Η 7η τέχνη δεν πορεύεται μόνη της. Πολλές φορές για να μείνει μία ταινία στην ιστορία, πρέπει να συνοδεύεται και από το κατάλληλο “εξώφυλλο”, δηλαδή την κατάλληλη αφίσα. Ικανοί και ευρηματικοί γραφίστες αναλαμβάνουν δουλειά και δημιουργούν τέσσερις από τις πιο διάσημες αφίσες στην ιστορία του κινηματογράφου.
The Thing
To 1982 o Drew Struzan δέχεται ένα τηλεφώνημα. Στην άλλη άκρη της γραμμής βρίσκεται η “Universal”. Η εταιρεία παραγωγής ταινιών ανακατασκευάζει την ταινία “Τhe Thing” και χρειάζεται επειγόντως ένα γραφίστα ώστε να φτιάξει την αφίσα. Υπάρχει μία προϋπόθεση βέβαια, η αφίσα πρέπει να είναι έτοιμη μέχρι την επόμενη ημέρα! Βέβαια η ίδια εταιρεία όχι μόνο δεν είχε κάποιο concept κατά νου, αλλά δεν διέθετε ούτε μία φωτογραφία.
Ο ίδιος ο Struzan εξηγεί ότι η ιδέα του ήρθε πολύ γρήγορα, γεγονός πολύ περίεργο για εκείνον. Φοράει λοιπόν μία στολή για τα χιόνια και η γυναίκα του τον φωτογραφίζει. Αυτή η φωτογραφία αποτέλεσε και το βασικό άξονα της αφίσας.
Gone with the wind
Αν και η πρώτη αφίσα της ταινίας πέρασε σχεδόν αδιάφορη από το σινεφίλ κοινό, η επόμενη που συνόδευε την επανέκδοση της το 1966, σίγουρα προκάλεσε πολλές θετικές εντυπώσεις.
Η ιδέα της, γεμάτης πάθος, πόζας των πρωταγωνιστών Clark Gable και Vivien Leigh ανήκε στον Tim Jung και υλοποιήθηκε από το ζωγράφο Howard Terpning. Ο ίδιος φημιζόταν για τους πίνακές του, οι οποίοι απεικόνιζαν ντόπιους Αμερικάνους. Η αφίσα θυμίζει κάτι από τη δεκαετία του ’30 με τα έντονα χρώματα αλλά και την ιδιαίτερη τεχνική που ζωγραφίστηκε. Οι δύο πρωταγωνιστές είναι μεν ο κύριος άξονας, αλλά δίπλα τους απεικονίζεται το χάος και η διάλυση. Στοιχεία που θα σημαδεύσουν τη σχέση τους.
H σιωπή των αμνών
Η εικόνα της πρωταγωνίστριας της ταινίας, Jodie Foster με ένα σκόρο να της καλύπτει το στόμα χωρίς αμφιβολία έχει αποτυπωθεί στην μνήμη τόσο των κριτικών, όσο και του σινεφίλ κοινού.
Μάλιστα το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Ταινιών την έχει κατατάξει ανάμεσα στις 100 καλύτερες αφίσες ταινιών, ενώ τα βραβεία “Key Arts” τής έχουν δώσει τον τίτλο της πιο ευρηματικής αφίσας των τελευταίων 35 χρόνων.
Το κρανίο στο πίσω μέρος του κεφαλιού του σκόρου είναι εμπνευσμένο από το έργο του ζωγράφου Salvador Dali “Γυναικείο Κρανίο”. Εκεί απεικονίζονται πέντε γυναικεία σώματα, τα οποία σχηματίζουν με το σώμα τους ένα κρανίο.
Ο Εξορκιστής
Όταν ο Bill Grief δημιουργούσε την αφίσα της ταινίας είχε μοναχά ένα δεδομένο: δεν ήθελε να χρησιμοποιήσει ούτε την κοπέλα όταν την κατείχε ο διάβολος, αλλά ούτε και κάποιο άλλο θρησκευτικό στοιχείο.
Στην αρχή η ομάδα του δοκίμασε διάφορες φωτογραφίες, αλλά όλες απορρίφθηκαν. Κάπως έτσι αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν μία από τις προτεινόμενες από το στούντιο παραγωγής.
Έτσι λοιπόν η φωτογραφία του ιερέα, ο οποίος καταφθάνει με μία βαλίτσα στο χέρι θεωρήθηκε ως η ιδανική. Μάλιστα ο ίδιος ο Bill Grief είχε δηλώσει ότι “κοιτώντας τον ιερέα, καταλαβαίνεις κατά κάποιο τρόπο ότι οτιδήποτε πρόκειται να συμβεί μέσα στο σπίτι δεν θα είναι καλό“!
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.