Είμαι ό,τι ψηφίζω ? (?)
Το ερωτηματικό μπαίνει στην ερώτηση για να αναρωτηθούμε αν είναι δόκιμο και θεμιτό στις μέρες μας να έχουμε τέτοιες απορίες. Οι εκλογές που πέρασαν ήταν με διαφορά οι πιο σημαντικές μετά τη μεταπολίτευση. Δεν ξέρω αν συμφωνώ με αυτό. δε συμφωνώ. Η μεταπολίτευση μπήκε ξανά ως λέξη στην καθημερινότητα με έναν υπόγειο και απολύτως συντεταγμένο τρόπο, με δηλώσεις πολιτικών και δημοσιογράφων.
Μπήκε στην καθημερινότητά μας σαν διαστροφική απάντηση στις μούτζες των αγανακτισμένων και την καθολική απόρριψη του κοινοβουλευτισμού στη βάση του. Η ιστορία συμπυκνωμένη σε αυτή τη λέξη. «μεταπολίτευση». Ο ιδανικός τρόπος να ξεκινήσει μια συζήτηση για τη δημοκρατία και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να σταθεί σήμερα ως πολίτευμα.
Όλες οι εκλογές από τη μεταπολίτευση και μετά ήταν οι πιο σημαντικές εκλογές από τη μεταπολίτευση και μετά. Και οι τελευταίες ήταν οι πρώτες. Ήταν οι πρώτες που οι ψηφοφόροι συνειδητοποιούσαν τι έχαναν. Η γκρίνια και η ανέχεια τους έκαναν πρώτα αγανακτισμένους με μια βυζαντινή πρακτική απέναντι στην εξουσία. Παθητική και νομοτελειακά ορισμένη στην αποτυχία. Οι συζητήσεις άνοιξαν σε όλα τα καφενεία-ηλεκτρονικά και μη-και μια νέα πολιτική-ακαδημαϊκή αργκό αναπτύχθηκε. Επικοινωνιολογία και η τέχνη της «τελευταίας λέξης».
Και ξαφνικά η Χρυσή Αυγή. Στην αρχή σαν αστείο, σαν απευκταία και απίθανη εξέλιξη. Πέρασε από το ά-λεκτο και το α-νόητο στην καθημερινότητα. Φουτεράκια με το λογότυπο και ξυρισμένα κεφάλια. Αμηχανία. Υψηλά ποσοστά. Οργή. Χαστούκια. Υψηλά ποσοστά. Αμηχανία. Η Χρυσή Αυγή έχει μπει στην καθημερινότητα και στην πολιτική μας ζωή με έναν καθοριστικό και αμετάκλητο τρόπο. Και η μόνη άμυνα της υγιούς πλευράς της κοινωνίας είναι ότι θεωρεί τον εαυτό της «υγιή» και όλους τους άλλους παραπλανημένους. Σκοπός του κειμένου αυτού και των υπόλοιπων που θα φιλοξενηθούν εδώ, είναι να δείξει όσο μπορεί, ότι το κομμάτι της κοινωνίας που ψήφισε και υποστηρίζει τη Χρυσή Αυγή, είναι εξίσου υγιές με το υπόλοιπο σώμα των ψηφοφόρων.
Εξίσου μη-παραπλανημένο (σκέφτηκα πολύ για το αν θα βάλω το πρόθεμα). Οι ψηφοφόροι (δε λέω οι οπαδοί) της Χρυσής Αυγής, είναι πολίτες (αυτό το οξύμωρο θα είναι η βάση του ισχυρισμού μου) που ψήφισαν με σαφή ιδεολογικά και πολιτικά κριτήρια τη συγκεκριμένη παράταξη. Το ανησυχητικό όμως δεν είναι αυτό. Tο ανησυχητικό είναι ότι ίσως μεγάλο κομμάτι της υπόλοιπης κοινωνίας παραπλανήθηκε και δεν ψήφισε με ιδεολογικά κριτήρια. Παγιδεύτηκε στον φόβο και στις στατιστικές των αυτοκτονιών. Η Χρυσή Αυγή είναι το αρνητικό δοχείο της κοινωνίας, που όμως οι ακραίες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες το γέμισαν με θετικό πρόσημο.
Με λίγα λόγια, οι ψηφοφόροι της Χρυσής Αυγής είναι άνθρωποι που θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους σε πολιτικό και ιστορικό επίπεδο απέναντι στην κοινωνία και τη χώρα που ζουν. Η Χρυσή Αυγή δεν είναι ο σατανάς που παραπλάνησε μια μερίδα της κοινωνίας. Είναι ακριβώς η μερίδα αυτή της κοινωνίας που την ψήφισε και της έδωσε λόγο στο ναό του πολιτεύματος που αμφισβητήθηκε, μουτζώθηκε και έγινε παρανάλωμα του πυρός στα συνθήματα των αγανακτισμένων πολιτών που όργωσαν το χωράφι που σπάρθηκε ο απεχθής, α-νόητος και, κυρίως, ο ΥΠΑΡΚΤΟΣ πολιτικός λόγος του νεοναζισμού. Στη χώρα που έδειξε στον δυτικό κόσμο τα πάντα. Ακόμα και τον τρόπο να αυτοκαταστρέφεται.
Ζάφοντ
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.