Τελευταία μέρα του Μαΐου σήμερα και το καλοκαίρι βρίσκεται στη γωνία κλείνοντάς μας το μάτι. Το ραντεβού μας όμως με τις σκοτεινές αίθουσες σταθερό και αυτή την εβδομάδα. Έξι είναι οι ταινίες στη λίστα μας. Οι επανεκδόσεις κλασσικών φιλμ θα μας ταξιδέψουν στις περασμένες, χρυσές εποχές της κινηματογραφίας ενώ η οργιάζουσα φαντασία των καινούριων θα μας δείξει ότι τίποτα δεν είναι όπως πιστεύουμε.
Η Χιονάτη και ο Κυνηγός
Snow White and the Huntsman ΗΠΑ 2012. Σκηνοθεσία: Ρούπερτ Σάντερς, Σενάριο: Έβαν Ντόχερτι, Χοσεΐν Αμινί, Ηθοποιοί : Κρίστεν Στιούαρτ, Σαρλίζ Θέρον, Κρις Χέμσγουορθ, Ίαν ΜακΣέιν. 127΄
Η μάγισσα Ραβένα παντρεύεται και σκοτώνει, την πρώτη νύχτα του γάμου, το βασιλιά πατέρα της Χιονάτης. Η δύστυχη κοπέλα ζώντας χρόνια φυλακισμένη στο κάστρο δραπετεύει και καταφεύγει στο Σκοτεινό Δάσος για προστασία. Η κακιά βασίλισσα, τότε, αναγκάζει έναν κυνηγό να την βρει και να τη σκοτώσει. Το αγαπημένο παραμύθι των αδερφών Γκριμ γνωρίζει φέτος τη δεύτερη «πειραγμένη» μεταφορά του στο σινεμά. Στο «Mirror, mirror» με τη Τζούλια Ρόμπερτς και την νεαρή Λίλι Κόλλινς είχαμε μια χαρούμενη, κωμική προσέγγιση. Εδώ, στο φιλμ του πρωτοεμφανιζόμενου Σάντερς με τα άφθονα ψηφιακά εφέ, το περίτεχνο γοτθικό στυλ σε κοστούμια και ντεκόρ και τους πολλούς, καλούς ηθοποιούς έχουμε μια σκοτεινή, ζοφερή περιπετειώδης εκδοχή που μπορεί να θυμίζει «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» αλλά δεν χάνει σε τίποτα το ενδιαφέρον του κοινού. (διάφορες αίθουσες)
Το Κοράκι
Τhe Raven ΗΠΑ 2012. Σκηνοθεσία: Τζέιμς ΜακΤιγκ, Σενάριο: Χάνα Σέξπιρ, Μπεν Λίβινγκστον, Ηθοποιοί: Τζον Κιούζακ, Άλις Ιβ, Μπρένταν Γκλίσον, Λιούκ Έβανς. 111΄
Το 1849 στη Βαλτιμόρη ένας κατά συρροήν δολοφόνος σπέρνει τον πανικό αντιγράφοντας τις ιστορίες του Έντγκαρ Άλαν Πόε. Ο αστυνομικός επιθεωρητής ζητά τη βοήθεια του συγγραφέα, ο οποίος ενώ αρχικά αρνείται στη συνέχεια τον συνδράμει μετά και την απαγωγή της αρραβωνιαστικιάς του. Ατμοσφαιρικό και πολλά υποσχόμενο το φιλμ του Τζέιμς ΜακΤιγκ («V for Vendetta») έως το πρώτο μισάωρο. Από κει και πέρα αποκαλύπτονται όλα τα μειονεκτήματα της ταινίας με πρώτο και καλύτερο την ανεπιτυχή σεναριακά προσπάθεια συνδυασμού της μυθοπλασίας με τη βιογραφική πραγματικότητα. Πάντως ο Τζον Κιούζακ κάνει ότι μπορεί για να αποδώσει τη σύνθετη προσωπικότητα του παρορμητικού, έξυπνου, αλκοολικού Πόε. (διάφορες αίθουσες)
Κey Largo
ΗΠΑ 1948. (επανέκδοση) Σκηνοθεσία : Τζον Χιουστον, Σενάριο: Τζον Χιούστον, Ρίτσαρντ Μπρουκς, Ηθοποιοί : Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Λορίν Μπακόλ, Κλερ Τρέβορ, Έντουαρντ Ρόμπινσον, Λάιονελ Μπάριμορ. 100΄
Ο απόστρατος ταγματάρχης Φρανκ ΜακΚλάουντ ταξιδεύει στο Κι Λάργκο της Φλόριντα για να επισκεφθεί τον πατέρα και τη σύζυγο ενός στρατιώτη με τον οποίο πολέμησαν μαζί. Οι δύο τελευταίοι διατηρούν μια πανσιόν εκεί και η υποδοχή του ταγματάρχη από τους παράξενους ενοίκους δεν είναι και η καλύτερη. Ενώ μια ισχυρή τροπική καταιγίδα πλησιάζει ο ΜακΚλάουντ μαθαίνει πως οι «ένοικοι» είναι μέλη μιας συμμορίας. Η τότε αφρόκρεμα του αμερικάνικου σινεμά μαζεμένη σε μια ταινία. Μετά τη θεατρική επιτυχία ο Χιούστον μεταφέρει την ιστορία στη μεγάλη οθόνη. Διαχρονικό θρίλερ με σασπένς και στοχευμένες αλληγορίες για τη μεταπολεμική Αμερική. Ο αποκλεισμός λόγω της καταιγίδας κλιμακώνει την ένταση και δημιουργεί το δίπολο της απογοητευμένης ηρωικής Αμερικής απέναντι στην γκανγκστερική φιλοχρήματη νοοτροπία. Με άλλα λόγια είναι μια μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό. (ΑΘΗΝΑΙΑ-θερινός, ΡΙΒΙΕΡΑ-θερινός)
Casablanca
ΗΠΑ 1942. (επανέκδοση) Σκηνοθεσία: Μάικλ Κέρτιζ, Σενάριο: Τζούλιους Τζ. Εψταϊν, Φίλιπ Γκ. Εψταϊν, Χάουαρντ Κοτς, Ηθοποιοί: Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Ινγκριντ Μπέργκμαν, Κλοντ Ρέινς, Πίτερ Λόρε. 102΄
Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος και η Καζαμπλάνκα αποτελεί το σταυροδρόμι των λαών που προσπαθούν να διαφύγουν από τη δοκιμαζόμενη Ευρώπη αναζητώντας εισιτήριο για την ελεύθερη Αμερική. Ένας Αμερικανός συναντά την παλιά του αγαπημένη, η οποία τώρα χρειάζεται τη βοήθειά του για να διαφύγει από τη χώρα μαζί με το σύζυγό της. Τι να σχολιάσει κανείς για αυτό το αριστούργημα της έβδομης τέχνης; Την ανεπανάληπτη χημεία των Μπόγκαρτ-Μπέργκμαν, το ρομαντισμό της μουσικής του Μαξ Στάινερ, το μοναδικό σενάριο ή την αξεπέραστη σκηνοθεσία του Μάικλ Κέρτιζ; Είναι μία από τις ελάχιστες ταινίες που έχουν αποτυπωθεί τόσο ανεξίτηλα στη συνείδηση και την κουλτούρα των θεατών. Αειθαλές φιλμ και τιμημένο με 3 Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και σεναρίου). Play it again, Sam! (ΣΙΝΕ ΨΥΡΡΗ-θερινός)
4ever
Eλλάδα 2011. Σκηνοθεσία: Γιώργος Πυρπασόπουλος, Σενάριο: Γιώργος Ηλιόπουλος, Ηθοποιοί: Γιώργος Πυρπασόπουλος, Μόνικα ΜακΣέιν. 73΄
Ένα παντρεμένο ζευγάρι αρχιτεκτόνων περνά μια νύχτα σε ένα παραλιακό ξενοδοχείο το οποίο πρόκειται να ανακαινίσουν. Καθώς συζητούν τον τρόπο που θα το κάνουν ξεσπά έντονος καυγάς για τη σχέση τους, ο οποίος οδηγεί σε μια πρωτοφανή και για τους δύο έκρηξη συναισθημάτων, εξομολογήσεων, ακροτήτων και χωρισμού. Την επόμενη μέρα όλα δείχνουν πως δεν υπάρχει σωτηρία, όμως ο εφιάλτης της προηγούμενης νύχτας θα τους ενώσει για πάντα. Βασισμένο στο βραβευμένο θεατρικό έργο του Γιώργου Ηλιόπουλου το φιλμ πατά σταθερά στα θεατρικής φύσης δραματουργικά υλικά ενώ ο Γιώργος Πυρπασόπουλος εκτός από τον πρωταγωνιστικό κρατά τους ρόλους του παραγωγού, του σκηνοθέτη (ντεμπούτο) και του μοντέρ. (ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-θερινός)
Επικίνδυνη Σιωπή
The Whistleblower Γερμανία – Καναδάς 2010. Σκηνοθεσία: Λαρίσα Κοντράκι, Σενάριο: Λαρίσα Κοντράκι, Έιλις Κίρβαν, Ηθοποιοί: Ρέιτσελ Βάις, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, Ντέιβιντ Στράθερν, Μόνικα Μπελούτσι, Λίαμ Κάνινγχαμ, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Ντέιβιντ Χιούλετ. 112΄
Η Κάθριν Μπόλκοβατς (Ρέιτσελ Βάις) είναι μια Αμερικανίδα αστυνομικός που υπηρετεί στις δυνάμεις του ΟΗΕ στη Βοσνία μετά τον εμφύλιο πόλεμο. Σύντομα θα ανακαλύψει ένα τεράστιο κύκλωμα διακίνησης γυναικών στο οποίο εμπλέκονται οι πάντες, τοπικοί άρχοντες έως και στελέχη των κυανόκρανων. Επιδερμική και εντελώς σχηματική δραματοποίηση αληθινών γεγονότων. Το εμπόριο της λευκής σαρκός είναι πολύ δυνατό σαν θεματολογία αλλά η προσέγγισή του είναι άτολμη, πολύ απλοποιημένη και λεία. Πάλι καλά που η Ρέιτσελ Βάις παίζει, για ακόμη μια φορά, καλά το ρόλο της. (ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ-θερινός, ΧΛΟΗ-θερινός)
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.