«Ο άνθρωπος που απελευθέρωσε τη γυναίκα», «O άνθρωπος που εμπορεύτηκε πρωτοποριακά την γυναικεία σάρκα», «ο άνθρωπος που έφτιαξε το δικό του σύγχρονο χαρέμι», «ο άνθρωπος που απελευθέρωσε τη σεξουαλικότητα» ήταν μόνο ορισμένοι από τους τίτλους των ελληνικών ΜΜΕ για τον θάνατο του ιδρυτή του περιοδικού Playboy, Χιου Χέφνερ.

Και η απορία, μαζί με την έκπληξη και την αηδία που ένας τέτοιος άνθρωπος εγκωμιάζεται από διεθνή και ελληνικά ΜΜΕ, ακολούθησε. Άραγε, μιλάνε για τον ίδιο άνθρωπο;

Ο Χιου Χέφνερ δεν ήταν απλά ο ιδρυτής του ανδρικού περιοδικού Playboy, όπως και δεν ήταν απλά ένας μεγιστάνας του Τύπου. Δυστυχώς.

Ήταν αυτός που τη δεκαετία του ’50, εποχή που η γυναίκα δεν είχε καμιά άλλη θέση στην κοινωνία πέρα από αυτή της κουζίνας και φυσικά της αναπαραγωγικής μηχανής, ρίζωσε βαθιά στην κοινωνία το πρότυπο του ματσό επιτυχημένου άντρα με το κοστούμι που γυρίζει σπίτι του για να βρει την «κενή από νοημοσύνη» χαρούμενη και σέξυ συζυγό του έτοιμη και διαθέσιμη να τον υπηρετήσει και έπειτα αυτός να της επιδείξει την αντρική του ικανότητα.

Ήταν ο ίδιος που ενσάρκωσε το όνειρο του κάθε άντρα, όπως το παρουσίαζε και το πουλούσε: πολλές ξανθές χαζές γυναίκες τις οποίες πλήρωνε για να κοιμούνται μαζί του.

Ήταν ο άνθρωπος που όπως είχε δηλώσει πίστευε πως σκοπός μιας γυναίκας σε αυτόν τον κόσμο είναι: να είναι σέξυ. Ενώ σε μια άλλη συνέντευξή του με ύφος αυθεντίας και χωρίς ντροπή είχε δηλώσει: «Η ιδέα ότι το Playboy μετατρέπει τις γυναίκες σε σεξουαλικά αντικείμενα είναι γελοία. Οι γυναίκες είναι σεξουαλικά αντικείμενα. Εάν οι γυναίκες δεν ήταν σεξουαλικά αντικείμενα, δεν θα υπήρχε άλλη γενιά. Είναι η έλξη μεταξύ των φύλων που κάνει τον κόσμο να γυρίζει. Γι ‘αυτό οι γυναίκες φορούν κραγιόν και κοντές φούστες».

Ήταν επίσης αυτός που διάλεξε το κουνελάκι ως σήμα κατατεθέν του περιοδικού του, αλλά και ως σήμα για τις Playmate, γιατί όπως είχε πει μια γυναίκα μοιάζει με κουνέλι: άκακο και χωρίς μυαλό!

Μιλάμε λοιπόν για τον άνθρωπο που στα εξώφυλλα των περιοδικών του πλάσαρε τη γυναίκα με μόνο δυο χαρακτηριστικά: γυμνή και σέξυ. Από τη γυμνή Μέρλιν Μονρόε (φωτογραφίες της οποίας είχε εξαγοράσει από μια παλιά εταιρεία στην οποία η Μονρόε είχε κάνει γυμνή φωτογράφιση πριν γίνει γνωστή) μέχρι την Πάμελα Άντερσον και την Άννα Νικόλ Σμιθ, ο Χέφνερ μέχρι το τέλος της ζωή του εκμεταλλευόταν τις γυναίκες.

Η αυτοκρατορία του χτίστηκε ουσιαστικά από την πλήρη εκμετάλλευση αυτών των γυναικών. Μάλιστα, δημοσιογράφος, η οποία είχε ερευνήσει τις επιχειρήσεις του παριστάνοντας κρυφά το «κουνελάκι» για δύο μήνες, είχε γράψει πως οι γυναίκες που δουλεύουν με τον Χιου κακοπληρώνονται ενώ αντιμετωπίζονται αισχρά».

Προς όλα λοιπόν τα ΜΜΕ που δεν ξόδεψαν ούτε αράδα κριτικής για τη δουλειά και την πορεία αυτού του Playboy, ο Χέφνερ δεν ήταν ούτε απευλευθερωτής κάποιου φύλου ούτε  υπερασπιστής της ελευθερίας της έκφρασης, της σεξουαλικότητας και των κοινωνικών δικαιωμάτων.

 Γιατί ο Χέφνερ αντιπροσωπεύει το λείψανο της πατριαρχίας και του σεξισμού που σωστά και καλώς ανήκει πια στον τάφο.

 

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//