H Γερμανία επεξεργάζεται μια ριζοσπαστική πρόταση για τη μείωση της οδικής κυκλοφορίας, προσφέροντας δωρεάν πρόσβαση στις δημόσιες συγκοινωνίες της, καθώς το Βερολίνο αναγκάζεται να εκπληρώσει τους στόχους της ΕΕ για την ατμοσφαιρική ρύπανση και να αποφύγει μεγάλα πρόστιμα που αντιμετωπίζει.
Η κίνηση αυτή έρχεται μόλις δύο χρόνια μετά το σκάνδαλο εξαπάτησης για την εκπομπή ρύπων από την Volkswagen (dieselgate), που εξαπέλυσε κύμα αντιδράσεων στη βιομηχανία των αυτοκινήτων, βασικό στοιχείο της γερμανικής οικονομίας.
Στόχος της Γερμανίας είναι η μείωση των ΙΧ στους δρόμους της και το πρόγραμμα θα ξεκινήσει πιλοτικά το αργότερο μέχρι το τέλος του χρόνου σε πέντε πόλεις της δυτικής Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένης της Βόννης, του Έσσεν και του Μάνχαϊμ.
Εκτός από τις μεταφορές χωρίς κόμιστρο, άλλα βήματα που έχουν προταθεί μέχρι στιγμής περιλαμβάνουν περαιτέρω περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων από οχήματα όπως λεωφορεία και ταξί, ζώνες με χαμηλές εκπομπές ρύπων ή υποστήριξη για προγράμματα επιμερισμού αυτοκινήτων (car sharing).
Η Γερμανία και οκτώ ακόμη κράτη-μέλη της ΕΕ, μεταξύ των οποίων η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία, σπεύδουν να λάβουν μέτρα για τον περιορισμό της ρύπανσης, καθώς στις 30 Ιανουαρίου ξεπέρασαν την προθεσμία που είχαν για την τήρηση των ορίων της ΕΕ αναφορικά με εκπομπές στο διοξείδιο του αζώτου και λοιπών λεπτών σωματιδίων.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση επηρεάζει πάνω από 130 πόλεις στην Ευρώπη σύμφωνα με την Κομισιόν, προκαλώντας περίπου 400.000 θανάτους και ζημία 20 δισεκατομμυρίων ευρώ στις ετήσιες υγειονομικές δαπάνες. Οι χώρες που δεν τηρούν τα όρια της ΕΕ αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να δικαστούν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το ανώτατο δικαστήριο της ΕΕ, το οποίο μπορεί να επιβάλει μεγάλα πρόστιμα στα κράτη μέλη. Ακόμα βέβαια και χωρίς τις πιέσεις από τις Βρυξέλλες, η ποιότητα του αέρα βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων του Βερολίνου όλο το προηγούμενο έτος.
Υποψίες σχετικά με τα υπάρχοντα δεδομένα των εκπομπών ρύπων έχουν εξαπλωθεί και σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων μετά το σκάνδαλο της Volkswagen το 2015, η οποία αποκαλύφθηκε πως παρανομούσε σε δοκιμαστικά τεστ 11 εκατομμυρίων οχημάτων παγκοσμίως.
Εταιρίες όπως η BMW, η Mercedes-Benz και η Volkswagen συμφώνησαν να πληρώσουν περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ σε ένα ταμείο για την αναβάθμιση των τοπικών μεταφορών. Επιπλέον, ενισχύουν από την πλευρά τους τα σχέδια για την κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και άλλων υβριδικών μοντέλων, που θα κυκλοφορήσουν μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στη Γερμανία, καθώς ο αριθμός των μεταφορών αυξάνεται σταθερά κατά τα τελευταία 20 χρόνια, φθάνοντας τα 10,3 δισεκατομμύρια το 2017.
Ωστόσο χρειάζεται περισσότερος προγραμματισμός για να πετύχει το μέτρο των δωρεάν μετακινήσεων. Θεωρείται απαραίτητη η αύξηση υποδομών, προσωπικού, ακόμα και γραμμών σε μετρό και λεωφορεία, γεγονός που χρειάζεται εξαιρετικά μεγάλο οικονομικό κεφάλαιο.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.