να μου εκθέσετε αναλυτικά τα χθεσινά γεγονότα».

«Μάλιστα. Λοιπόν, εγώ έφθασα στο κατάστημα στη μία ακριβώς, όπως ακριβώς αναφερόταν στο πρόγραμμα».

«Αυτό το γνωρίζουμε, ήδη».

«Άρχισα να αναζητώ τον αρκούδο και τη νεράιδα που είχαν αναλάβει την διαφημιστική προώθηση, αλλά δεν τους έβρισκα πουθενά. Τότε άρχισα να ανησυχώ, μήπως είχα μπερδέψει τις ημερομηνίες και έκανα λάθος το ραντεβού και επικοινώνησα με την εταιρεία μας για να επιβεβαιώσω».

«Τι σας απάντησαν;»

«Μου είπαν ότι , όντως ,για την Παρασκευή 18 Απριλίου είχε κανονιστεί το event με τις καραμέλες Fairy Bear με έναν αρκούδο και μια νεράιδα στο ισόγειο και στον παιδότοπο του συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ».

«Μπορώ να μάθω πως ενεργήσατε, αφού επιβεβαιώσατε;»

«Είπα στην υπεύθυνη της εταιρείας μας ότι δεν τους βρήκα ούτε στον παιδότοπο, ούτε στο ισόγειο στην πτέρυγα με τα ζαχαρωτά και τις σοκολάτες, όπως είχαμε κανονίσει. Εκείνη μου είπε να περιμένω μισή ώρα ακόμη μήπως εμφανιστούν και να τηλεφωνήσω ξανά σε κάθε περίπτωση. Τότε σκέφτηκα ότι ίσως ο αρκούδος έκανε ένα έξτρα διάλειμμα. Η νεράιδα, όμως, έπρεπε εκείνη την ώρα να μοιράζει στα παιδάκια τα μπαλόνια που ήταν γεμάτα ασημόχαρτα και είχαν τυπωμένο πάνω τους το λογότυπο της Fairyland».

«Γιατί να κάνει έξτρα διάλειμμα ο αρκούδος;».

«Γιατί πρέπει να βγάζει κάθε τόσο το αρκουδίσιο κεφάλι… είναι βαρύ, ξέρετε. Χρειάζεται να παίρνει λίγο αέρα».

«Και λοιπόν, τι έγινε με τη νεράιδα;»

«Ούτε η νεράιδα ήταν στο πόστο της. Έψαξα τους ορόφους, τους διαδρόμους, ακόμη και στο εστιατόριο ανέβηκα. Τίποτα».

«Τίποτα;»

«Δηλαδή, τους βρήκα στο τέλος. Ήταν στην αποθήκη με τις συσκευασίες του πρώτου ορόφου και καπνίζανε αμίλητοι.»

«Αναμενόμενο. Όταν δεν τους προσέχεις , πάντα το ίδιο συμβαίνει. Λουφάρουνε όσο περισσότερο μπορούνε. Αυτός είναι ο λόγος που προσλαμβάνουμε και εκπαιδεύουμε τους επόπτες , κύριε Ιωαννίδη».

«Τους ρώτησα γιατί δεν είναι στο πόστο τους. Ο αρκούδος έσβησε βιαστικά το τσιγάρο του και μου είπε πως είχαν διάλειμμα. Η νεράιδα δεν είπε τίποτα. Με κοίταζε έντρομη κι από τα βαμμένα φρύδια της τρέχανε δύο γαλάζια ρυάκια ιδρώτα».

«Γιατί γαλάζια;»

«Είχε μακιγιαριστεί, κύριε διευθυντά».

«Ωραία , και τι σας είπε;»

«Πως από το πρωί είχαν δουλέψει όπως ακριβώς έπρεπε και πως μόλις είχαν καθίσει».

«Τι ώρα ήταν, ακριβώς;»

«Μία και εικοσιεφτά».

«Έλεγε ψέματα. Έχουμε πληροφορηθεί ότι και οι δυο τους δεν φαίνονται στις κάμερες του καταστήματος ,σε κανένα χώρο , δεκαπέντε λεπτά πριν τη μία και μισή».

«Αυτό της είπα κι εγώ. Ότι τους έψαχνα κάπου είκοσι λεπτά παντού στο σούπερ μάρκετ. Τότε μου είπε πως δεν αισθανόταν καλά, πως ζαλιζόταν και γι αυτό είχε πάει να καθίσει μέχρι να συνέλθει μαζί με τον αρκούδο που ήθελε κι αυτός να κάνει διάλειμμα γιατί είχε κουραστεί».

«Και εσείς, κύριε Ιωαννίδη τους πιστέψατε;»

«Ναι, κύριε διευθυντά, η κοπέλα, η νεράιδα θέλω να πω, ήταν πολύ αδύνατη και κατάχλομη»
.
«Το τσιγάρο, όμως, το κάπνιζε».

«Έτσι είναι οι καπνιστές, κύριε διευθυντά, το έχουν ανάγκη».

«Μάλιστα, κύριε Ιωαννίδη, για να το λέτε εσείς, κάτι θα ξέρετε. Είδα στο βιογραφικό σας ότι έχετε πτυχίο Νοσηλευτικής».

Ο επόπτης σιώπησε ενώ ο προϊστάμενος συνέχιζε ακάθεκτος.

«Όσοι προσλαμβάνουμε για προώθηση προϊόντων χρειάζονται διαρκή παρακολούθηση, διακριτική βέβαια, αλλά επιβάλλεται να γνωρίζουν οι ίδιοι ότι παρακολουθούνται, ακόμη κι αν δεν το καταλαβαίνει κανείς άλλος. Επίσης, οι επόπτες πρέπει να κρατούν τις απαραίτητες αποστάσεις και να διατηρούν το κύρος τους. Αυτή η πρακτική μας έχει αποτελέσματα γι’ αυτό και μας εμπιστεύονται οι μεγαλύτερες εταιρείες».

«Μάλιστα».

«Θα πρέπει να γίνετε πιο αυστηρός, κύριε Ιωαννίδη, αν θέλετε να συνεχίσετε να εργάζεστε για μας».

«Η κοπέλα φαινόταν πραγματικά άρρωστη».

«Αυτό δεν μας αφορά. Είναι δικό της θέμα. Εσείς δεν έπρεπε να πιάσετε κουβέντα μαζί της. Έτσι παίρνουν θάρρος και τα πράγματα ξεφεύγουν από τον έλεγχό μας».

«Μα εγώ, δεν…»

«Περιττό, κύριε Ιωαννίδη , η συνομιλία σας καταγράφηκε από την κάμερα που βρίσκεται μέσα στην αποθήκη».

«Το μόνο που της είπα ήταν ότι καταλαβαίνω, αλλά έπρεπε να γυρίσουν αμέσως στο πόστο τους, πράγμα που ετοιμάστηκαν να κάνουν, αλλά τους σταμάτησα εγώ γιατί θυμήθηκα ότι έπρεπε να επικοινωνήσω με την εταιρεία».

«Και αυτό το γνωρίζουμε. Όλα τα γνωρίζουμε και τίποτα δεν θα αλλάξει την άποψή μας για το συμβάν. Η συζήτηση έγινε για να αλλάξετε εσείς, κύριε Ιωαννίδη. Σας προειδοποιώ ότι δεν έχετε πολύ χρόνο στη διάθεσή σας. Πηγαίνετε τώρα».

Ο νεαρός επόπτης βγήκε έξω από το γραφείο και μόλις έκλεισε την πόρτα πίσω του ανέπνευσε βαθιά. Κατέβηκε στο αίθριο και ψαχούλεψε με τρεμάμενα δάχτυλα την τσέπη του σακακιού του. Βρήκε τα δύο τσιγάρα που είχε κρύψει από τότε που το είχε κόψει, τσαλακωμένα, σαν παλιά σημειώματα που δεν το παίρνεις απόφαση να τα σχίσεις. Ζήτησε φωτιά από έναν κηπουρό και άναψε ρουφώντας με βιασύνη τον καπνό.

Τα σφιγμένα χείλη του συσπάστηκαν και δεν μπόρεσε να συγκρατήσει ένα αχνό χαμόγελο καθώς έφερε στο νου του τα γεγονότα στο Σκλαβενίτη.

Είχε τηλεφωνήσει στην εταιρεία για να ενημερώσει, όπως ήταν υποχρεωμένος να κάνει. Ο αρκούδος και η νεράιδα τον κοιτούσαν στο στόμα ενώ μιλούσε στο κινητό , αγωνιώντας σαν κατηγορούμενοι που περιμένουν ν’ ακούσουν την ετυμηγορία.

«Λυπάμαι, αλλά μόλις μου ανακοίνωσαν από την εταιρεία ότι η συνεργασία μας θα λάβει τέλος», τους είπε μόλις έκλεισε το τηλέφωνο. Ούτε το σημερινό ημερομίσθιο θα καταβληθεί, αφού δεν τηρήθηκαν οι όροι της συμφωνίας».

Ο αρκούδος και η νεράιδα έμειναν να τον κοιτάζουν σαστισμένοι. Πρώτη μίλησε η νεράιδα.

«Μας διώχνουνε, Γιάννη. Πάει κι αυτό».

Ο αρκούδος στεκόταν πλάι της πασπατεύοντας αμήχανα τα γυάλινα μάτια του τεράστιου αρκουδοκέφαλου που κρατούσε ακόμα στα χέρια του.

«Τι θα κάνουμε τώρα;» ψιθύρισε η νεράιδα σκυμμένη.

Ο αρκούδος έριξε κάτω το αρκουδίσιο κεφάλι και την αγκάλιασε απ’ τους ώμους.

«Μην κάνεις έτσι. Μαζί θα το περάσουμε κι αυτό».

Η νεράιδα σήκωσε το βλέμμα της και τον κοίταξε βαθιά στα μάτια. Ο αρκούδος της χαμογέλασε. Της τακτοποίησε τα μαλλιά πίσω από τα ψεύτικα μυτερά αυτάκια. Της ψιθύρισε κάτι και εκείνη έγνεψε συμφωνώντας. Άρπαξαν τα μπαλόνια και τα σακουλάκια με τα ζαχαρωτά και όρμησαν στις κυλιόμενες σκάλες. Η νεράιδα άναψε τσιγάρο και άρχισε να σπάει τα μπαλόνια ένα ένα. Μια βροχή από τετράγωνα ασημόχαρτα γέμισε τον αέρα ενώ ο αρκούδος έσκιζε τα σακουλάκια και σκορπούσε τις χρωματιστές καραμέλες πετώντας τις με τις χούφτες προς όλες τις κατευθύνσεις. Μέχρι να ειδοποιηθούν οι σεκιούριτι, ο αρκούδος κι η νεράιδα είχαν εξαφανιστεί γκαζώνοντας ένα σαράβαλο μηχανάκι και αφήνοντας πίσω τους μόνο δυο μαδημένα γαλάζια φτερά.

***

*Η Βασιλική Χρυσοστομίδου γεννήθηκε στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 1970. Από το 1997 εργάζεται ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σπούδασε στα ΤΕΙ Βρεφονηπιοκομίας στα Ιωάννινα και στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών (τμήμα Φ.Π.Ψ). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου . Η μεταπτυχιακή της εργασία αφορά τη συμβολή του αμερικανικού παράγοντα στην εδραίωση της Μοναρχίας στην Ελλάδα από τον Β’ Παγκόσμιο μέχρι τον πρώιμο Ψυχρό πόλεμο. Ασχολείται με τη δημιουργική γραφή και έχει παρακολουθήσει δύο κύκλους σεμιναρίων δημιουργικής γραφής με τον συγγραφέα Χρήστο Οικονόμου στον ΙΑΝΟ. Το διήγημά της “Ο ΜΙΚΡΟΜΕΓΑΛΟΣ” συμπεριλαμβάνεται στα 55 διηγήματα που εκδόθηκαν σε συλλογικό τόμο σε έκδοση του ΙΑΝΟΥ.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//