Μετά από μια δίκη που κράτησε περίπου τρεις εβδομάδες, η Samsung καλείται να πληρώσει κάτι περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο δολάρια (!) στην Apple για καταπάτηση πνευματικών δικαιωμάτων τριών εκ των κατοχυρωμένων πατεντών της αμερικανικής εταιρίας. Ο μεγάλος χαμένος όμως δεν είναι η Samsung αλλά ο καταναλωτής…

Το ποιές είναι αυτές οι πατέντες έχει μικρή σημασία να αναφερθούν αναλυτικά, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι αξίζει να αναφερθεί πως πρόκειται για πατέντες που χρησιμοποιούνται και σε smartphones άλλων εταιριών που χρησιμοποιούν τεχνολογία Android.


Οι επίσημες τοποθετήσεις των δυο εταιριών


Apple:
Ευχαριστούμε τους ενόρκους για την εξυπηρέτηση τους και για το γεγονός ότι αφιέρωσαν πολύτιμο χρόνο για να ακούσουν την ιστορία μας. Τα στοιχεία που βγήκαν στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια της δίκης, έδειξαν ότι η Samsung μας αντιγράφει σε μεγαλύτερο βαθμό από αυτόν που και εμείς οι ίδιοι φανταζόμασταν. Δεν θέλαμε να γίνει η δίκη για να πάρουμε κάποια αποζημίωση, αλλά για να προστατέψουμε τις αξίες της εταιρίας μας.

Στην Apple αφιερώνουμε τη ζωή μας για να παράγουμε τα καλύτερα προϊόντα στον πλανήτη. Τα παράγουμε όμως για να ικανοποιούμε τους πελάτες μας και όχι για να κερδοσκοπούν από αυτά οι ανταγωνιστές μας αντιγράφοντας τα. Επικροτούμε την απόφαση του δικαστηρίου, καθώς έστειλε ένα ισχυρό μήνυμα στη Samsung αλλά και σε όλες τις επιχειρήσεις ότι το να αντιγράφεις ή να κλέβεις δεν είναι σωστό.

 

Samsung: Η απόφαση του δικαστηρίου δεν θα πρέπει να θεωρείται νίκη της Apple, αλλά ήττα του καταναλωτή. Θα μειώσεις τις επιλογές, τις καινοτομίες και θα αυξήσει τις τιμές των συγκεκριμένων προϊόντων. Είναι κρίμα ο νόμος να μπορεί να ερμηνευτεί όπως θέλουν κάποιοι και να δώσει το δικαίωμα σε κάποιους να έχουν το μονοπώλιο σχετικά με * τα ορθογώνια παραλληλόγραμμα με στρογγυλεμένες γωνίες, αντί να αφήσει την Samsung και όλες τις εταιρίες να τα εξελίξουν.

Οι καταναλωτές ξέρουν τι αγοράζουν όταν παίρνουν ένα προϊόν της Samsung. Δεν θα κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια, καθώς κάποια δικαστήρια ανά τον κόσμο, έχουν απορρίψει τους ισχυρισμούς της Apple.


* Η Apple κινήθηκε νομικά ακόμα και για το σχήμα των smartphones της Samsung

Όλα καλά μέχρι εδώ. Στις δίκες, όπως και στη ζωή, κάποιος κερδίζει και κάποιος άλλος χάνει. Αυτός που κερδίζει, ευγνωμονεί τους δικαστές, ή τον Θεό και αυτός που χάνει ξέρει που να ρίξει το φταίξιμο. Τίποτα το πρωτότυπο, τίποτα επιλήψιμο.

 

Apple vs Samsung ή Αμερική vs Νότια Κορέα;

Είναι γνωστό ότι η Apple είναι Αμερικάνικη εταιρία. Το ότι η Samsung έχει την έδρα της στη Νότια Κορέα είναι λιγότερο έως καθόλου γνωστό στο ευρύ κοινό. Το ότι η δίκη έλαβε χώρα στην Αμερική, ακόμα λιγότερο. Η απόφαση για μια δίκη που διήρκησε περίπου τρεις εβδομάδες βγήκε σε κάτι παραπάνω από 20 ώρες…

Μόλις το έμαθα, μου ήρθε εντελώς αυθόρμητα ένα ρητορικό ερώτημα στο μυαλό. Σε έναν τελικό διοργάνωσης, οποιουδήποτε αθλήματος, βρίσκονταν αντίπαλοι ένας Αμερικανός και ένας Νοτιοκορεάτης, ποιός θα έβγαινε νικητής (έστω θα είχε περισσότερες ελπίδες για τη νίκη) αν ο διαιτητής ήταν Αμερικανός;

Κακά τα ψέματα. Το αποτέλεσμα της δίκης δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό για διάφορους λόγους. Δείχνοντας και μόνο τα δύο smartphones (αλλά και οποιαδήποτε παρεμφερή μεταξύ τους προϊόντα) σε μια αίθουσα δικαστηρίου, κάνοντας την ερώτηση «έχουν κοινά στοιχεία;» μία απάντηση θα μπορούσε να δοθεί. Αυτή που δόθηκε.

Γιατί την Samsung;

Ένα λογικό ερώτημα που προκύπτει από τη συγκεκριμένη δίκη σαν δίκη, πέρα από το αποτέλεσμα της, είναι το γιατί η Apple επέλεξε να «κυνηγήσει» δικαστικά την Samsung και όχι οποιαδήποτε άλλη εταιρία από το 2007 που μπήκαν στην ζωή μας τα smartphones.

Μετά από λίγη έρευνα στο διαδίκτυο, η απάντηση στο ερώτημα μου βρέθηκε, αλλά ήταν τόσο αναμενόμενη, όσο το φινάλε μιας ταινίας δράσης. Η λογική «το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό, πριν αυτό μεγαλώσει» ήταν πίσω και από αυτή την κίνηση τακτικής της Apple.

Στο τέλος του 2011, Apple και Samsung κατείχαν το 99% των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων! Μέχρι και τότε η Apple είχε υπερδιπλάσιες πωλήσεις παγκοσμίως. Όλα αυτά μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2012.

Σε αυτό το χρονικό διάστημα η Samsung ξεπέρασε για πρώτη φορά την Apple σε πωλήσεις smartphones και το γεγονός, μόνο απαρατήρητο δεν πέρασε στo Cupertino (California κεντρικά της Apple). Η εταιρία από την Νότια Κορέα πούλησε 44.5 εκατομμύρια smartphones έναντι 35.1 εκατομμύρια της Apple. Δεν την λες και αμελητέα διαφορά…

Apple1

Και τώρα τι;


Η Samsung μπορεί να αντέγραψε την Apple, αλλά όλα αυτά ήταν πραγματικά καινοτομίες της αμερικανικής εταιρίας; Μάλλον όχι ολοκληρωτικά. Δεν θα ήταν προτιμότερο και οι δύο εταιρίες να αφήνανε στην άκρη της μηνύσεις και απλά να ανταγωνίζονταν με όλα τα θεμιτά μέσα για το ποιός θα υλοποιήσει το πιο εξελιγμένο-πρωτότυπο προϊόν;

Έτσι όλοι μας θα ήμασταν κερδισμένοι. Ακόμα και η εταιρία που θεωρητικά θα έχανε τη μάχη, γιατί αυτό θα την πείσμωνε ώστε την επόμενη φορά να είναι αυτή η κερδισμένη. Θα βελτιώνονταν συνεχώς και οι δύο λόγω του ανταγωνισμού και οι τιμές θα διατηρούνταν σε «λογικά» πλαίσια.

Τώρα ο μόνος που θα χάσει είναι ο καταναλωτής. Όλο και περισσότερες εντυπωσιακές ιδέες, είναι πιθανόν να καταλήγουν στον… κάδο απορριμμάτων λόγω του φόβου, μην θεωρηθούν και αυτές αντιγραφή κάποιας άλλης.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//