Οι ορισμοί της επιτυχίας και της αποτυχίας ετεροκαθορίζονται ανάλογα με το εκάστοτε υποκείμενο. Μία ευρεία ποικιλία παραγόντων δε, είναι αυτή που καθορίζει για τον καθένα μας ξεχωριστά αν αυτό που θέλουμε, ανήκει στην κατηγορία των επιτευγμάτων, με ένα καθαρά υλιστικό υπόβαθρο, τα αποτελέσματα του οποίου ενδεχομένως μπορούν να αποτελέσουν ηθικούς αυτουργούς μίας νοσηρής κατάστασης, ή αν η ε(πι)τυχία μας θα εντοπίζεται στη μη παραγωγή υποκουλτούρας, εκμετάλλευσης και λοιπών παρόμοια συνάφειας εννοιών.


Κοινώς για κάποιους η επιτυχία μεταφράζεται σε ένα πακτωλό χρημάτων, για χάρη του οποίου ακόμα και η επιλογή του ξεπουλήματος της μάνας τους μοιάζει ελκυστική και για κάποιους άλλους βρίσκεται στην προσπάθεια, στο μη εύπεπτο, στην μαγεία του να μάχεσαι και να φτάσεις στον προορισμό.

Η Νova είναι φανερό ότι επιλέγει ξεκάθαρα την πρώτη οδό. Αυτή δηλαδή που συνεπάγεται μπόλικα εμπορικά κέρδη, υιοθετώντας όμως λογικές που έρχονται σε κόντρα με όσα τα κατά καιρούς ειπώνονται στα πάνελ της, με σκοπό την καταπολέμηση μίας μάστιγας του ελληνικού αθλητισμού, που έχει φέρει στο 30% την πληρότητα στα γήπεδα. Αυτή του χουλιγκανισμού.

Πλέον πρόσφατο, το παράδειγμα της ανακοίνωσης του τρόπου μετάδοσης του ποδοσφαιρικού ντέρμπι Παναθηναϊκού-Ολυμπιακού στις 18 Μαρτίου. Ενός παιχνιδιού που κατά πάσα πιθανότητα θα καθορίσει ποια από τις δύο ομάδες θα είναι αυτή που θα κατακτήσει το πρωτάθλημα. Και μπορεί στις μέρες μας τα βασικά προβλήματα να έχουν αμιγώς βιοποριστικό χαρακτήρα, αλλά οι προεκτάσεις αυτών και τα πλοκάμια τους γνωρίζουν άπαντες πολύ καλά πως φτάνουν μέχρι τις κερκίδες…

Το προωθητικό σλόγκαν αναφέρει “Δες το, άκουσε το, όπως θες…”. Ξεχνάει μάλλον κάπου ανάμεσα λέξεις όπως βάρα, βρίσε και παρόμοια πιθικίστικου χαρακτήρα ρήματα. Διότι ουδείς διαφωνεί πως η ενημέρωση οφείλει να είναι σφαιρική και να δίνεται η δυνατότητα λόγου και έκφραση σε πολλούς δημοσιογράφους. Όμως, αυτό διαφέρει παρασάγγας από την λογική του ότι θα πουλήσω καφρίλα και οπαδιλίκι.

Η δυνατότητα που δίνεται στους συνδρομητές περί τριπλής τηλεοπτικής μετάδοσης δεν είναι τόσο θελκτική, όσο πιθανότατα ακούγεται. Και αυτό διότι επί της ουσίας θα υπάρξει μία θεωρητικά αντικειμενική κάλυψη των γεγονότων και δύο με κόκκινα και πράσινα γυαλιά.

Βέβαια δεν πρόκειται για μία ορίτζιναλ πρωτοτυπία. Δεν είναι λίγοι οι όμιλοι ενημέρωσης, που έχουν υπό την κατοχή τους μία ουδέτερη ασπίδα προστασίας και μπόλικα οπαδικά sites, τα οποία δεν μένουν στην υπερσυσσωρευμένη πληροφόρηση περί της εκάστοτε ομάδας, αλλά στην καλλιέργεια μία μονόπλευρης με χουλιγκανικές τάσεις αντιμετώπισης της επικαιρότητας. Τα ίδια ισχύουν και για τις εφημερίδες.

Πόσο μεγάλη είναι λοιπόν, η δόση της υποκρισίας, που κρύβεται πίσω από τον φίλαθλο σχολιασμό και τη φίλαθλη κατακραυγή μίας μεγάλης μερίδας του Τύπου, μετά από ένα επεισόδιο όπως για παράδειγμα αυτό της εισόδου οπαδών σε ένα γήπεδο και της άσκησης βίας σε κάποιον παίκτη. Μάλλον τεράστια, δεδομένου ότι ουδείς μπορεί να υποτιμήσει τη δύναμη επιρροής των Μ.Μ.Ε, πόσω μάλλον όταν αυτά είναι ικανά να ρίξουν κυβερνήσεις.

Η δημιουργία κλίματος και πώρωσης οδηγεί από μία απλή αντιπαράθεση σε ένα σχολείο, μέχρι σε μία αιματηρή σύγκρουση μεταξύ οπλισμένων προβάτων διαφόρων συνδέσμων. Και όταν φτάνουμε στο δεύτερο σημείο, αυτό της μοναδικής διεξόδου και της απαγκίστρωσης από μία ελπίδα διάκρισης, τότε θα πρέπει να αναρωτηθούμε για τα αίτια του κακού. Και αυτά δεν βρίσκονται μακριά. Για την ακρίβεια βρίσκονται μέσα στο σπίτι μας.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//