Κυρίαρχος της βρετανικής καλλιτεχνικής σκηνής τη δεκαετία του ’90, εις εκ των πιο ακριβοπληρωμένων δημιουργών της εποχής, περιζήτητος: ο Άγγλος εικαστικός Damien Hirst.
Ο καλλιτέχνης από τις γειτονιές του Μπρίστολ υπήρξε ένας από τους βασικότερους εκπροσώπους της BritArt και του κινήματος των Young British Artists. Την αποδοχή του από το βρετανικό κοινό ακολούθησε η διεθνής αναγνώρισή του και επιτυχία του. Τα έργα του έχουν φιλοξενηθεί στις μεγαλύτερες παγκοσμίως πόλεις, αλλά και στην Αθήνα.
Ο Damien Hirst αγαπά την ειρωνεία στα έργα του. Ειρωνεύεται τη ζωή και το θάνατο, τη θρησκεία και την επιστήμη, αν και την ίδια στιγμή τα ενώνει. Κατά τον ίδιο «υπάρχουν τέσσερα σημαντικά πράγματα στη ζωή: η θρησκεία, ο έρωτας, η τέχνη και η επιστήμη». Κι όμως, ο Hirst επιλέγει ως βασικό θέμα του το θάνατο. Και συχνά τον θάνατο ζώων, αλλά και την προοπτική διατήρησης που η κατάσταση του νεκρού δίνει. Οι βαλσαμώσεις διάφορων ζώων είναι ένα βήμα σε αυτή την κατεύθυνση.
Χαρακτηριστικό είναι το έργο του «The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living» (1991). Ένας καρχαρίας έχει «παγώσει» μέσα σε διάλυμα φορμόλης από τη σειρά Natural History, μας «κλείνει» το μάτι απέναντι σ’ αυτό που δεν θέλουμε να φανταζόμαστε ότι θα έρθει…
Ο Βρετανός εικαστικός συχνά «παίζει» με τον θάνατο, τον διακοσμεί, χωρίς να τον εξιδανικεύει, τον «χτίζει» με ό,τι πιο πολύτιμο, όπως στο «For the love of God» (2007). Πάλι επαναφέρει το θέμα του θανάτου, με μια επίγευση ειρωνείας…
Τα spot paintings του Hirst, πολυσυζητημένα, διφορούμενα, πάνω από 1.500, είναι ένα ακόμη σημείο τριβής της κοινής γνώμης πάνω στην τέχνη του.
«Φανταστείτε ένα σύμπαν από κουκκίδες. Κάθε φορά που δημιουργώ έναν πίνακα αποκόπτω ένα τετράγωνο κομμάτι αυτού του σύμπαντος. Οι κουκκίδες όμως ξαναγεννιούνται στο κομμάτι που έκοψα. Είναι όλες συνδεδεμένες μεταξύ τους».Ο χωρισμός και η ενότητα βασικά στοιχεία στις κουκίδες του Hirst που ξεκίνησαν από το 1986, όπως ο ίδιος ομολογεί.
Το τριών τόνων μπρούτζινο άγαλμά του, με τίτλο «The Virgin Mother», (2005) έχε εξίσου προκαλέσει θαυμασμό, αλλά και αντιδράσεις. «Είναι κάπως πονηρό. Κανονικά δεν θα έπρεπε να είναι έγκυος. Αλλά αυτό το συναίσθημα το ήθελα», τονίζει ο Hirst, σχολιάζοντας την αθωότητας της μεταλλικής δημιουργίας του.
Έχει συνεργαστεί και με τη βιομηχανία της μόδας, με Prada και Alexander McQueen να φιγουράρουν ψηλά στη λίστα. Χαρακτηριστική είναι η τσάντα «Entomology» που δημιούργησε για τον οίκο Prada.
Αν δεν τον ξέρεις, ψάξε γι’ αυτόν…
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.