Το Πάσχα πέρασε και οι ελληνικές παραγωγές συνεχίζουν να κρατούν τα ηνία των προτιμήσεών μας. Μετά τα δύο ξεχωριστά ντοκιμαντέρ της προηγούμενης εβδομάδας, «Λάμπουν στο Σκοτάδι» και «Roughcut», σειρά έχουν οι μεγάλου μήκους παραγωγές. Το πολυβραβευμένο εντός και εκτός συνόρων «Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» του Έκτορα Λυγίζου και οι «11 Συναντήσεις με τον Πατέρα μου» του Νίκου Κορνήλιου.

Στην κινηματογραφική ατζέντα μας βρίσκουμε ακόμα τέσσερις ταινίες. Την ανορθόδοξη βιογραφία του Γκράχαμ Τσάπμαν των Monty Python «Η Αυτοβιογραφία Ενός Ψεύτη», την νέα ταινία του Ντάνι Μπόιλ «Trance», το «The Call» με πρωταγωνίστρια τη Χάλι Μπέρι και, τέλος, τη γαλλική ταινία τρόμου «Dead Shadows».

 

Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού
Boy Eating Bird’s Food  Ελλάδα 2012. Σκηνοθεσία – σενάριο: Έκτορας Λυγίζος, Ηθοποιοί: Γιάννης Παπαδόπουλος, Λίλα Μπακλέση, Βαγγέλης Κομματάς, Χαράλαμπος Γωγιός, Κωνσταντίνος Βουδούρης. 80΄

O 22χρονος Γιώργος ζει σε ένα μικρό διαμέρισμα στην Αθήνα, άνεργος, με συντροφιά του ένα καναρίνι. Δεν έχει καθόλου λεφτά, όχι για να πληρώσει τους λογαριασμούς αλλά ούτε και για να φάει. Κάποια στιγμή μένει και χωρίς σπίτι, έτσι παίρνει τους δρόμους και η ζωή του γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Η τρεις φορές βραβευμένη (καλύτερη ταινία, πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, α’ αντρικού ρόλου) από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου ταινία του Έκτορα Λυγίζου είναι μια πραγματική αποκάλυψη. Με λιτό, συγκινητικό και εκφραστικό, χάρη στην ερμηνεία του Γιάννη Παπαδόπουλου, τρόπο περιγράφει μια ιστορία επιβίωσης και εξαθλίωσης στην σύγχρονη Αθήνα. Διασκευάζει την «Πείνα» του Κνουτ Χάμσουν και σε συνταράσσει με τις σκληρές εικόνες της ζωής του νεαρού Γιώργου, που σε κάνουν να σκεφτείς διπλά τα όσα βλέπεις καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας. (ΔΑΝΑΟΣ)

 

11 Συναντήσεις με τον Πατέρα μου
11 Meetings with My Father  Ελλάδα 2012. Σκηνοθεσία: Νίκος Κορνήλιος, Σενάριο: Νίκος Κορνήλιος, Ευγενία Παπαγεωργίου, Ηθοποιοί: Λάμπρος Αποστόλου, Εύα Στιλάντερ, Εύα Γαλογαύρου. 92΄

Η Εύα, μια νεαρή κοπέλα που σπουδάζει κλασικό τραγούδι, θα συναντήσει για πρώτη φορά τον πατέρα της, φύλακα σε μάντρα φορτηγών, ο οποίος αγνοεί την ύπαρξή της. Οι δύο διαφορετικοί τους κόσμοι αλλά και η καινούρια σχέση που προκύπτει στις ζωές τους θα τους φέρει σε αμηχανία ενώ προσπαθούν να εντάξουν ο ένας τον άλλο στη ζωή του. Υποψήφια για τα βραβεία της καλύτερης ταινίας και του α’ αντρικού ρόλου της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, η έκτη ταινία του Νίκου Κορνήλιου είναι μια ανθρώπινη, ρεαλιστική ματιά στη συνάντηση δυο αταίριαστων χαρακτήρων. Σπουδαίες και οι ερμηνείες του Λάμπρου Αποστόλου και της Εύας Γαλογαύρου. (ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ)

 

Η Αυτοβιογραφία Ενός Ψεύτη
A Liar’s Autobiography: The Untrue Story of Monty Python’s Graham Chapman  Αγγλία 2012. Σκηνοθεσία: Μπιλ Τζόουνς, Τζεφ Σίμπσον, Μπεν Τίμλετ. 85΄

Μια animated και αντισυμβατική, incorrect βιογραφία του ιδρυτικού μέλους των Monty Python Γκράχαμ Τσάπμαν (1941-1989), σε αφήγηση του ίδιου. Ο Τσάπμαν ηχογράφησε πριν πεθάνει το ομώνυμο βιβλίο, που τώρα έρχεται με τη μορφή διαφορετικών ειδών 3D animation για να εξιστορήσει την εκκεντρική, γεμάτη υπερβολές ζωή του σούπερ σταρ της κωμωδίας. Τολμηρή στην αφήγησή της και πιστή στο καυστικό πνεύμα του πρωταγωνιστή της η ταινία, υπολείπεται, όμως, συνοχής και σαφούς ουσίας. (ODEON OΠΕΡΑ)

 

Trance
Αγγλία 2013. Σκηνοθεσία: Ντάνι Μπόιλ, Σενάριο: Τζον Χοτζ, Τζο Άχερν, Ηθοποιοί: Τζέιμς ΜακΑβόι, Ροζάριο Ντόουσον, Βενσάν Κασέλ. 101΄

Ένας νεαρός υπάλληλος οίκου δημοπρασιών συνεργάζεται με μια συμμορία κακοποιών με σκοπό την κλοπή ενός πανάκριβου πίνακα. Κατά τη διάρκεια της επιτυχούς επιχείρησης, όμως, δέχεται ένα ισχυρό χτύπημα στο κεφάλι, με αποτέλεσμα να πάθει αμνησία. Μια υπνοθεραπεύτρια αναλαμβάνει να τον υπνωτίσει για να αποκαλύψει την κρυψώνα. Διαρκείς ανατροπές, στυλιζαρισμένη σκηνοθεσία και καμία επαφή με τον ρεαλισμό. Μπορεί η καινούρια ταινία του Ντάνι Μπόιλ να ακολουθεί το ίδιο μοντέλο που τον χαρακτηρίζει, θέαμα – θέαμα – θέαμα, αλλά οι σεναριακές υπερβολές δεν της δίνουν ένα ισχυρό αντίβαρο. (διάφορες αίθουσες)

 

The Call
ΗΠΑ 2013. Σκηνοθεσία: Μπραντ Άντερσον, Σενάριο: Ρίτσαρντ Ντ’Οβίντιο, Ηθοποιοί: Χάλι Μπέρι, Αμπιγκέιλ Μπρέσλιν, Μόρις Τσέστνατ, Μάικλ Ιμπεριόλι. 95΄

Το τηλεφώνημα για βοήθεια μιας κοπέλας που κινδυνεύει στην Άμεση Δράση τελειώνει με τραγικό τρόπο. Λίγο καιρό αργότερα η Τζόρνταν, η ίδια τηλεφωνήτρια, δέχεται ακόμα μια κλήση από μια νεαρή κοπέλα που έχει πέσει θύμα απαγωγής. Αυτή τη φορά η Τζόρνταν θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για να τη βοηθήσει. Η πρώτη ώρα κυλά έντονα, με κλιμακούμενη δράση και γρήγορο ρυθμό. Προς το τέλος, όμως, τα κλισέ κάνουν την εμφάνισή τους και εξατμίζονται οι προσδοκίες που μπορεί να υπήρχαν. (διάφορες αίθουσες)

 

Dead Shadows
Γαλλία 2012. Σκηνοθεσία: Νταβίντ Σολεουά, Σενάριο: Βενσάν Ζουλέ, Ηθοποιοί: Τζον Φάλον, Μπλαντίν Μαρμιγκέρ, Φαμπιάν Βολφρόμ. 75΄

Το πέρασμα ενός κομήτη πολύ κοντά στη Γη, και συγκεκριμένα στο Παρίσι, επιδρά παράξενα πάνω στους ανθρώπους, που αρχίζουν να γίνονται βίαιοι και να μεταλλάσσονται. Ο Κρις, ένας ήσυχος νεαρός, θα χρειαστεί να ξεπεράσει τις φοβίες του για να επιβιώσει. Low budget sci-fi ταινία τρόμου που προδίδεται από το ανύπαρκτο σενάριο και την κακή σκηνοθεσία και όχι από τις όποιες τεχνικές αδυναμίες. (ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ, STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ, VILLAGE SHOPPING AND MORE)


Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//