Η επί 23 χρόνια εργαζόμενη (και υποδιευθύντρια) στο super market «Μασούτης» της Ορεστιάδας κλήθηκε στο γραφείο του διευθυντή αμέσως μόλις επέστρεψε από τις θερινές διακοπές της. Εκεί, υπέστη το σοκ: απολύεται, χωρίς η ίδια να ξέρει το λόγο. Με επιστολή της απαίτησε να τον μάθει, αλλά, όπως καταγγέλλει, δεν έλαβε ποτέ απάντηση.
Με τον σύζυγό της συνέχισε να «σκαλίζει» το θέμα, ώσπου έφτασε στα αυτιά τους η εξής πληροφορία: μία ιδιοκτήτρια ξενοδοχείου στην Αλεξανδρούπολη και στέλεχος της ΝΔ στην περιοχή, με την οποία ήρθαν σε αντιπαράθεση το καλοκαίρι, γιατί θεώρησαν ότι δεν τους παρείχε τις υπηρεσίες που διαφήμιζε, κινήθηκε εκδικητικά και «πέτυχε» την απόλυση της εργαζόμενης.
Η αλυσίδα super market, με την οποία επικοινωνήσαμε, διαψεύδει κατηγορηματικά την εμπλοκή τρίτου προσώπου και αποδίδει την απόλυση σε «παράπονα του προσωπικού του super market». Τα παράπονα «είχαν κοινοποιηθεί στην εργαζόμενη πολύ πριν από τις διακοπές του καλοκαιριού».
Η εργαζόμενη αρνείται ότι έγιναν τέτοιες συστάσεις, προφορικά ή γραπτά.
Άμα τη επιστροφή της εργαζόμενης από την άδειά της, αναφέρει η εταιρεία, «τα παράπονα συνεχίστηκαν και η διεύθυνση αποφάσισε να την απομακρύνει, καταβάλλοντας τη νόμιμη αποζημίωση».
«Υπήρξε καταγγελία από επιχειρηματία»
Ωστόσο, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ορεστιάδας Κώστας Ζάχαρης, ανέφερε (on the record) τηλεφωνικά τα εξής: «η εργαζόμενη εξέθεσε κάπου (εννοεί εκτός δουλειάς) την επιχείρηση και για λόγους τάξης (sic) απολύθηκε. Πήγε σε κάποιον χώρο να κάνει διακοπές και επικαλέστηκε την ιδιότητά της ως διευθυντικού στελέχους του Μασούτη, δεν της άρεσε το δωμάτιο, πήρε κάποια πράγματα από τον χώρο και έφυγε χωρίς να πληρώσει».
Ουσιαστικά, δηλαδή, επιβεβαιώνει την πληροφορία ότι η απόλυση οφείλεται σε λόγο άσχετο με τη συμπεριφορά της εργαζόμενης στο super market της Ορεστιάδας. Οφείλεται, δηλαδή, στην αντιπαράθεση με την ξενοδόχο, η οποία, όπως προσθέτει επί λέξη ο κ. Ζάχαρης, «έκανε την καταγγελία».
«Πρότεινα στο Δ.Σ. του Εργατικού Κέντρου να βγάλουμε ανακοίνωση για την απόλυση, αλλά, επειδή η εργαζόμενη αρνήθηκε να με δει από κοντά και να μου πει αναλυτικά τι συνέβη, δεν προχωρήσαμε», συνεχίζει ο κ. Ζάχαρης.
Υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να «τρέξει το θέμα», «δεν έχει κανένα πάτημα» και «κινδυνεύει να μηνυθεί για συκοφαντική δυσφήμηση του Μασούτη».
«Προκαλεί απορία και στενοχώρια η διαχείριση του θέματος από το Εργατικό Κέντρο», σημειώνει από την πλευρά του ο πρώην προέδρός του, Πέτρος Χασανίδης. Θυμίζουμε ότι τον Απρίλιο του 2019, επί δικής του προεδρίας, το ίδιο super market είχε ανακαλέσει απόλυση άλλης εργαζόμενης, μετά το κύμα αλληλεγγύης, την κινητοποίηση του Εργατικού Κέντρου και τις διαστάσεις που πήρε το θέμα στα ΜΜΕ.
Σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών» (9/4/2019), τότε είχε προηγηθεί η διαμαρτυρία ενός πελάτη, ο οποίος ζήτησε από τα κεντρικά της εταιρείας την απόλυση της γυναίκας.
Σίγουρα, οι δύο απολύσεις στην Ορεστιάδα δεν συνάδουν με την εικόνα μίας επιχείρησης η οποία επαίρεται μέσω της ιστοσελίδα της ότι το 2019, για 8η συνεχή χρονιά, βρέθηκε στις πρώτες θέσεις της κατάταξης των εταιρειών με το «καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα».
Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτα στην εφημερίδα ΕΠΟΧΗ
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.