Ο Δεκέμβρης ήρθε και μαζί του, όπως κάθε χρόνο, φέρνει τα Χριστούγεννα, αλλά κυρίως, τις χριστουγεννιάτικες διακοπές! Επειδή όμως πλέον λεφτά για πολυτελείς διακοπές δεν υπάρχουν (πότε υπήρχαν θα μου πεις;) κι επειδή ο πολιτισμός μας βοηθά να ξεπερνάμε αυτού του είδους τα προβλήματα, το 3pointmagazine σας προτείνει τέσσερις συν μία παραστάσεις για την περίοδο των διακοπών και όχι μόνο, για όσους μείνουν «κολλημένοι» στη Θεσσαλονίκη.
«ΜΠΡΕΧΤ – ΡΙΤΣΟΣ, ένας διάλογος»
Η ομάδα τέχνης Oberon, στα πλαίσια της έκθεσης της Βάσως Κατράκη, «Σε λευκό και σε μαύρο» (4η Biennale) παρουσιάζει μια σύνθεση, βασισμένη στο έργο του Μπρεχτ «Τα όπλα της κυρά-Καρράρ» και τις «Γειτονιές του Κόσμου» του Γιάννη Ρίτσου. Το πρώτο είναι γραμμένο το 1937, με έμπνευση του καλλιτέχνη τον Ισπανικό Εμφύλιο, ενώ από την άλλη οι «Γειτονιές του Κόσμου» γράφονται το ’49, για τη Μακρόνησο και όσα γεγονότα συνέβησαν στη χώρα την περίοδο 1941-1949. Οι δυο χώρες συνδέονται, με τον εμφύλιο σπαραγμό που άφησε πίσω του χιλιάδες νεκρούς και με τη θλιβερή ήττα των προοδευτικών δυνάμεων. Τη μετάφραση του έργου του Μπρεχτ έκανε ο Παναγιώτης Σκούφης, ενώ η σύνθεση των κειμένων έγινε από τον Αλέκο Σπυριδάκη. Η σκηνοθεσία είναι της ομάδας Oberon, και συμμετέχουν οι: Αλέξανδρος Αντωνίου, Σοφία Βούλγαρη, Ντιάνα Ζαχαροπούλου, Διονύσης Καραθανάσης, Ηλίας Παπαδόπουλος, Δήμητρα Σιάχου, Πασχάλης Φουρκιώτης.
Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, 20:00. Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών. Είσοδος: 5 & 7 ευρώ.
«Άγριος Σπόρος»
«Ένας πατέρας με την κόρη του, μια παραλία, ένα μυστήριο που ψάχνει τη λύση του. Κατηγορίες, μια εξαφάνιση κι ένας ενδεχόμενος φόνος υπό διερεύνηση. Μια αυθαίρετη καντίνα τοποθετημένη σε απόμακρη επαρχιακή παραλία, συρτάρια γεμάτα απλήρωτους λογαριασμούς, κλήσεις και χρέη. Ένας πατέρας, ο οποίος προσπαθεί να ανταπεξέλθει στην ελληνική πραγματικότητα του 2013 και να επιβιώσει μαζί με τη νεαρή κόρη του. Ο φόβος, οι υποψίες και οι προκαταλήψεις μέσα από μισές αλήθειες και θολές δικαιολογίες». Αυτό είναι, περιληπτικά, το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραούζινις και πρωταγωνιστές τους Ιεροκλή Μιχαηλίδη, Κίμωνα Κουρή και Μυρσίνη Χρυσοχοΐδου.
Παρασκευή 13 έως Κυριακή 29 Δεκεμβρίου. Τετάρτη & Κυριακή: 19:00, Πέμπτη έως Σάββατο 21:00. Θέατρο Αριστοτέλειον. Είσοδος: 14 (Τετάρτη & Πέμπτη), 17 και 12 (μειωμένο) ευρώ.
«Φτυστός ο Μακαρίτης»
Μια ιδιαίτερη… κατάρα στοιχειώνει το όνομα «Μπεζένογλου», μια κατάρα που τους δημιουργεί χρέη, που δεν πληρώνουν ποτέ, αλλά αντίθετα, προσπαθούν να τη «γλιτώσουν» με το να κρύβονται και να λένε ψέματα. Ή αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο Μιχάλης Μπεζένογλου στον δικαστικό κλητήρα που προσπαθεί να του κατάσχει τα πάντα και να τον συλλάβει. Έτσι, ξετυλίγεται η ιστορία της παραπάνω κατάρας, που περνά από γενιά σε γενιά, ξεκινώντας από μια γέννα στο χωριό, συνεχίζοντας με μια κηδεία στην πόλη και φτάνοντας μέχρι τα ιδιαίτερα διαμερίσματα του πρωθυπουργού, για να καταλήξει στον καταχρεωμένο Μιχάλη του σήμερα. Γέλιο και συγκίνηση, ευτυχία και δυστυχία, και όλα αυτά τα στοιχεία που συνθέτουν μια ολοκληρωμένη ελληνική κωμωδία. Το κείμενο είναι της Πένυς Φυλακτάκη, ενώ η σκηνοθεσία του Δημήτρη Σακατζή. Παίζουν: Αγγελική Αρναούτογλου, Μάρα Γαβριηλίδου, Άννα Γεννησαριώτου, Βασίλης Κανελλόπουλος, Γιάννης Περδίκης, Λένα Πετροπούλου.
Παρασκευή 13 Δεκέμβρη έως Κυριακή 5 Γενάρη. Τετάρτη έως Σάββατο: 21:00, Κυριακή: 19:00. Θέατρο Εγνατία. Είσοδος: 12 Ευρώ (8 φοιτητικό, 5 ανέργων και ομαδικό).
«Η πόρνη από πάνω»
Μεγαλωμένη στην επαρχία, η Ερατώ περνά τις μέρες της με απαγορεύσεις και περιορισμούς, ώσπου συναντά έναν Αθηναίο αστυνομικό και πιστεύει πως βρήκε τον άγγελο που θα την οδηγήσει στη δική της Γη της Επαγγελίας. Τον παντρεύεται και τον ακολουθεί στην Αθήνα, μόνο για να διαπιστώσει πως η «Γη της Επαγγελίας» δεν ήταν τίποτα άλλο από το να γίνει η νοικοκυρά που θα φροντίζει τον… άντρα του σπιτιού. Μια μέρα, μια πόρνη εγκαθίσταται στο διαμέρισμα του πάνω ορόφου και το χρησιμοποιεί ως χώρο εργασίας. Η Ερατώ πλέον ακούει όσα γίνονται εκεί… και αρχίζει να βλέπει τη ζωή της διαφορετικά. Ακούει τους ήχους να πλημμυρίζουν το σιωπηλό της υπνοδωμάτιο και ζει με τη χαρά και την ηδονή των άλλων. Ώσπου μια νύχτα, ακούει κάτι. Αυτό το κάτι που θα της αλλάξει τη ζωή. Το κείμενο είναι του Αντώνη Τσιπιανίτη, ενώ η σκηνοθεσία του Σταμάτη Πατρώνη. Πρωταγωνιστεί η Κατερίνα Διδασκάλου.
Δευτέρα 23 Δεκέμβρη έως Κυριακή 5 Γενάρη, 21:30. Γενική είσοδος 10 ευρώ.
Bonus: «Η Πάπισσα Ιωάννα»
Μετά την επιτυχημένη περυσινή σεζόν, «Η Πάπισσα Ιωάννα» ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά στο Studio Νέμεση. Το φημισμένο έργο του Εμμανουήλ Ροΐδη είναι βασισμένο σε έναν μεσαιωνικό θρύλο, σύμφωνα με τον οποίο μια γυναίκα φιλόδοξη, φιλομαθής και φιλόπονη καταφέρνει να αναρριχηθεί και να ενθρονιστεί ως νέα… Πάπας. Με αφορμή την ιστορία αυτή, ξεπλέκεται ένα έργο-σταθμός για την ελληνική λογοτεχνία, όπου στηλιτεύεται η δεισιδαιμονία, σατιρίζονται τα κακώς κείμενα της κοινωνίας και γελοιοποιείται ο ρομαντισμός. Οι συντελεστές της παράστασης, τιμώντας τον δημιουργό του κειμένου, δίνουν βάση σε αυτό, ακολουθώντας έναν λιτό δρόμο σε ό,τι αφορά την εικαστική και μουσική έκφραση. Η διασκευή του αρχικού κειμένου και η σκηνοθεσία είναι της Αφρούλης Μπέρσου. Παίζουν: Γιώργος Καψάλης, Μαρία Κοκορότσκου, Αναστάσης Μαυρομιχάλης, Αργυρώ Νουβάκη, Νάντια Σπανού, Γιώργος Χατζηθεοδώρου.
Οι παραστάσεις έχουν ξεκινήσει από τις 9 Νοέμβρη και θα συνεχιστούν έως τις 22 Δεκέμβρη. Σάββατο: 21:00, Κυριακή: 19:00. Studio Νέμεση. Είσοδος: 10 Ευρώ (5 ευρώ φοιτητικό ανέργων).
ΥΓ. Όποια παράσταση και να επιλέξετε, να περάσετε όμορφα και δημιουργικά!
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.