Την Κυριακή το απόγευμα, ο πεζόδρομος της Αποστόλου Παύλου στο Θησείο είναι γεμάτος από κόσμο. Παρέες και οικογένειες βολτάρουν σε ένα από τα ωραιότερα σημεία της πόλης, όπου τα αρχαία μνημεία μαζί με τη φύση συμπληρώνουν ιδανικά το ένα το άλλο, με την ομορφιά να γίνεται απαράμιλλη τώρα την Άνοιξη.

Στον πεζόδρομο βρίσκονται δεκάδες παρατεταγμένοι πάγκοι κυρίως από χειροτεχνήματα. Οι εμπνευστές των κατασκευών έχουν νοηματοδοτήσει διαφορετικά το καθημερινό αντικείμενο ή εκείνο που ξεχάστηκε στο χρόνο. Έτσι την κασέτα, τη βλέπεις πια πορτοφολάκι με τη στάμπα του καλλιτέχνη που κάποτε άκουγες από την κασέτα.

Ανάμεσα στους πλανόδιους πωλητές, υπάρχουν κι οι καθημερινοί μεροκαματιάρηδες που δεν είναι καλλιτέχνες, τουλάχιστον με την άμεση έννοια του όρου. Η Βάσω, πουλάει κάστανα και καλαμπόκια. Τα λεφτά που βγάζει δεν είναι πολλά. Αλλά από αυτά τα λίγα συντηρείται η οικογένειά της, διότι άλλος μισθός δεν υπάρχει. «Ο άντρας μου απολύθηκε κι εγώ δεν βρίσκω άλλη δουλειά, που να μπορεί να μου αποφέρει κάτι περισσότερο».

DSCN0370

Κάνει λοιπόν ό,τι έμαθε παιδί, όταν την έπαιρνε μαζί ο πατέρας της. Ξυπνάει νωρίς το πρωί και κάθεται για όσο αντέχει στο πόστο της, που είναι σταθερά στο Θησείο, εκτός «αν έχει κάτι τριγύρω». Δηλαδή, πανηγύρια, γιορτές, συναυλίες, ή και διαδηλώσεις. Το μόνο που τη δυσκολεύει είναι η επικοινωνία με τους τουρίστες. «Πού να ξέρω τόσες γλώσσες;», λέει και χαμογελά πονηρά.

Στις πολλές ώρες παραμονής της στο ίδιο μέρος, βρίσκει τρόπο να ξεφεύγει. Φέρνει ο Βασίλης το βιολί και μαζί με τον Στέλιο, «φίλο από χρόνια», τραγουδάνε παλιά ρεμπέτικα και λαϊκά. Χωρίς αντάλλαγμα, οι τυχαίοι ακροατές τους και περαστικοί ολοκληρώνουν το ταξίδι στο χρόνο. Στην παλιά Αθήνα που οι γειτονιές ήταν πιο ζωντανές και τα τοπία περισσότερο ανθρώπινα.

Αν χειρότερη της φτώχειας είναι η μιζέρια, τότε σίγουρα η Βάσω με την παρέα της, δίνουν ένα γερό χαστούκι στη δεύτερη.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]

About The Author

Γεννήθηκε και ζει στα Εξάρχεια. Αγαπά τους τοίχους τους, τους αγώνες και τους ανθρώπους τους. Του αρέσει να φωτογραφίζει και να γράφει για όσα δεν μπόρεσε να φωτογραφίσει. Κυκλοφορεί από τα εννιά του με μια εφημερίδα στο χέρι και συνεχίζει να γράφει σε μπλοκάκι στα ρεπορτάζ. Ακούει ό,τι μακριά πολύ μακριά μας ταξιδεύει και διαβάζει ό,τι του γυαλίσει στις βιτρίνες της Καλλιδρομίου, της Ζωοδόχου Πηγής και της Θεμιστοκλέους. Αγαπά τα νησιά και κάποτε θέλει να ζήσει σε ένα από αυτά. Μέχρι τότε, κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για μια διαφορετική δημοσιογραφία, με πολλά αυτοδιαχειριζόμενα 3point και γραφιάδες χωρίς περιορισμούς.

Related Posts

//