Μα καλά πόσο εύκολο είναι τελικά κάποιος να ερμηνεύσει την κοινή γνώμη; Στα χέρια των μεγάλων αρθρογράφων φαντάζει ρουτίνα το να εντοπίσουν την άποψη του λαού και στη συνέχεια να την περιφέρουν στα ΜΜΕ που δουλεύουν σαν να είναι το καινούριο τους tablet.
Τροφή για σκέψη δίνει μια νέα δημοσκόπηση για χάρη του newsit η οποία μας ενημερώνει ότι το 74% των πολιτών θέλει παραμονή της χώρας στο Ευρώ. Φυσικά αυτό το ερώτημα αξιοποιείται από το μέσο και μπαίνει στον τίτλο με το συνοδευτικό «Μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση». Επειδή όμως το ίδιο το μέσο ξέρει ότι απευθύνεται (και) σε ανυποψίαστους αναγνώστες, που δεν τα πιάνουν όλα με την μία, επισημαίνει πάλι στον τίτλο «Οι πολίτες θέλουν συμφωνία και παραμονή στο ευρώ πάση θυσία»!
Στην ίδια δημοσκόπηση κάπου κρυμμένο βρίσκεται και ένα 37% των πολιτών που επιθυμεί πρόωρες εκλογές , αλλά σίγουρα θα ήταν πολύ δύσκολο να χωρέσει στον τίτλο «Οι πολίτες –εκτός από ένα 37%- θέλουν συμφωνία και παραμονή στο ευρώ πάση θυσία». Το ζήτημα πάντα δεν ήταν μόνο οι επιλογές των ερωτήσεων της εταιρίας δημοσκοπήσεων αλλά και η αξιοποίηση των ίδιων των ευρημάτων από τα μέσα. Τις ντρίπλες που έκαναν παλιά τα κανάλια κρίνοντας με περίσσια ευκολία τα σημαντικά ευρήματα ενός γκάλοπ, τώρα τις κάνουν οι ενημερωτικές ιστοσελίδες χωρίς την παραμικρή ντροπή.
Άραγε αν βλέπαμε μια ερώτηση στο ίδιο γκάλοπ «Θέλετε να υπάρξει κι άλλη μείωση σε μισθούς σε συντάξεις;» και απαντούσε όχι το 90% των ερωτηθέντων, το ερώτημα θα ήταν αξιοποιήσιμο για τον τίτλο; Τότε όμως θα μπορούσε να μπει ο τίτλος : «Ο κόσμος διαμηνύει στους εταίρους ότι δεν αντέχει άλλες μειώσεις», μια φράση που απ’ότι φαίνεται δεν θα αποτελούσε «μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση».
Ο τρόπος πλέον που οι ενημερωτικές ιστοσελίδες βαδίζουν στα χνάρια των καθεστωτικών παραδοσιακών μέσων είναι φανερός και από την συγκεντροποίηση των ΜΜΕ στους γνωστούς ομίλους μεγαλοεκδοτών.
Σε κοινή γραμμή πλεύσης με τα κανάλια που υπηρετούν τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, οι ιστοσελίδες παρουσιάζουν τα πράγματα όπως τους συμφέρει. Άλλο παράδειγμα του συγκεκριμένου σάιτ ήταν η αντιμετώπιση του αγώνα ενάντια στην κατάργηση της κυριακάτικης αργίας. Τότε, το newsit επέλεξε να παρουσιάσει το… μαρτύριο των καταναλωτών που κατέβηκαν κυριακάτικα στο κέντρο να ψωνίσουν αλλά βρήκαν τα ρολά κατεβασμένα εξαιτίας της απεργίας.
Ο χάρτης της διαπλοκής και της αλλοίωσης της πραγματικότητας δεν φαίνεται να αλλάζει ουσιαστικά. Τα ονόματα που συναντάμε στην παρακάτω φωτογραφία συνεχίζουν την τακτική της επιρροής τους είτε στα παραδοσιακά είτε στα νέα μέσα όσο δεν τους «ξεγυμνώνουν» οι ίδιοι οι αναγνώστες…
Κώστας Οικονομόπουλος
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.