Την ώρα που στην Ευρώπη έχουν ξεσπάσει δύο από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, τα οποία έχουν να κάνουν με στημένους αγώνες και με το ντόπινγκ, στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, υπήρχε ένα και μόνο θέμα συζήτησης. Ο τελικός του Super Bowl XLVII. Την ίδια ώρα στην Ελλάδα, πρώτο θέμα παίζει είτε ο νέος προπονητής του Ολυμπιακού στο ποδόσφαιρο, είτε το ντέρμπι αιωνίων στο μπάσκετ…
Τι είναι αυτό; Τρώγεται;
Την Κυριακή (03/02) το επιβλητικό Μercedez- Benz Superdome, στην Λουιζιάνα των Η.Π.Α. γέμισε από περίπου 75.000 ανθρώπους, οι οποίοι βρέθηκαν εκεί, για να παρακολουθήσουν τον τελικό του Super Bowl XLVII.
Αντίπαλοι οι πρωταθλητές της American Football Conference (AFC), Baltimore Ravens και οι πρωταθλητές της National Football Conference (NFC), San Francisco 49ers. Για την ιστορία, νικητές αναδείχθηκαν οι Baltimore Ravens με σκορ 34-31 και τον τίτλο του MVP (πολυτιμότερου παίκτη του τελικού) πήρε ο Joe Flacco.
Μέχρι εδώ, είμαι βέβαιος ότι είναι το πιο βαρετό κείμενο που έχετε διαβάσει στη ζωή σας, ανεξάρτητα από την ιδιότητα, το επάγγελμα ή το χόμπι σας. Κι όμως. Όλα όσα διαβάσατε παραπάνω, αφορούν στο γεγονός με την μεγαλύτερη τηλεθέαση παγκοσμίως, το χρόνο!
Πώς είναι δυνατόν;
Όταν τον εθνικό ύμνο στην τελετή έναρξης τραγουδάει η Alicia Keys και στο διάλλειμα του ημιχρόνου έχεις κάποια τυχαία Beyonce να δίνει το δικό της σόου, μαζί με την Kelly Rowland και την Michelle Williams, τότε έχεις καλές πιθανότητες να πιάσεις μια… αξιοπρεπή τηλεθέαση.
Το γεγονός μεταδόθηκε από το CBS και το παρακολούθησαν έστω για λίγο, περίπου 164 εκατομμύρια Αμερικανοί πολίτες! Η είδηση είναι όμως ότι ο μέσος όρος της τηλεθέασης, δεν έπεσε ποτέ κάτω από τους 100 εκατομμύρια ανθρώπους, μόνο στην Αμερική!
Ξέρω τι σκέφτεστε. «Είναι τρελοί αυτοί οι Αμερικάνοι». Κανείς δεν είπε ότι δεν είναι, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός, ότι ο τελικός του Super Bowl είναι το γεγονός το οποίο παρακολουθούν ταυτόχρονα οι περισσότεροι άνθρωποι στον κόσμο. Άσχετα αν στην Ελλάδα δεν τον είδε σχεδόν κανείς.
Μερικά ακόμα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το Super Bowl
• Το παιχνίδι μεταδόθηκε σε περίπου 180 χώρες παγκοσμίως.
• Οι μισθοί των παικτών των δύο ομάδων ξεπερνούν τα 240 εκ. δολάρια
• Μια διαφήμιση 30 δευτερολέπτων στοιχίζει περίπου 4.000.000 δολάρια
• Η εταιρεία που έχει δαπανήσει τα περισσότερα για διαφημίσεις είναι η Anheuser-Busch (250 εκατομμύρια δολάρια τα τελευταία δέκα χρόνια!)
• Oreo, Wonderful Pistachios, Gildan Active Wear διαφημίστηκαν για πρώτη φορά, ενώ οι Pepsi, Coca Cola και Volkswagen δεν λείπουν σχεδόν ποτέ.
• Ηonda, General Motors και Bridgestone, απουσίασαν φέτος, μετά από παρουσία πολλών ετών
• 24 εκατομμύρια tweets έγιναν σχετικά με τον αγώνα σε περισσότερες από 240 χώρες!
Το Half-Time Show της Beyonce:
Αμέσως μετά το show της Beyonce, έγινε διακοπή ρεύματος, η οποία καθυστέρησε τον αγώνα για περισσότερο από μισή ώρα:
Μερικές από τις διαφημίσεις που έπαιξαν κατά τη διάρκεια του ματς:
Μπαρ Ραφαέλι, Βιν Ντίζελ, Μπραντ Πιτ είναι μόνο μερικοί από τους celebrities που γέμισαν τις τσέπες τους από έναν και μόνο αγώνα American Football, και αναρίθμητες είναι οι πολυεθνικές εταιρίες που είχαν κέρδη από αυτόν.
Δεν εξετάζω αν αυτό είναι καλό ή κακό, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω την εμμονή μας ως λαός, να ασχολούμαστε μόνο με το τι γίνεται στην μίζερη καθημερινότητά μας.
Το Super Bowl είναι απλά ένα παράδειγμα. Αύριο μεθαύριο, μπορεί στην Αμερική ή στην Αυστραλία να γίνεται πόλεμος και να μην το καταλάβουμε για αρκετές μέρες. Μόνο και μόνο, επειδή κοιτάμε την πάρτη μας, άντε και τη χώρα μας. Ό,τι γίνεται έξω από τα σύνορά της, δεν μας αφορά, γιατί είναι… μακριά. Δεν κινδυνεύουμε. Δεν μας αφορά, δεν μας επηρεάζει. Αυτός ο τρόπος σκέψης μας έχει φέρει στην κατάσταση που βρισκόμαστε σήμερα και αν δεν τον αλλάξουμε, δύσκολα θα αλλάξουμε και ζωή.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.