Οι Εκδόσεις της Εστίας και το Καφέ Πόλις σας προσκαλούν στην παρουσίαση του νέου μυθιστορήματος του Δημήτρη Φύσσα
‘Ο κηπουρός κι ο καιροσκόπος’
Για το βιβλίο μιλούν οι:

Λευτέρης Ξανθόπουλος, Σκηνοθέτης-συγγραφέας
Γιώργος Συμπάρδης, Συγγραφέας
Σώτη Τριανταφύλλου, Ιστορικός – Συγγραφέας

Προς το τέλος του 1940, ο νεαρός μετεωρολόγος Χάρης Χωματάς αποφασίζει να μελετήσει συστηματικά το κλίμα της Αθήνας, προσδοκώντας ότι κάποτε, με βάση τα πορίσματά του, η πόλη θα πολεοδομηθεί κατά το δυνατόν εκ νέου. Λίγο αργότερα ο γεωπόνος Αντώνης Αστεριάδης ξεκινάει μια εξίσου εξαντλητική έρευνα για τους λαχανόκηπους της πρωτεύουσας, αναδεικνύοντας τον αποφασιστικό ρόλο τους κατά την πολεμική περίοδο, αλλά και ελπίζοντας να ωθήσει τη μεταπολεμική τους ανάπτυξη. Και οι δυο παίρνουν σβάρνα τις γειτονιές της Αθήνας και περνάνε «το πλείστον των τρομερών κατοχικών ετών» συλλέγοντας στοιχεία.
Οι δυο ερευνητές γνωρίζονται και γίνονται φίλοι. Αμφότεροι ζουν τις πολιτικές συγκρούσεις της εποχής, όμως αρνούνται να επιλέξουν στρατόπεδο, επιμένοντας να επικεντρώνονται στο επιστημονικό τους έργο, υπέρ της κοινωνίας. Με τέτοια μυαλά, απομονώνονται πολιτικά και απειλούνται απ’ όλες τις πλευρές.

Φύσσας Ο κηπουρός κι ο καιροσκόπος

Ο Χωματάς κι ο Αστεριάδης αποτελούν συγγραφικές μεταλλαγές υπαρκτών προσώπων. Η μεταπολεμική Αθήνα ούτε πολεοδομήθηκε εξαρχής, ούτε νέους λαχανόκηπους απέκτησε – εμείς, όμως, οι αναγνώστες κερδίζουμε αφενός μεν μιαν εικόνα για το τι σημαίνει εμμονή στην επιστημονική έρευνα και αφετέρου μια θέαση της Κατοχής αποκλίνουσα από τα συνήθη στερεότυπα. Συνεπώς το μυθιστόρημα αυτό μπορεί εκ του ασφαλούς να κατηγορηθεί ως απάδον προς τις υγιείς, ηρωικές και φρονηματικές εκείνες αρχές επί των οποίων στηρίζεται η κρατούσα κατοχική ιστορία «και των δύο ημισφαιρίων», όπως θα έγραφε ο Άρης Αλεξάνδρου.

Δημήτρης Φύσσας : γεννήθηκε το 1956 στην Αθήνα. Σπούδασε Νεοελληνική φιλολογία και Πολιτική Επιστήμη. Συγγραφέας, δημοσιογράφος, νεοελληνιστής φιλόλογος. Άλλα βιβλία του:
Η γενιά του Πολυτεχνείου. Ένα βιογραφικό λεξικό (Δελφίνι, 1993, εξαντλημένο), Αυστηρώς ακατάλληλον. Προγράμματα αθηναϊκών κινηματογράφων σεξ. Συμβολή στην κοινωνιολαογραφία (Δελφινι, 1994, εξαντλημένο), Αγύριστο κεφάλι (Διηγήματα, Εκδόσεις της Εστίας, 2004), Πλατεία Λένιν, πρώην Συντάγματος (Μυθιστόρημα, Εκδόσεις της Εστίας, 2005, στ’ έκδοση), Στρατιώτης του Χριστού. Ημερολόγιο δυσμετάφραστο (Μυθιστόρημα, Γνώση, 2008, εξαντλημένο), Οι αστικοί χώροι είναι ποίηση από μόνοι τους. Ποιήματα 1972-2008 (Γιαου Κε., 2008, εξαντλημένο), «Αίμα στο Μοναστηράκι», συμμετοχή στις Υπόγειες ιστορίες (Συλλογή διηγημάτων, Athens Voice, 2008), Ο αναγνώστης του Σαββατοκύριακου (Μυθιστόρημα, Εκδόσεις της Εστίας, 2012, β’ έκδοση), Τα σινεμά της Αθήνας 1896-2013. Ιστορίες του αστικού τοπίου, έρευνα, στο www.hestia.gr, Της καύλας + Ου φωνητά. Βωμολοχικά ποιήματα και βωμολοχικές παρωδίες στο http://periodikotrypa.wordpress.com/

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//