Σαν κεραυνός εν αιθρία, έπεσε στις 27 Ιουνίου του 2011, η  ανακοίνωση με την οποία γνωστοποίησαν την αποχώρηση τους από τον Ολυμπιακό, οι αδερφοί Αγγελόπουλοι. Ουδείς μπορούσε να το πιστέψει. Ουδείς ήθελες να το πιστέψει και κανείς δεν το περίμενε. Ακόμα και μέλη της ομάδας, ενώ είχε δημοσιοποιηθεί η απόφαση τους, δεν γνώριζαν το παραμικρό.

Το ελληνικό μπάσκετ σε μία ανύποπτη στιγμή δέχτηκε ένα καίριο πλήγμα, οι ερυθρόλευκοι έχαναν πάλι τη γη κάτω από τα πόδια τους και το μέλλον έμοιαζε πλέον δυσοίωνο.

Οι συνέπειες άμεσες και δυσκολοχώνευτες. Οι μέρες που κατέφταναν οι αστέρες του ΝΒΑ, έμοιαζαν με μακρινό γλυκό όνειρο. Η πραγματικότητα πλέον ήταν διαφορετική και μεταφραζόταν σε ένα μπάτζετ που κατέληξε στα… τάρταρα και εξασφάλιζε την ποιοτική υποβάθμιση του δυναμικού της ομάδας.

Οι ερυθρόλευκοι έπαψαν να θυμίζουν εν μία νυκτί γαλαξία αστέρων, ο Σπανούλης, φλέρταρε με την μισή Ευρώπη μέχρι να παραμείνει  ως άλλος… κούκος, τηρώντας το συμβόλαιο του, ενώ ο σχεδιασμός της ομάδας ξεκίνησε με ονόματα, που μέχρι την προηγούμενη χρονιά θεωρούνταν ως οι έσχατες επιλογές.

Ένα τεράστιο πισωγύρισμα, ανέφεραν πολλοί, με τους υπόλοιπους να κάνουν λόγο περί ενός μεγάλου χαμένου στοιχήματος και άλλης μίας πράσινης χρονιάς να ξεπροβάλλει στον ορίζοντα.

Ξέχασαν τον Ντούντα

Εν μέσω πανικού, συνηθίζεται να παραμελούνται παράγοντες που θα μπορούσαν να διαδραματίσουν σημαντικότατο ρόλο στην αποτροπή μίας διαφαινόμενης ελεύθερης πτώσης. Ο Ολυμπιακός εκτός του κατά  V-Span και της διατήρησης ενός ηγέτη εντός των ορίων του παρκέ, κράτησε και το μυαλό του στον πάγκο.

Ο Ντούσαν Ίβκοβιτς εν αντιθέσει με το συνολικό ρεύμα, δεν έδειχνε να πτοείται. Χειρότερη κατάσταση, από αυτή που αντιμετώπισε στην Εθνική Ομάδας της χώρας του δεν μπορούσε να βρει. Άλλωστε κατέχει τη φήμη του πολυμήχανου καπετάνιου, που μάλλον καλύτερα κουμαντάρει το πλοίο του στις φουρτούνες παρά σε περιόδους νηνεμίας.

Όταν αποφάσισε να σηκώσει το βάρος της αναδόμησης της ΤΣΣΚΑ Μόσχας, κλήθηκε να αναλάβει παράλληλα και χρέη… τεχνικού διευθυντή. Η ρωσική αρκούδα ξύπνησε μετά από μία μακρά περίοδο χειμερίας νάρκης, κάνοντας μόνο μία κίνηση. Δεν ίσχυε το ίδιο όμως και τον “Σοφό”, όπως ειρωνικά τον είχε χαρακτηρίσει κάποτε ο Παναγιώτης Φασούλας.

Κακόβουλα κάποιος, θα μπορούσε να συνδυάσει την ιδιότητα που απένειμε η άλλοτε επιβλητική «αράχνη» των γηπέδων, με μία ακόμη στραβοτιμονιά του Ντούντα, βάσει του πως διαμορφώθηκε το ρόστερ των ερυθρόλευκων στην αρχή της σεζόν, έστω και αν υπάρχει το «αλλά» του οικονομικού περιορισμού.

Πράγματι. Ο Ολυμπιακός για πρώτη φορά στην ιστορία του, μετά την εποχή… Μαρκί Πέρι, πήγε στην αφετηρία με… νεροπίστολα. Οι δύο εκ των τριών αμερικανών του, όχι μόνο δεν δικαίωναν τα μακροσκελή βιογραφικά απόδειξης του ότι μπορούν να προσφέρουν, αλλά ο μεν Χάουαρντ λάμβανε τα προνόμια που αντιστοιχούν σε ένα πιτσιρικά έφηβο με 5λεπτά συμμετοχής σε ματς της Α1, ο δε Λούκας απέδειξε πως εκτός του προβλήματος τραυματισμού, δεν μπήκε στο ντραφτ και για άλλους λόγους, αγωνιστικής φύσεως.

Στο μπάσκετ του σήμερα δεν επιτρέπεται να έχεις δύο απενεργοποιημένους παίκτες, πόσω μάλλον όταν αυτοί είναι αμερικανοί και στόχος σου είναι πρωταγωνιστείς. Αυτό αποδείχτηκε στην πράξη. Ο Ολυμπιακός δεν μπορούσε να σταυρώσει νίκη και με μπόλικα ζόρια προκρίθηκε στο τοπ 16 της Ευρωλίγκα. Σε καμία των περιπτώσεων, δεν έδειχνε ικανός να φτάσει, εκεί όπου δεν μπόρεσε πέρυσι όντας παντοδύναμος. Δηλαδή, στους 4 της Ευρωλίγκα.
Διορθωτικές κινήσεις και μεταμόρφωση με Ντόρσεϊ-Λο
Οι Αγγελόπουλοι επί της ουσίας δεν αποχώρησαν. Η λειτουργία της ομάδας παρέμεινε η ίδια και όταν οι διορθωτικές κινήσεις απέκτησαν επιτακτικό χαρακτήρα, δεν αρνήθηκαν στο Ντούντα τη χείρα βοηθείας. Ο ίδιος φρόντισε στην προκειμένη περίπτωση να βγάλει τα αποσιωπητικά από το σοφός και πόνταρε σε δύο παίκτες, μαθημένους έως ένα βαθμό, στο ευρωπαϊκό modus vivendi.

Στην περίπτωση Ντόρσεϊ, το ρίσκο που πάρθηκε δεν ήταν μικρό. Δεν προσαρμόστηκε ποτέ στην Κάχα Λαμποράλ, αλλά το βιογραφικό του είχε να επιδείξει ουδόλως αμελητέες παραστάσεις από το ΝΒΑ, συνοδευόμενες από στοιχεία, τα οποία απουσίαζαν από το παιχνίδι του Ολυμπιακού. Σημαντικότερο όλων το ριμπάουντ. Στην τελευταία του σεζόν στην άλλη όχθη του Ατλαντικού κατέβαζε 4,5 ριμπάουντ σε 12 λεπτά συμμετοχής! Ένα βασικότατο πρόβλημα αυτομάτως λύθηκε. Τουλάχιστον θεωρητικά…

Ο Ολυμπιακός στην προ Ντόρσεϊ εποχή, σε όσα ματς ηττήθηκε, υστερούσε πλην του ματς με την Κάχα στον… εναέριο χώρο. Κρίνοντας από το ότι τα αρνητικά αποτελέσματα μειώθηκαν, με τον Αμερικανό να έχει 5,6 ριμπάουντ και τους ίδιους πόντους στην Ευρωλίγκα, τη στιγμή που ο Χάουαρντ είχε σε τρία ματς 2 πόντους και 5 άστοχα σουτ, το πείραμα πέτυχε!

Επέβαλε το νόμο του

Το όνομα του στα αγγλικά σημαίνει νόμος και ο ίδιος κατόρθωσε να τον επιβάλλει στο γήπεδο. Η αρχή ήταν νωχελική. Η πρώτη εντύπωση όμως, δεν συνεπάγεται και το τι θα επακολουθήσει. Ο πρώην παίκτης της Παρτιζάν, έδωσε πολύτιμες βοήθειες και ανάσες στον Σπανούλη, επέτρεψε σε Μάντζαρη και Σλούκα να πατήσουν γερά στα πόδια τους και όταν έλειψε, ο τίτλος που είχε βαφτεί κόκκινος τα δύο τελευταία χρόνια, αλλαξοπίστησε!

Οι αριθμοί του έπεσαν κατά πολύ σε σχέση με αυτούς που είχε στην Παρτιζάν, αλλά μεσούσης της περιόδου, απαιτείται ένας σεβαστός χρόνος προσαρμογής. Όταν αυτός ολοκληρώθηκε, ο Λο αιχμαλώτισε τον ΜακΚάλεμπ, σκόραρε 37 πόντους, μοίρασε 18 ασίστ και  συνετέλεσε τα μέγιστα ούτως ώστε αυτή τη φορά, η σειρά των τεσσάρων αγώνων με τη Σιένα να λήξει με νικητή τον Ολυμπιακό.

Ο προκάτοχος του, δεν είχε την ίδια τύχη.  Σε σύνολο 9 αγώνων, ο Λούκας σημείωσε 49 πόντους και μοίρασε 9 ασίστ, με μοναδική καλή εμφάνιση, αυτή απέναντι στη Φενέρ, εκτός έδρας (13π.)

Ταμείο
Ο Ολυμπιακός άλλαξε ολοκληρωτικά το πρόσωπο του. Ισορρόπησε, σταθεροποίησε την απόδοση του σε υψηλό επίπεδο, αφού το έφτασε πρώτα και αποτελεί κοινή παραδοχή, η οποία επιβεβαιώθηκε με σημερινή συνέντευξη του Κώστα Παπανικολάου,  ότι οι δύο παραπάνω αλλαγές αποτέλεσαν κίνηση ματ.

Ξαφνικά ο Ολυμπιακός παρουσίαζε στο γήπεδο μία εικόνα με αρχή και τέλος. Εκτός της ουσίας, δηλαδή του ότι ο Ντόρσεϊ κάλυψε το κενό μέσα στη ρακέτα, ο Λο κάνει ένα κάρο περισσότερες δουλειές από τον Λούκας, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.

Ο Ολυμπιακός πήρε από τις καλοκαιρινές του επιλογές συνολικά 51 πόντους, όσους δηλαδή έχει σκοράρει ο Ντόρσεϊ. Η βελτίωση είναι δεδομένη. Το αν θα αποφέρει τίτλους, θα φανεί σε ένα όχι τόσο μακρινό χρονικό διάστημα.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]

About The Author

Γεννήθηκε και ζει στα Εξάρχεια. Αγαπά τους τοίχους τους, τους αγώνες και τους ανθρώπους τους. Του αρέσει να φωτογραφίζει και να γράφει για όσα δεν μπόρεσε να φωτογραφίσει. Κυκλοφορεί από τα εννιά του με μια εφημερίδα στο χέρι και συνεχίζει να γράφει σε μπλοκάκι στα ρεπορτάζ. Ακούει ό,τι μακριά πολύ μακριά μας ταξιδεύει και διαβάζει ό,τι του γυαλίσει στις βιτρίνες της Καλλιδρομίου, της Ζωοδόχου Πηγής και της Θεμιστοκλέους. Αγαπά τα νησιά και κάποτε θέλει να ζήσει σε ένα από αυτά. Μέχρι τότε, κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για μια διαφορετική δημοσιογραφία, με πολλά αυτοδιαχειριζόμενα 3point και γραφιάδες χωρίς περιορισμούς.

Related Posts