Στο ντοκιμαντέρ για το Μάτι, ο έμπειρος δημοσιογράφος Αλέξης Παπαχελάς παρουσιάζει το ελάχιστα απαραίτητο αποτέλεσμα ώστε αυτό να μην εκθέσει τις πραγματικές του πολιτικές προθέσεις ή μάλλον να τις καμουφλάρει.

Μέσα από την εναλλαγή δηλώσεων από ανθρώπους που έζησαν την καταστροφή και την αναπαραγωγή των διαλόγων ανάμεσα στις υπηρεσίες, επιχειρεί να δώσει την αίσθηση στο κοινό πώς παρέχει μια ολοκληρωμένη παρουσίαση των πραγμάτων. Χάρη σε αυτή επιδιώκει να οδηγήσει το κοινό στα συμπεράσματα που ο ίδιος έχει αποφασίσει να καταλήξει πριν ξεκινήσει την έρευνα. Η έρευνα γίνεται με σκοπό να υποστηρίξει τα αποφασισμένα συμπεράσματα του δημοσιογράφου, ενώ θα έπρεπε η σειρά να είναι αντίστροφη.

Αρκεί μόνο μία πρόχειρη δεύτερη σκέψη, ώστε να εντοπίσει κανείς βασικά κενά στην έρευνα, αλλά και ότι επιλέγει ο δημοσιογράφος να μη βάλει όλα τα ζητήματα πάνω στο τραπέζι. Όπως το όργιο αυθαίρετων κτισμάτων που γιγαντώθηκε με τα χρόνια και εξαιτίας και των οποίων εγκλωβίστηκε κόσμος και υπηρεσιακές επιχειρήσεις.

Δεν μας επιτρέπεται να αντιμετωπίσουμε με αφέλεια το ντοκιμαντέρ και να πιστώσουμε ελαφρά τη καρδία στον Παπαχελά μια “καλή δημοσιογραφική δουλειά”.

Ο δημοσιογράφος Παπαχελάς δεν είναι τυχαίος. Είναι διευθυντής της Καθημερινής, δεξιός δημοσιογράφος και πολέμιος του ΣΥΡΙΖΑ, που γράφει σε καθημερινή βάση εναντίον του. Η απόφαση να πλήξει την κυβέρνηση και από την τηλεόραση, αποτελεί την κλιμάκωση της πολεμικής του απέναντι της.

Εικοσιτέσσερις μέρες πριν τις εκλογές, σε ένα χρονικό σημείο δηλαδή που δεν είναι πολιτικά ουδέτερο, επέλεξε να προβάλλει το θέμα που έχει ευαισθητοποιήσει περισσότερο από κάθε άλλο την κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Οι στοχευμένες ελλείψεις στην έρευνά του, βρίσκονται σε πιστή αντιστοιχία με το πλαίσιο που βάζει για την υπόθεση η Νέα Δημοκρατία.

Πολιτική τοποθέτηση εντοπίζεται ακόμη και σε δευτερεύουσες επισημάνσεις κατά τη διάρκεια του ντοκιμαντέρ, όπου επιχειρείται να εμπεδωθεί στην κοινή γνώμη ότι η πυρκαγιά στο Μάτι ήταν η καταστροφικότερη που έχει υπάρξει ποτέ για τη χώρα, με προφανή στόχο να μετριαστεί το βάρος της ευθύνης που είχε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για την πυρκαγιά στην Ηλεία το 2007.

Στο ντοκιμαντέρ επίσης δίνεται έμφαση στα ελαττωματικά μέσα πυρόσβεσης, αλλά και στην έλλειψη τους. Είναι μία τραγική πραγματικότητα που τα χρόνια των μνημονιών επιδεινώθηκε περαιτέρω. Ο Αλέξης Παπαχελάς ως υπερασπιστής των πολιτικών λιτότητας, δεν θα έπρεπε ωστόσο να απορεί για την αδυναμία συντήρησης και ενίσχυσης του στόλου.

Από την άλλη, η κίνηση του διευθυντή της Καθημερινής στην πολιτική σκακιέρα 3,5 εβδομάδες πριν τις εκλογές, που έχει ήδη σημαντική επίδραση, δεν απαλλάσσει την κυβέρνηση από τις βαρύτατες ευθύνες της για το Μάτι, αλλά και για τη στάση που κρατά μετά την καταστροφή.

Χαρακτηριστικά, στο debate των υποψηφίων περιφερειαρχών για την Αττική που έγινε επίσης στον ΣΚΑΪ με μοναδική στην ουσία θεματική την πυρκαγιά στο Μάτι και την πυροπροστάσια, η σημερινή Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου επέδειξε εκνευριστική αδυναμία να δώσει απάντηση για το πότε τα 35 νέα πυροσβεστικά οχήματα θα βρίσκονται στη διάθεση της υπηρεσίας στα οποία αναφέρθηκε, όπως και ποιες είναι οι αρμοδιότητες της Περιφέρειας στην οργάνωση της δασοπροστασίας και σε περίπτωση φωτιάς. Δεν μπόρεσε επίσης να παρουσιάσει καθαρά τα μέτρα εκείνα που έχουν ληφθεί, αν έχουν ληφθεί, ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος για νέες μεγάλες καταστροφές το επερχόμενο καλοκαίρι.

Όλα δείχνουν πως ο κρατικός μηχανισμός παραμένει γυμνός μπροστά στο ενδεχόμενο μιας νέας αντίστοιχης απειλής και όπως αποκαλύφθηκε ο προϋπολογισμός για την προστασία των δασών παραμένει πενιχρός.

Γυμνός από ουσία παραμένει και ο κομματικός πολιτικός διάλογος, που γίνεται με όρους πολιτικής εκμετάλλευσης και δημιουργικής ασάφειας πάνω σε  ζητήματα που επιτάσσουν ιδιαίτερα σαφείς απαντήσεις, ειδικά από τη στιγμή που μέσα σε μια δεκαετία έχουν πεθάνει πολλές δεκάδες άνθρωποι από ένα φυσικό φαινόμενο που μπορεί να αντιμετωπιστεί με κατάλληλη προετοιμασία και στελεχωμένο προσωπικό.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]

About The Author

Γεννήθηκε και ζει στα Εξάρχεια. Αγαπά τους τοίχους τους, τους αγώνες και τους ανθρώπους τους. Του αρέσει να φωτογραφίζει και να γράφει για όσα δεν μπόρεσε να φωτογραφίσει. Κυκλοφορεί από τα εννιά του με μια εφημερίδα στο χέρι και συνεχίζει να γράφει σε μπλοκάκι στα ρεπορτάζ. Ακούει ό,τι μακριά πολύ μακριά μας ταξιδεύει και διαβάζει ό,τι του γυαλίσει στις βιτρίνες της Καλλιδρομίου, της Ζωοδόχου Πηγής και της Θεμιστοκλέους. Αγαπά τα νησιά και κάποτε θέλει να ζήσει σε ένα από αυτά. Μέχρι τότε, κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για μια διαφορετική δημοσιογραφία, με πολλά αυτοδιαχειριζόμενα 3point και γραφιάδες χωρίς περιορισμούς.

Related Posts

//