Από μικρή και από διηγήσεις του πατέρα μου και της γιαγιάς μου, άκουγα πάντα για την θρυλική τηλεοπτική εκπομπή «Θέατρο της Δευτέρας» όπου προβάλλονταν μαγνητοσκοπημένες παραστάσεις μεγάλων συγγραφέων και σκηνοθετών και πριν από αυτήν, «Το θέατρο της Τετάρτης» στο ραδιόφωνο με ραδιοφωνικές εκπομπές, το οποίο όπως μου λέει η γιαγιά μου το περίμενε κάθε εβδομάδα «πως και πως». Δεν υπήρξε άλλο ραδιόφωνο ή τηλεοπτικό κανάλι που να έκανε το θέατρο τόσο προσιτό στο ευρύ κοινό από την εποχή που λεγόταν ΕΙΡΤ(Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης) και μετά το 1975 έως και σήμερα που το ξέρουμε σαν ΕΡΤ. H ΕΡΤ ήταν το μοναδικό κανάλι που μαγνητοσκοπούσε και μετέδιδε τις παραστάσεις των Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Εκπομπές όπως το «Μονόγραμμα», «Πρόσωπα Θεάτρου» αλλά και πλήθος πολιτιστικών εκπομπών των οποίων ηγούνταν σημαντικοί άνθρωποι του πολιτισμού (π.χ. Κώστας Γεωργουσόπουλος) υπήρξαν μοναδικές στο είδος τους. Μέσα από τα αφιερώματα, τις βιογραφίες, τα ντοκιμαντέρ και τις συνεντεύξεις είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε μεγάλους καλλιτέχνες, προσωπικότητες των τεχνών και του πολιτισμού και εν τέλει την πολιτιστική παράδοση της χώρας μας.
Το «Τρίτο Πρόγραμμα» του Μάνου Χατζιδάκι αποτελεί μοναδική περίπτωση με μεγάλη ιστορική βαρύτητα. Ο Μάνος Χατζιδάκις διετέλεσε Διευθυντής του κρατικού ραδιοσταθμού για την περίοδο 1975-1982 οπότε και μεταμόρφωσε το Τρίτο πρόγραμμα σε φορέα πολιτισμού.
Η σύμπραξη καλλιτεχνών από διαφορετικούς χώρους σε μια πολύ δημιουργική συνθήκη με πρωτεργάτη τον Μάνο Χατζιδάκι παρουσίασε πλήθος ραδιοφωνικών θεατρικών εκπομπών, έδωσε την ευκαιρία να ακούγεται καλή μουσική από κλασική μέχρι τζαζ και βήμα σε πολλούς νέους καλλιτέχνες να αναδειχθούν. Χαρακτηριστικό δείγμα η γνωστή σε όλους παιδική ραδιοφωνική σειρά «Εδώ Λιλιπούπολη» η οποία έμεινε στην ιστορία για την ποιότητά της, την πρωτοτυπία της και την απήχηση που είχε.
Η πολιτισμική παράδοση της ΕΡΤ δεν περιορίζεται στο θέατρο. Υπήρξε και πλήθος άλλων εκπομπών (πχ. Εξάντας) αλλά και ραδιοφώνων (π.χ. Κόσμος) που άφησαν το στίγμα τους. Η τέχνη είναι μια και ο πολιτισμός δεν τεμαχίζεται όπως οι αρμοδιότητες και οι δικαιοδοσίες εκπροσώπων τύπου, υπουργών και πρωθυπουργών.
Μέσα από όλα τα παραπάνω είχα τη δυνατότητα και την τύχη να γνωρίσω, να αγαπήσω και να εμπνευστώ από την ελληνική πολιτισμική παράδοση –εγώ κι πολλοί άλλοι – κυρίως μέσω του τεράστιου αρχειακού υλικού της ΕΡΤ το οποίο από εχθές το βράδυ δεν είναι διαθέσιμο. Ο πολιτισμός είναι δημόσιο αγαθό και το τελευταίο μας οχυρό απέναντι στα δεινά των καιρών. Δεν ξέρω αν θα είναι για 1 μέρα ή για 4 μήνες αλλά όπως έχω ξαναγράψει, καμία Κυβέρνηση ή Πολιτεία -που θέλει να λέγεται και δημοκρατική -δεν μπορεί να αποτελεί τροχοπέδη στην Τέχνη και τον Πολιτισμό. (και αν το κλείσιμο της ΕΡΤ δεν αρκεί ενδεικτικά αναφέρω ότι ως αποτέλεσμα αυτού συναυλίες των μουσικών συνόλων και της χορωδίας της ΕΡΤ ακυρώθηκαν αφού οι άνθρωποι είναι από εχθές απολυμένοι. Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα, σωστά;)
Θέληση όλων είναι η δημόσια ραδιοτηλεόραση να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που δημιουργεί η παράδοση και ο πολιτισμός ενός τόπου χωρίς διαφθορά και διαπλοκή αλλά με διαφάνεια και εντιμότητα. Αλλά για να γίνει αυτό , πρέπει πρώτα να υπάρχει δημόσια ραδιοτηλεόραση.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.