Ενώ τα σχολεία είναι κλειστά, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές κάνουν μάθημα εξ αποστάσεως στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης, ο Δήμος τοποθέτησε κάμερες στην είσοδο των συστεγαζόμενων 4ου και 5ου Γυμνασίου
Οι εκπαιδευτικοί της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν τον Δήμο Νεάπολης πως “αξιοποίησε την πανδημία ως ευκαιρία για να προχωρήσει στην τοποθέτηση καμερών στο συγκρότημα του 4ου- 5ου Γυμνασίων Νεάπολης.”
Η ανακοίνωση
Με κλειστά σχολεία και ενώ είναι σε εξέλιξη το νέο lockdown, η διοίκηση του δήμου Νεάπολης Συκεών τοποθέτησε κάμερες παρακολούθησης στην είσοδο των συστεγαζόμενων 4ου και 5ου Γυμνασίων Νεάπολης.
Ενώ απέναντι στα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν παρουσίασε κανένα σχέδιο για την μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και δεν άσκησε καμία πίεση στην κυβέρνηση, ενώ αρνήθηκε την μετατροπή των συμβάσεων σχολικών καθαριστών-στριων μερικής απασχόλησης σε πλήρους για την καλύτερη καθαριότητα και απολύμανση των σχολικών μονάδων ,η διοίκηση του Δήμου αξιοποίησε την πανδημία ως ευκαιρία για να προχωρήσει στην τοποθέτηση καμερών στο συγκρότημα του 4ου- 5ου Γυμνασίων Νεάπολης.
Αποτελεί μια ακόμη πράξη στην κατεύθυνση της υπηρέτησης από τη δημοτική αρχή της υπηρέτησης της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής.
Χωρίς απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ή πρόταση της αρμόδιας ΔΕΠ, προχώρησε στην εφαρμογή ενός μέτρου αυταρχικού από τη φύση του , που εδώ και χρόνια θέλει να προωθήσει, παρά την έντονη αντίθεση του σωματείου και τις αντιδράσεις της πλειονότητας των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας (σύλλογοι διδασκόντων, γονέων, 15 μελών μαθητικών συμβουλίων) στα σχολεία της περιοχής του δήμου.
Το Δ.Σ. της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης επανειλημμένα έχει εκφράσει την έντονη αντίθεσή του στην τοποθέτηση συστημάτων παρακολούθησης, κάμερες κλπ. στα σχολεία. Πέρα από το γεγονός ότι παρόμοιοι μηχανισμοί εξουδετερώνονται εύκολα από το οργανωμένο έγκλημα , λειτουργούν ανασταλτικά και κατασταλτικά στην ελευθερία κινήσεων και στην ελευθερία λόγου και της κριτικής, που αποτελούν την ουσία της εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής ελευθερίας. Υπονομεύουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και μπορεί να αποτελέσουν μέσο ποινικοποίησης της συλλογικής δράσης της ελεύθερης διακίνησης ιδεών αλλά και υπονόμευσης δημοκρατικών εργασιακών και ατομικών δικαιωμάτων και συνδικαλιστικών ελευθεριών.
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δεν είναι τυχαίο που τονίζει:
«Η ύπαρξη και μόνο καμερών σε σχολεία και άλλους χώρους όπου δραστηριοποιούνται ανήλικοι (όπως παιδικοί σταθμοί, οικοτροφεία, φροντιστήρια κλπ.) χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, αφού δεν είναι εύκολο να αξιολογηθούν οι συνέπειες που μια τέτοια επεξεργασία μπορεί να έχει για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας των ανηλίκων. Συγκεκριμένα, υπάρχει ο κίνδυνος να περιορισθεί η ανάπτυξη της έννοιας της ελευθερίας τους, εάν πιστέψουν από μικρή ηλικία ότι είναι φυσιολογικό να παρακολουθούνται μέσω καμερών (βλ. και Γνωμοδότηση 2/2009 της Ομάδας»
Με την ηλεκτρονική παρακολούθηση εθίζονται οι μαθητές να δέχονται παθητικά τον έλεγχο της φυσικής παρουσίας και δράσης τους, σαν να είναι ύποπτοι, γεγονός που επιδρά αρνητικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και προσβάλλει βάναυσα την προσωπική τους αξιοπρέπεια αλλά και την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου.
Όσο για τη φύλαξη του σχολείου, προτείνουμε την πρόσληψη επαρκούς αριθμού μονίμων φυλάκων, για όλο το διάστημα που τα σχολεία είναι εκτός λειτουργίας. Κλοπές και καταστροφές που σημειώθηκαν την περίοδο απόλυσης τους είχαν πολύ μεγαλύτερο κόστος από την μισθοδοσία τους! Ασπίδα προστασίας για τα σχολεία θα ήταν και η ολοήμερη λειτουργία τους με εξειδικευμένο προσωπικό, ως αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα της γειτονιάς για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών μας και όχι μόνο. Ζωντανά σχολεία κυψέλες δημιουργίας σε μια ζωντανή, φωτισμένη, λειτουργική και ανθρώπινη πόλη και όχι έρημα σχολειά σε απάνθρωπες «νεκροπόλεις».
Κλειστά διδακτήρια με γκρίζους τοίχους με υπερμεγέθη κάγκελα, που πηδούν τα παιδιά για να παίξουν στις αυλές με κίνδυνο ατυχήματος και κάμερες παντού προσομοιάζουν με φυλακές. Καλλιεργούν αισθήματα αποστροφής στο σχολείο και θυμού στους μαθητές μας.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων των συγκεκριμένων σχολείων μαζί με τους γονείς και τους μαθητές να απαιτήσουν την απομάκρυνση ( απεγκατάσταση) των καμερών από το σχολείο τους.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων να μην αποδεχθούν την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης στα σχολεία τους
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ δηλώνει ότι είναι έτοιμο να συνεργαστεί με όλα τα σχολεία και τις δημοτικές αρχές για να αντιμετωπιστούν τυχόν προβλήματα.
Καλούμε, τέλος, την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να λάβει τα αναγκαία μέτρα, για την φύλαξη των σχολικών μονάδων, ώστε να αποφευχθούν τέτοια μέτρα.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.