Το όνομά τους είναι γνωστό ακόμη και σε αυτούς που δεν γνωρίζουν την ιστορία τους. Χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα για να προσδιορίσει ανθρώπους κυρίως εκτός νόμου οι οποίοι “ειδικεύονται” στις κλοπές αυτοκινήτων, ληστείες τραπεζών και φόνους.
Ο τρόπος όμως με τον οποίο η Μπόνι Πάρκερ και ο Κλάιντ Μπάροου έκλεβαν, λήστευαν και σκότωναν και κυρίως η περίοδος της δράσης τους (ΗΠΑ του 1932-34) ήταν εντελώς διαφορετικός από αυτόν που έχουμε στο μυαλό μας σήμερα για τις ληστείες και τους φόνους.
Η γνωριμία
Η Μπόνι γεννήθηκε την 1η Οκτωβρίου του 1910 στη Ροβέντα του Τέξας. Στα 16 της παντρεύτηκε τον Ρέι Θόρντον, ο οποίος στην πρώτη επέτειο του γάμου τους καταδικάστηκε σε φυλάκιση 55 ετών. Λόγω οικονομικής δυσχέρειας, η έφηβη Μπόνι έπιασε δουλειά ως σερβιτόρα και αποκατέστησε τις σχέσεις της με την οικογένειά της στο Ντάλας. Ποτέ όμως δεν πήρε διαζύγιο από τον Θόρτον και μέχρι τη μέρα που πέθανε φορούσε τη βέρα στο δάχτυλό της.
Ο Κλάιντ από την άλλη γεννήθηκε στις 24 Μαρτίου του 1909, στο Τέλικο του Τέξας και ήταν μέλος μιας πολύτεκνης φτωχής αγροτικής οικογένειας. Η «σταδιοδρομία» του στο έγκλημα ξεκίνησε το 1926, όταν συνελήφθη για πρώτη φορά για κλοπή αυτοκινήτου. Απτόητος, συνέχισε τα επόμενα τέσσερα χρόνια με ληστείες και κλοπές στο Ντάλας. Λίγο μετά τη γνωριμία του με την Μπόνι το 1930 συνελήφθη και οδηγήθηκε στη φυλακή. Δοκίμασε να αποδράσει αλλά συνελήφθη και πάλι μία εβδομάδα αργότερα στο Οχάιο. Έτσι, παρέμεινε έγκλειστος έως το 1932.
Μετά την απελευθέρωσή του, δοκίμασε να κλέψει ένα αυτοκίνητο στο Τέξας μαζί με την Μπόνι. Καταδιώχθηκαν από την αστυνομία και η Μπόνι κατάφερε να διαφύγει. Ο Κλάιντ, όμως, οδηγήθηκε και πάλι στη φυλακή για μερικούς μήνες.
Το “οργανωμένο” έγκλημα
Μετά την αποφυλάκισή του τον Ιούνιο του 1932 άρχισε το “οργανωμένο” έγκλημα για το νεαρό ζευγάρι. Εκτός όμως από τους δύο, στη συμμορία προστέθηκαν ο αδερφός του Κλάιντ, Μάρβιν ή αλλιώς Μπακ και η γυναίκα του Μπλανς. Μάλιστα ο Μπακ προσέγγισε αρχικά τον Κλάιντ με σκοπό να τον πείσει να παραδοθεί στην αστυνομία και τελικώς προσχώρησε στη συμμορία.
Η «Συμμορία του Μπάροου» επιδόθηκε σε ένα συνεχές κυνηγητό με τις αρχές, έκλεβε αυτοκίνητα και μαγαζιά ενώ “άνοιγε” εγκαταλελειμμένα σπίτια για να εξασφαλιστεί η διαμονή τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις σκότωναν αστυνομικούς ή ακόμη και αθώους που απλά βρίσκονταν στο σημείο του εγκλήματος. Κατά τη διάρκεια μιας εφόδου της αστυνομίας κοντά στην πόλη Πλέιτ του Μισούρι, το 1933, ο Μπακ τραυματίστηκε θανάσιμα και η γυναίκα του συνελήφθη.
Το τέλος
Κάτι τέτοιο θα περίμενε κανείς να σταματήσει ή να προβληματίσει τους Μπόνι και Κλάιντ, ωστόσο το γεγονός αυτό έδρασε αντιστρόφως. Οι δυο τους την 1η Απριλίου του 1934 σκότωσαν δύο αστυνομικούς στο Τέξας κι άλλον ένα, πέντε ημέρες αργότερα, στην Οκλαχόμα.
Όμως, η επόμενη συμπλοκή τους, στις 23 Μαΐου του ίδιου χρόνου, ήταν μοιραία και για τους δύο. Έπεσαν σε μπλόκο της αστυνομίας του Τέξας, που «γάζωσε» το αυτοκίνητό τους με περισσότερες από 50 σφαίρες. Μέσα σ’ αυτό βρέθηκαν μια καραμπίνα με κομμένη κάνη, ένα ριβόλβερ, ένα σαξόφωνο κι ένα μισοφαγωμένο σάντουιτς.
Κλέφτες ή ήρωες;
Η ιστορία τους καθώς και το κίνητρο του Κλάιντ ότι… “Δεν θέλω να βγάλω δόξα ή χρήμα από τις ληστείες, αλλά να εκδικηθώ το σωφρονιστικό σύστημα του Τέξας για όσα υπέφερα στη φυλακή” τους έκανε να μοιάζουν περισσότερο με Ρομπέν των Δασών παρά με αδίστακτους ληστές. Οι δυο τους ήταν ασυμβίβαστοι και κυνικοί και ξεπέρασαν την μικροαστική τους καταγωγή και εξευτέλισαν τις διωκτικές αρχές της εποχής.
Παίρνοντας μάλιστα έμπνευση από την ιστορία τους ο Άρθουρ Πεν μετέφερε το 1967 την ιστορία του θρυλικού ζεύγους στη μεγάλη οθόνη, με τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Η ταινία αποτέλεσε σταθμό για τον παγκόσμιο κινηματογράφο, ανοίγοντας το δρόμο στο κύμα της αμφισβήτησης που αναπτύχθηκε στη συνέχεια και στον νέο τρόπο παρουσίασης αμφιλεγόμενων προσωπικοτήτων.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.