Του Jean Charles Lallemand, υπεύθυνου ΛΟΑΤ του Front de Gauche
Στη Γαλλία, το PACS (αστική ένωση ανοικτή σε ετερόφυλα και ομόφυλα ζευγάρια, με ισότιμο τρόπο, που δεν επηρεάζει την πατρότητα) χρονολογείται από τον Νοέμβριο του 1999 μετά από ένα χρόνο συζητήσεων που ήδη είχαν ήδη γίνει διακριτές ομοφοβικές συμπεριφορές από μέλη του κοινοβουλίου, παρά την υποστήριξη του κοινού σε αυτή την κοινωνική μεταρρύθμιση.
Ο πολιτικός γάμος (ή «αστικός») χρονολογείται από το 1791 στη Γαλλία, και είναι ανεξάρτητος από την Καθολική Εκκλησία. Αποτέλεσε την πρόκληση οδεύοντας προς την αρχή των ίσων δικαιωμάτων.
Ο νόμος «γάμος για όλους» πέρασε τον Μάιο του 2013 και είδε μια δομημένη αντιπολίτευση, κατά τη διάρκεια των οκτώ μηνών των συζητήσεων, αλλά και εκδηλώσεις διαμαρτυρίας εναντίον του, από το φθινόπωρο του 2012. Τεράστιες διαδηλώσεις των αντιπάλων, που ονομάστηκαν «Η διαδήλωση για όλους», έφεραν μαζί στους δρόμους, πολιτικούς κύκλους που εντάσσονται από την δεξιά έως και την άκρα δεξιά, μαζί με συλλογικότητες για την προστασία της παραδοσιακής οικογένειας, οι οποίες είχαν στενούς δεσμούς με την συντηρητική καθολική εκκλησία, αλλά και με άλλες θρησκείες με μεγάλο ειδικό βάρος στην Γαλλία (Προτεσταντισμός,Ιουδαϊσμός και Ισλαμισμός).
Από την άλλη μεριά, οι LGBT οργανώσεις, συμμάχησαν με πολιτικά κόμματα της αριστεράς, συνδικάτα εργαζομένων, προοδευτικές συλλογικότητες (φεμινιστριών, αντιρατσιστών, συλλογικότητες οικογενειών και γονείς μαθητών, λαϊκών, (όπου το Λαϊκό έρχεται σε αντιδιαστολή με τον κλήρο κλπ), προκειμένου να οργανώσουν, αυτό που ονομάστηκε “Μεγάλες πορείες για την ισότητα”, τον Δεκέμβρη του 2012 και τον Γενάρη του 2013, αλλά και κατά την διάρκεια των ετήσιων εορτών υπερηφάνειας (αρχές Μαΐου- μέσα Ιουλίου).
Οι μετρήσεις, δείχνουν ότι ένα ποσοστό 65% της κοινής γνώμης, από το τέλος του 2012, συμφωνεί με τον γάμο για όλους, αλλά η ιδέα της ομογονεϊκότητας ήταν ακόμη μειοψηφική με ένα 47% θετικών απαντήσεων.
Ο γάμος μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου υποστηρίχθηκε σθεναρά στις επαρχιακές πόλεις (σχεδόν περισσότερο από ότι στο Παρίσι, όπου η ιδέα του γάμου, ακόμα και για τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια, είναι η παραδοσιακή έννοια της οικογένειας). Οι αντίπαλοι των «διαδηλώσεων για όλους» εστίασαν την κριτική τους εναντίον της ομογονεϊκότητας που περιέχονταν στο νόμο. Οι επικριτές επικεντρώθηκαν επίσης κατά της «Παρένθετης κύησης» που δεν προβλέπονταν από το νόμο. Πίσω από την άρνησή τους να επανεξεταστούν οι κανόνες της γονεϊκής σχέσης, ανέπτυξαν μια βιολογικολογούσα οπτική για το θέμα και κατάφεραν να κάνουν την κυβέρνηση να οπισθοχωρήσει και έτσι να μην ενσωματωθεί στο δίκαιο το άνοιγμα της ιατρικά υποβοηθούμενης τεκνοποίησης σε ζευγάρια λεσβιών, ενώ σταμάτησε οποιαδήποτε απόφαση για την αυτοδιάθεση των φύλων, αναφορικά με τα τρανσέξουαλ άτομα. Το άνοιγμα της ιατρικά υποβοηθούμενης τεκνοποίησης, για όλες τις γυναίκες και η ελευθερία επιλογής του φύλλου για την αλλαγή οικογενειακής κατάστασης παραμένουν οι προτεραιότητες και τα άμεσα αιτήματα των ενώσεων των ΛΟΑΤ σήμερα.
Μια έρευνα του Νοέμβριου του 2014 έδειξε ότι το 68% των Γάλλων είναι ευνοϊκό για το γάμο από ζευγάρια του ιδίου φύλου και το 53% είναι ευνοϊκό για την τεκνοθεσία από αυτά τα ζευγάρια. Ωστόσο, κόντρα στο ρεύμα και παρά τα «ακούσια ή εκούσια coming out» μερικών από τα στελέχη τους τα πολιτικά κόμματα της δεξιάς (Νικολά Σαρκοζί) και της άκρας δεξιάς (Le Pen) πάντα ισχυρίζονται ότι θέλουν να καταργήσουν το νόμο. Επιπλέον, η αντίθεση με το «γάμο για όλους» απενοχοποίησε τα σχόλια και τις πράξεις ομοφοβικής βίας. Η οργάνωση “SOS Ομοφοβία” τον Μάιο του 2014 αποκάλυψε μια αύξηση 78 % μέσα σε ένα χρόνο αυτών των κακόβουλων πράξεων. Τον Μάιο του 2015, παρά την ύφεση τους, ήταν σε επίπεδο 41 % υψηλότερο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν αρχίσει η συζήτηση για τον γάμο για όλους.
*Μετάφραση: Διονύσης Καντιώτος
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.