Η Bibliotheque [ενέργειες πολιτισμού] διαλέγει 9 ταινίες που μας αρέσουν και ελπίζουμε να αρέσουν και σε εσάς. Θα τις κυκλοφορήσουμε σε επιλεγμένες θερινές αίθουσες σε ψηφιακές κόπις 4Κ με την ελπίδα να κάνουν τις νύχτες μας πιο μαγικές.
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2017 – Η Bibliotheque στα ΘΕΡΙΝΑ ΣΙΝΕΜΑ
15 Ιουνίου – ΣΙΝΤ και ΝΑΝΣΙ
22 Ιουνίου – ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ
6 Ιουλίου – Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ Ο ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΟΣ
20 Ιουλίου – ΟΙ ΑΣΥΛΗΠΤΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΟΥ ΛΟΥΙ ΝΤΕ ΦΥΝΕΣ
10 Αυγούστου – ΤΟ ΔΕΝΔΡΟ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΣΑΜΕ
17 Αυγούστου – ΕΠΤΑ ΜΕΡΕΣ ΓΥΝΑΙΚΑ
24 Αυγούστου – Ο ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΟΣ
21 Σεπτεμβρίου – Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΣΤΗ ΓΗ
Angel Heart – Ο ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
του Άλαν Πάρκερ
με Μίκι Ρούρκ, Λίζα Μπονέτ και Ρόμπερτ Ντε Νίρο
Διάρκεια 110 λεπτά
Η ταινία που άνοιξε ουσιαστικά τον κύκλο των «νεο-νουάρ» ψυχολογικών ταινιών τρόμου είναι μια εφιαλτική προσαρμογή του πολυδιαβασμένου μυθιστορήματος του Γουίλιαμ Χιόρτσμπεργκ «Falling Angel» από τον δεξιοτέχνη Άλαν Πάρκερ. Ακολουθεί την αγωνιώδη αναζήτηση του ντετέκτιβ Χάρι Έιντζελ που έχει προσληφθεί από τον μυστηριώδη κύριο Λου Σάιφερ για να βρει τα ίχνη ενός εξαφανισμένου νεαρού, του Τζόνι Φάβοριτ. Οι έρευνες, οδηγούν τον Έιντζελ σε μια σκοτεινή και γεμάτη δεισιδαιμονία Νέα Ορλεάνη όπου βρίσκεται μπλεγμένος σε μια σειρά αποτρόπαιων εγκλημάτων. Ο σκληρός Έιντζελ δεν πτοείται με τίποτε και προχωράει αποφασισμένος να ανακαλύψει επιτέλους τον εξαφανισμένο από προσώπου γης Τζόνι. Κι όσο νιώθει να τον πλησιάζει, τόσο αισθάνεται ένα παγωμένο ρίγος να παραλύει την ψυχή του…
Ερμηνείες που στοιχειώνουν και υποβλητική, καθηλωτική σκηνοθεσία που παρασύρει τον εντελώς ανυπεράσπιστο και συναισθηματικά εγκλωβισμένο θεατή σε μια εφιαλτική κατάβαση στην Κόλαση. Αξίζει για πολλούς λόγους να τη δείτε στην μεγάλη οθόνη. Ο βασικότερος είναι για να τιναχτείτε στην καρέκλα σας, βιώνοντας στιγμιαία τις έντονες ηλεκτρικές κενώσεις στην σκηνή της πρώτης χειραψίας μεταξύ Ρουρκ και Ντε Νίρο!
L’ important c’est d’ aimer – ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ
του Αντρέι Ζουλάφσκι
με Ρόμι Σνάιντερ και Φάμπιο Τέστι
Διάρκεια 105 λεπτά
2 βραβεία Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας
Ο Σερβέ, φωτογράφος αισθησιακών φωτό συναντά την Ναντίν μια ηθοποιό β’ διαλογής που πρωταγωνιστεί σε φθηνοταινίες soft porno. Θέλοντας να τη βοηθήσει, ο Σερβέ δανείζεται ένα σεβαστό ποσόν από το βρώμικο πορτοφόλι των γκάνγκστερ αφεντικών του προκειμένου να χρηματοδοτήσει την παράσταση «Ριχάρδος Γ’» στην οποία θα δώσει επιτέλους στη Ναντίν ένα ρόλο αντάξιο του ταλέντου της. Αλλά η Ναντίν πρέπει πρώτα να αντιταχθεί στο διχασμό της ανάμεσα στον ρομαντικό έρωτα του Σερβέ και την ηθική υποχρέωση προς τον σύζυγό της, Ζακ.
Ο Αντρέι Ζουλάφσκι με την πρώτη γαλλόφωνη ταινία του, θέτει την προσωπική του σφραγίδα στην έννοια «έρωτας» με την σπαρακτική αριστουργηματική και ακραία ρομαντική ιστορία που σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή. Σκηνοθετεί με μαεστρία την εύθραυστη Ρόμι Σνάιντερ καθοδηγώντας την να μας χαρίσει την πιο συγκλονιστική ερμηνεία της ζωής της. Με ένα καταιγιστικό, μανιώδη ρυθμό αλλά και εξαιρετική ευαισθησία εικονογραφεί ένα αλλόκοτο σύμπαν γεμάτο εξαθλιωμένους ανθρώπους του Θεάματος, σκληρούς γκάνγκστερ, ασταθή όντα εθισμένα στην πρέζα και το αλκοόλ, χυδαίους φωτογράφους. Ένα σμάρι σκοτεινών ηρώων που μπλέκονται σε ένα γαϊτανάκι διεστραμμένων οργίων, βίαιων καυγάδων, θλιβερών συμπεριφορών και έντονης δίψας για έρωτα!
Le marginal – Ο ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΟΣ
του Ζακ Ντεραί με τον Ζαν Πωλ Μπελμοντό
Διάρκεια 100 λεπτά
Το Γαλλικό σινεμά μας έδωσε στις δεκαετίες ‘60, ‘70 μέχρι αρχές του ‘80, μια σειρά ξεχωριστών cult αστυνομικών περιπετειών με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία από τις αντίστοιχες αμερικανικές της ίδιας εποχής.
Ακουμπώντας στην στιβαρή, αρρενωπή εικόνα του ασχημούλη Μπελμοντό ή την έκπαγλο καλλονή του Αλαίν Ντελόν έχτισε πάμπολους χαρακτήρες που έμειναν χαραγμένοι στην κινηματογραφική ιστορία. Χαρακτηριστική ταινία είναι ο «Περιθωριακός» φιλμ στο οποίο κατά τη συνήθειά του, ο Μπεμπέλ (για τις θαυμάστριές του) αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει ο ίδιος τις επικίνδυνες σκηνές που περιλάμβαναν μέχρι την μετεώρισή του πάνω σε ένα ελικόπτερο εν πτήσει…
O Αστυνομικός Επιθεωρητής Ζορντάν φθάνει στη Μασσαλία, μια πόλη βουτηγμένη στην παρανομία. Είναι διάσημος για τις ανορθόδοξες μεθόδους που χρησιμοποιεί προκειμένου να καταφέρει να αποδώσει τη Δικαιοσύνη. Στόχος του τώρα, να εξαρθρώσει ένα καρτέλ ναρκωτικών και να συλλάβει ή ακόμη και να σκοτώσει τον βαρώνο του καρτέλ, Μεκάτσι που ελέγχει το Παρίσι, αλλά πιστεύει πως η έδρα του είναι η Μασσαλία. Ο Μεκάτσι έχει την φήμη του αθέατου γκάνγκστερ, αλλά όχι και του αθάνατου. Ο Ζορντάν θα κάνει την Μασσαλία άνω κάτω για να ανακαλύψει τον εγκληματία που κυνηγά. Αλλά θα φέρει τέτοια αναστάτωση στην πόλη ώστε να ανακληθεί και να τοποθετηθεί σε μια ατιμωτική θέση. Ο πολυμήχανος όμως άντρας, θα καταφέρει να βρει ένα μέλος της σπείρας πρόθυμο να καταδώσει το κρησφύγετο του Μεκάτσι.
Μια από τις κορυφαίες ταινίες δράσης του Γάλλου σταρ, στοιχειωμένη από το υπέροχο soundtrack του Ένιο Μορικόνε και την αξιομνημόνευτη σκηνή καταδίωξης στην Λεωφόρο Μπαρμπές από τις εντυπωσιακότερες στην ιστορία του γαλλικού σινεμά!
Woman times seven – ΕΠΤΑ ΦΟΡΕΣ ΓΥΝΑΙΚΑ
του Βιτόριο Ντε Σϊκα
με τους Σίρλευ Μακ Λέην, Πήτερ Σέλλερς, Ροζάνο Μπράτσι, Έλσα Μαρινέλι και Βιττόριο Γκάζμαν
Διάρκεια 99 λεπτά
Μια κλασική ταινία από τις λίγες που έχουν δώσει την δυνατότητα στην Σίρλει Μακ Λέιν να ξεδιπλώσει σε τέτοια έκταση το ταλέντο της. Η έξοχη σταρ υποδύεται επτά διαφορετικούς χαρακτήρες γυναικών σε μια χαριτωμένη σπονδυλωτή ταινία που υπογράφει ο Βιττόριο Ντε Σίκα.
Πωλέτ: ακολουθώντας τη νεκροφόρα που περιέχει τα λείψανα του συζύγου της, η πανέμορφη Πολέτ, με έκπληξη θα δεχτεί τις ανήθικες προτάσεις του οικογενειακού τους γιατρού (στον αντίστοιχο ρόλο Πίτερ Σέλερς, ενώ σε cameo θλιμμένου συγγενή εμφανίζεται ο ίδιος ο Ντε Σίκα).
Μαρία Τερέζα: Έξαλλη από την απιστία του συζύγου της με την καλύτερη φίλη της, αποφασίζει να κάνει έρωτα με τον πρώτο άντρα που θα βρεθεί μπροστά της.
Λίντα: Ένας Σκοτσέζος και ένας Ιταλός βρίσκονται στο δωμάτιο μιας μεταφράστριας των Ηνωμένων Εθνών που ψάχνει να βρει τη σεξουαλική της ταυτότητα. Σε cameo η… φωτό του Μάρλον Μπράντο.
Εντίθ: Η παμπόνηρη σύζυγος ενός επιτυχημένου συγγραφέα αποφασισμένη να προκαλέσει το ενδιαφέρον του πάση θυσία, υποδύεται την ηρωίδα ενός βιβλίου του. Εκείνος την περνάει για τρελή και το πανηγύρι ξεκινά…
Εύα: Η σύζυγος ενός εκατομμυριούχου προκειμένου να εντυπωσιάσει με ένα βραδυνό φόρεμα αποκλειστική δημιουργία ενός μοντελίστ, στην Όπερα, είναι ικανή να φτάσει στο… έγκλημα.
Μαρία: Δυο εραστές αποφασίζουν να αυτοκτονήσουν με τα ρούχα που θα φορούσαν στο γάμο τους που δεν θα γίνει ποτέ. Τα διαδικαστικά της αυτοκτονίας, όμως θα τους προκαλέσουν τρελό πονοκεφάλιασμα!
Τζην: Δυο φιλενάδες σε ένα καφέ, παρατηρούν πως ένας κομψός κύριος τις «καρφώνει». Κολακευμένες και περίεργες αποφασίζουν φεύγοντας, να ακολουθήσουν διαφορετικούς δρόμους για να δουν ποιαν από τις δυο θα ακολουθήσει. Κι ενώ μια ξαφνική χιονοθύελλα παραλύει το Παρίσι, ο μυστηριώδης κύριος (Μάικλ Κέην) ακολουθεί την Τζην.
The Man who Fell to Earth – Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΣΤΗ ΓΗ
του Νίκολας Ρέγκ
με τον Ντέηβιντ Μπόουι
Διάρκεια 120 λεπτά
Ο πρόωρα χαμένος Ziggy Stardust για τους φίλους απλά David Bowie πρωταγωνιστεί στην -για πάρα πολλούς- πολυτιμότερη ταινία του και έναν από τους σημαντικότερους πλανήτες στο χαώδες σύμπαν του Sci-Fi!
Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γουόλτερ Τέβις, ο «Άνθρωπος που Έπεσε στη Γη» παρακολουθεί την άνοδο και την πτώση ενός άκρως χαρισματικού εξωγήινου πλάσματος που φθάνει στη Γη προκειμένου να βρει σωτηρία για τον μακρινό πλανήτη του που υποφέρει από λειψυδρία. Η ιδιαίτερη ευφυΐα του και οι εξελιγμένες γνώσεις του θα τον εκτοξεύσουν στην κορυφή της επιτυχίας αναδεικνύοντας τον σαν ένα πανίσχυρο επιχειρηματία. Από την άλλη όμως, η ταχύτατη ανάδυση της ευάλωτης ανθρώπινης πλευράς του θα τον καταβαραθρώσουν σε μια σκοτεινή άβυσσο ταπεινών ανθρώπινων αδυναμιών. Σεξ, αλκοόλ και απόλυτη αδιαφορία θα τον συρρικνώσουν με την ίδια αστρονομική ταχύτητα από θεόρατο, υπέρλαμπρο supernova, σ’ έναν ανύπαρκτο, άψυχο, κρυστάλλινο, μαύρο νάνο!
Μια συγκλονιστική, πεσιμιστική αλληγορία για την παρακμή του δυτικού πολιτισμού σε μια υπνωτιστικά γοητευτική ταινία του αντισυμβατικού Νίκολας Ρεγκ.
The Servant – Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ
του Τζόζεφ Λόουζι σε σενάριο Χάρολντ Πίντερ
μες τους Ντέρκ Μπόγκαρντ, Σάρα Μάιλς και Τζέημς Φόξ
Διάρκεια 110 λεπτά
7 Βραβεία Ερμηνείας, Σκηνοθεσίας & Σεναρίου
«Ο υπηρέτης» βασίζεται σ’ ένα μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Μομ, το οποίο όμως διασκεύασε για την οθόνη, στην πρώτη από τις τρεις συνεργασίες που είχε με τον Λόουζι, ο μέγας δραματουργός Χάρολντ Πίντερ, με τον χαρακτηριστικό ελλειπτικό και γεμάτο έμμεσα νοήματα τρόπο του.
Ένας νέος, εργένης και ξεπεσμένος αριστοκράτης αγοράζει ένα σπίτι στο Λονδίνο και προσλαμβάνει έναν υπηρέτη προκειμένου να το περιποιείται. Ο υπηρέτης αφού εδραιώνει τη θέση του στο σπίτι, σιγά σιγά θα αποκτήσει τον έλεγχο στη ζωή του εργοδότη του, θα τον υπονομεύσει και τελικά θα τον οδηγήσει στην καταστροφή…
«Ο υπηρέτης» είναι ένα σφιχτά δομημένο ψυχολογικό φιλμ. Ένα καθηλωτικά γοητευτικό δράμα χαρακτήρων που βασίζει τη δύναμή του στις έξοχες ερμηνείες κορυφαίων ηθοποιών, ιδιαιτέρως του Ντερκ Μπόγκαρτ που εδώ δίνει αβίαστα τον καλύτερο εαυτό του. Αλλά τα εύσημα κερδίζει με το σπαθί της, η λακωνική, αποστασιοποιημένη και προσγειωμένη σκηνοθετική γραμμή του Τζόζεφ Λόουζι, που καταλήγει να υπογράφει εδώ την καλύτερη ταινία της καριέρας του.
Μια ταινία γεμάτη εκπλήξεις και σεναριακές ανατροπές που κρατά το θεατή αποσβολωμένο μέχρι την κορύφωση του τέλους. Αντιστροφή των χαρακτήρων, εθιστικά παιχνίδια εξουσίας, κρυφές αμαρτίες και δράματα είναι μερικά από τα συστατικά μιας καλοδουλεμένης συνταγής που το αποτέλεσμά της «χορταίνει» και τον πιο απαιτητικό θεατή.
Sid and Nancy – ΣΙΝΤ και ΝΑΝΣΥ
του Άλεξ Κόξ
με τους Γκάρι Όλντμαν και Χλόε Γουέμπ
Διάρκεια 110 λεπτά
Γεννηθηκε σαν Τζον Σάιμον Ρίτσι! Ο τρομπονίστας πατέρας του πέθανε πριν καλά καλά γεννηθεί και μεγάλωσε στο Ανατολικό Λονδίνο με μια χίπισσα μητέρα χωμένη ως το λαιμό στη φτώχεια και τα ναρκωτικά. Ο ίδιος, έμελλε να γίνει διάσημος από τα δεκαεπτά του σαν Σιντ Βίσιους και να γίνει η πρώτη και η πιο θεαματική περίπτωση απόλυτης εφαρμογής του σλόγκαν «Ζήσε γρήγορα, πέθανε νέος». Όταν έγινε μέλος της μπάντας, οι Sex Pistols είχαν ήδη καθιερωθεί σαν το πιο αμφιλεγόμενο συγκρότημα ροκ στην ιστορία της βρετανικής μουσικής σκηνής. Πολύ γρήγορα όλοι αντιλήφθηκαν ότι του ήταν αδύνατο να παίξει κάποιο όργανο, είχε μια τρομακτική ικανότητα να φέρνει την καταστροφή, είχε μια άσβηστη δίψα ή μάλλον μια άρρωστη εμμονή με το αλκοόλ, τα ναρκωτικά και τη βία! Η ταινία ξεκινά λίγο καιρό μετά τη στιγμή που ο Σιντ μπήκε στη μπάντα και γνωρίζεται με μια -αντιπαθητική για όλους τους άλλους- Αμερικανίδα γκρούπι με το όνομα Νάνσι! Εκείνη ισχυρίζεται πως μπορεί να του φέρει ναρκωτικά κι ο Σιντ χωρίς δεύτερη σκέψη, αδειάζει αφελέστατα τις τσέπες του! Φυσικά εκείνη δεν επιστρέφει ποτέ κι όταν ο Σιντ την ξαναβρίσκει, του σερβίρει ένα αφελέστατο παραμύθι που προξενεί οίκτο στον κεραυνοβολημένο από τον φτερωτό θεό, Σιντ! Καταναλώνουν απίστευτες ποσότητες έρωτα, ναρκωτικών και αλκοόλ, για να ξεμουδιάζουν στήνουν ιστορικούς καυγάδες και εξαρτώνται απόλυτα ο ένας από τον άλλον! Η τραγική κατάληξή τους έχει στοιχειώσει κάθε άνθρωπο που έχει αγαπήσει τη μουσική.
Ο λόγος για να δείτε απαραιτήτως την ταινία δεν είναι το συγκλονιστικό της θέμα, αλλά πρώτον οι απίστευτες ερμηνείες των Όλντμαν και Γουέμπ που συχνά σας κάνουν να ξεχνάτε πως βλέπετε ταινία με υπόθεση και να νομίζετε πως παρακολουθείτε ένα καλογυρισμένο ντοκιμαντέρ. Δεύτερον, το εξαιρετικό, ψιλοκεντημένο σαν βελγική νταντέλα, σενάριο. Και τρίτον, η καταιγιστική σκηνοθεσία του Άλεξ Κοξ που τον καθιέρωσε, μόνον αυτή, σε κορυφαίο σκηνοθέτη!
Les Grandes Vacances – ΟΙ ΑΣΥΛΛΗΠΤΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΟΥ ΛΟΥΙ ΝΤΕ ΦΙΝΕΣ
του Ζαν Ζιρώ
με τον Λουί Ντε Φινές
Διάρκεια 85 λεπτά
Ο σπουδαιότερος –ever- κωμικός του γαλλικού σινεμά, ο μέγας Λουΐ Ντε Φινές πρωταγωνιστεί στο αποκορύφωμα της καριέρας του, σε μια σπαρταριστή κωμωδία κομμένη και (γ)ραμμένη στα μέτρα του!
Εμφανίζεται στο ρόλο του Κυρίου Σαρλ Μποσκιέ, ενός αυταρχικότατου διευθυντή ενός αυστηρού γαλλικού οικοτροφείου που ανακαλύπτει έξαλλος ότι ο γιος του, Φιλίπ, έχει αποτύχει σε ΟΛΑ τα μαθήματά του παταγωδώς. Δεν του μένει άλλη λύση από το να στείλει τον αμελή κανακάρη του με ένα πρόγραμμα ανταλλαγής σπουδαστών για μετεκπαίδευση στην Αγγλία και να δεχθεί την Σίρλεϊ, κόρη ενός πλούσιου παραγωγού ουίσκι, στη θέση του. Ο άτακτος Φιλίπ όμως έχει άλλα σχέδια. Έτσι στέλνει στη θέση του τον Μισονέ, ένα χοντρούλη συμμαθητή του κι εκείνος φεύγει για καλοκαιρινές διακοπές σε ένα γιοτ, με τους φίλους του. Συμπτωματικά θα γνωρίσει την Σίρλεϊ , τα δυο παιδιά θα ερωτευθούν, ο Μποσκιέ θα τους ανακαλύψει, και θα αναγκαστεί να τους ακολουθήσει κρυφά στην Σκωτία προσπαθώντας να ακυρώσει τα σχέδια τους και να πείσει τον ατίθασο γιο του να γυρίσει πίσω…
Μια σπαρταριστή κωμωδία από αυτές που έχουν μείνει χαραγμένες με χρυσά γράμματα στην ιστορία του εμπορικού γαλλικού σινεμά!
ΤΟ ΔΕΝΔΡΟ ΠΟΥ ΠΛΗΓΩΝΑΜΕ
(+ ΑΘΕΜΙΤΟΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΣ)
του Δήμου Αβδελιώτη
με τους Γιάννη Αβδελιώτη και Μαρίνα Δελιβοριά
Διάρκεια 75 λεπτά + 20 λεπτά
και Με Αγγλικούς Υπότιτλους
- Ειδική Μνεία της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στα πλαίσια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
- Βραβείο Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταινιών Νεότητας Φεστιβάλ Βερολίνου
- Χρυσός Ελέφαντας Καλύτερης Ταινίας και
- Αργυρός Ελέφαντας Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Νέου Δελχί
- Επίσημη Συμμετοχή Εβδομάδα Κριτικής Φεστιβάλ Καννών 1987.
Χίος, καθώς ξεκινά ελπιδοφόρα η δεκαετία του ’60. Ελάχιστες μέρες απομένουν για να κλείσουν τα σχολεία και να ξεκινήσουν επιτέλους οι καλοκαιρινές διακοπές. Όχι όμως χωρίς κάποιες μικροαναποδιές. Ένα άτυχο περιστατικό θα σταθεί αιτία να χαλάσει, χωρίς να το θέλουν, η φιλία δυο μικρών αγοριών. Επειδή όμως το αίμα νερό δε γίνεται, στα μέσα του καλοκαιριού θα ξανασμίξουν, περασμένα- ξεχασμένα, και θα περάσουν μαζί ένα υπέροχο καλοκαίρι. Το φθινόπωρο, όμως, καταφθάνει πριν καλά- καλά το καταλάβουν, διακόπτοντας τις μέρες της ανεμελιάς.
Μια από σπουδαιότερες και πλέον ποιητικές και μία από τις πιο αθώες και τρυφερές ελληνικές ιστορίες ενηλικίωσης. Ταυτόχρονα ένας εγκάρδιος φόρος τιμής στην ιδιαίτερη πατρίδα του σκηνοθέτη με τα μοναδικά μαστιχόδεντρα που τιμήθηκαν δεόντως, δίνοντας και τον τίτλο της ταινίας. Μια σθεναρή αφήγηση που αναδύει μυρωμένες από την ευωδιά της μαστίχας μνήμες καθώς ξεδιπλώνεται το μικροσκοπικό έπος της ενηλικίωσης δύο παιδιών που ζουν με όλη τους την ψυχή, μια ολοζώντανη συνύπαρξη με τη φύση!
Η ταινία που ξαναπροβάλλεται σε νέα, αποκατεστημένη χρωματικά, ψηφιακή κόπια υψηλής ανάλυσης 4K, έλαβε πολλές υψηλές διακρίσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
ΜΑΖΙ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΑΙ Η 20λεπτη ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ:
ΑΘΕΜΙΤΟΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΣ (1982)
1ο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Φεστιβάλ Δράμας του 1983
Ο Δήμος Αβδελιώδης κάνει το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο με αυτήν την εξαιρετική βωβή ταινία μεσαίου μήκους. Ο «Αθέμιτος Συναγωνισμός» είναι μια ιδιαίτερα αστεία ταινία με όλα τα λαογραφικά εκείνα στοιχεία που τόσο αγαπά ο σκηνοθέτης και φροντίζει να αναδεικνύει στα έργα του. Μια κωμωδία στο ύφος του Τσάπλιν, αγαπημένο πρότυπο του Αβδελιώδη που μας δίνει μια γεύση της ναΐφ τεχνοτροπίας που θα ακολουθήσει ο σκηνοθέτης στην μοναδική προσωπική του κινηματογραφική γραφή. Εξαιρετικές είναι επίσης οι ερμηνείες, που βασίζονται στην κίνηση και τη μιμική, καθώς ο λόγος είναι απών.
Ο μικρός Γιάννης Αβδελιώδης είναι άψογος στον σκανταλιάρικο ρόλο του.
Υπέροχη η μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Πληροφορίες :
Bibliotheque
Θεμιστοκλέους 76 και Βαλτετσίου
πλατεία Εξαρχείων
Τηλ. 6940719740
τηλ. 2108223067
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.