Λίγες μέρες πριν από την κυκλοφορία του βιβλίου «Το Ορφανό Αριστούργημα» (Εκδόσεις Εύμαρος), το δεύτερο βιβλίο του Γιώργου Δρόσου (και πρώτο με το πραγματικό του όνομα, μετά την «Ελληνική Ασφυξία», που είχε κυκλοφορήσει το 2013, υπό το ψευδώνυμο Ηλίας Νίσαρης), το 3pointmagazine.gr παρουσιάζει σε προδημοσίευση τρία σύντομα αποσπάσματα από τη νουβέλα, που τοποθετείται στη φανταστική –ή όχι;- χώρα Εολάνδη.
Η αρχή.
«Στο σπίτι του Εολανδού συγγραφέα Ίπκες Γκέρεμι, δε βρέθηκαν πολιτικά βιβλία –μόνο μυθιστορήματα και θεατρικά· στους αστυνομικούς, ωστόσο, που τον συνέλαβαν και έπειτα έψαξαν το διαμέρισμά του, αρκούσε απλώς εκείνο το ένα βιβλίο που είχε γράψει τελευταία –η Καμπάνια– ένα βιβλίο που ήταν από μόνο του ικανό να τον καταστήσει ύποπτο».
Η συνέντευξη.
«Η συνέντευξη κυκλοφόρησε την επόμενη κιόλας μέρα, στην εφημερίδα Πολιτεία. Τα αντίτυπα της εφημερίδας έγιναν ανάρπαστα και οι αναγνώστες ρούφηξαν τις απαντήσεις του […], λες και η ζωή τους εξαρτιόταν από αυτές. Η Χάνα Κάρμερ είχε φροντίσει να επισημάνει το δισταγμό του συγγραφέα να ταχθεί ξεκάθαρα υπέρ της Κυβέρνησης Εθνικής Σωτηρίας, αλλά και τη ‘φιλοκομμουνιστική’ απάντηση που είχε δώσει σχετικά με την ελευθερία της κρίσης και τις προσωπικές προσλαμβάνουσες του καθενός. Αυτές οι δύο επισημάνσεις δεν απογοήτευσαν κανέναν. Οι οπαδοί του καθεστώτος δε βρήκαν τίποτα το επιλήψιμο σε αυτές τις απαντήσεις –αντίθετα τις είδαν ως αποδείξεις της ελευθερίας λόγου που τους παρείχε η καινούρια κυβέρνηση– ενώ οι αντιπολιτευόμενοι βασίστηκαν σε αυτές ακριβώς προκειμένου να κατατάξουν τον [συγγραφέα] στους ομοϊδεάτες τους».
«Θύματα του Φλομπέρ».
«― Είμαστε όλοι θύματα του Φλομπέρ. Μας έχει στήσει μια τεράστια πλάκα και γελά μαζί μας από εκεί ψηλά. Το κάνει να φαίνεται εύκολο, κι όμως, δεν είναι, ούτε κατά διάνοια. Η Αισθηματική Αγωγή. Νομίζεις πως δεν τον δυσκόλεψε; Αυτός ο άνθρωπος έγραψε καλύτερα από όλους όσοι προηγήθηκαν και όλους όσοι ακολούθησαν, για το τόσο σπουδαίο θέμα του πρώτου έρωτα. Κι εμείς οι υπόλοιποι συγγραφείς, αν μπορούμε να χαρακτηριστούμε τέτοιοι, διαβάζοντας το βιβλίο του νιώθουμε, όχι από έπαρση, αλλά από ζήλεια, την ανάγκη να πούμε κι εμείς τη δική μας παραλλαγή της ίδιας, στο κάτω-κάτω, ιστορίας, αυτό που συνέβη σ’ εμάς τους ίδιους ή σε κάποιον γνωστό μας, μήπως κι έτσι γευτούμε λίγη έστω από τη δόξα που γεύτηκε ο γέρο-Γουσταύος, μήπως και φανούμε πιο άνθρωποι».
Σχετικά με το βιβλίο:
«Το Ορφανό Αριστούργημα» τοποθετείται στη φανταστική χώρα Εολάνδη, που είναι χτυπημένη από μια πρωτόγνωρη και πολυεπίπεδη κρίση. Εκεί, ο καταξιωμένος συγγραφέας Ίπκες Γκέρεμι συλλαμβάνεται λόγω του σατιρικού του βιβλίου “Η Καμπάνια”. Αφήνει πίσω του μια πλειάδα ανέκδοτων πεζών, μεταξύ των οποίων και το κατ’ αυτόν σπουδαιότερο μυθιστόρημα που έγραψε ποτέ, την ‘Άλλη Αισθηματική Αγωγή’. Η ‘Άλλη Αισθηματική Αγωγή’ είναι ένα κείμενο που δεν αξίζει να μείνει στην αφάνεια – ποιος, όμως, θα μπορούσε να είναι ο τρόπος να φτάσει στο κοινό, τώρα που ο συγγραφέας του έχει καταστεί persona non grata;
«Το ορφανό αριστούργημα» είναι μια συναρπαστική νουβέλα που μιλά με τρόπο καίριο για τον κοινωνικό ρόλο του συγγραφέα, για την πολιτική, για τη φήμη, αλλά και για τον έρωτα – όλα αυτά σε μια εποχή τόσο παράξενη και τόσο ταραγμένη.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.