#Οι_Ταινίες_της_Εβδομάδας
Οχτώ νέες ταινίες υποδεχόμαστε αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Ανάμεσά τους δυο ενδιαφέροντα ελληνικά ντοκιμαντέρ, «Ταξισυνειδησία» και «Σαν Πέτρινα Λιοντάρια στη Μπασιά της Νύχτας», το αλληγορικό animation του Πατρίς Λεκόντ «Μπουτίκ για Αυτόχειρες» και το αυτοβιογραφικό δράμα του αργεντινού Μπενχαμίν Αβίλα «Με Λένε Ερνέστο».
Με Λένε Ερνέστο
Infancia Clandestina Αργεντινή 2012. Σκηνοθεσία: Μπενχαμίν Αβίλα, Σενάριο: Μπενχαμίν Αβίλα, Μαρκέλο Μούλερ, Ηθοποιοί: Τέο Γκουτιέρες Μορένο, Νατάλια Ορέιρο, Σέζαρ Τρονκόσο. 112΄
Ύστερα από μακροχρόνια εξορία ο Χουάν και η οικογένειά του, αντιστασιακοί κατά της αργεντίνικης χούντας, επιστρέφουν στο Μπουένος Άιρες του 1979. Οι γονείς του είναι μέλη της οργάνωσης των Μοντονέρος και έτσι ζουν όλοι με πλαστές ταυτότητες, με τον 12χρονο Χουάν να συστήνεται στους νέους συμμαθητές του ως Ερνέστο. Πολιτική ταινία και ιστορία ενηλικίωσης στο πρώτο μεγάλου μήκους φιλμ του Μπενχαμίν Αβίλα, που με τρυφερότητα και συγκινησιακή φόρτιση μάς παρουσιάζει ένα αυτοβιογραφικό παραμύθι. (ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL, ΑΙΓΛΗ 3D DIGITAL, ΠΤΙ-ΠΑΛΑΙ, ΙΝΤΕΑΛ)
Μπουτίκ για Αυτόχειρες
Le Magasin des Suicides Γαλλία 2012. Σκηνοθεσία – σενάριο: Πατρίς Λεκόντ, Ηθοποιοί: Κέισι Μοτέ Κλάιν, Ιζαμπέλ Γκιαμί, Ιζαμπέλ Σπέιντ, Μπερνάρντ Αλέιν. 79΄
Σε μια μουντή, πνιγηρή πόλη που όλοι έχουν κατάθλιψη και όλοι αυτοκτονούν, η μπουτίκ για αυτόχειρες της οικογένειας Τουβάς κάνει χρυσές δουλειές. Μέχρι που γεννιέται η «ντροπή της οικογένειας», ο μικρός Αλάν, ο οποίος είναι πάντα χαρούμενος, αισιόδοξος και θέλει να κάνει τους άλλους να γελούν. Ο Πατρίς Λεκόντ («Ο Εραστής της Κομμώτριας») μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το ομώνυμο best seller βιβλίο του Ζαν Τουλέ μέσα από ένα animation που θυμίζει τον σκοτεινό κόσμο του Τιμ Μπάρτον. Προσεγμένη, καλοφτιαγμένη ταινία με απολαυστικό μαύρο χιούμορ και αισιοδοξία. (ΔΑΝΑΟΣ, ODEON ΟΠΕΡΑ)
Ταξισυνειδησία
Ελλάδα 2013. Σκηνοθεσία: Κώστας Βάκκας, Σενάριο: Κώστας Βάκκας, Κωστής Καρπόζηλος. 64΄
Το ιστορικό ντοκιμαντέρ Ταξισυνειδησία των Κώστα Βάκκα και Κωστή Καρπόζηλου φέρνει πρώτη φορά στο προσκήνιο την άγνωστη ιστορία του ελληνοαμερικάνικου ριζοσπαστισμού. Από τις αρχές του 20ου αιώνα έως τα χρόνια των Μακαρθικών διώξεων η ελληνοαμερικάνικη αριστερά είχε πλούσια δράση και συμμετοχή στο ριζοσπαστικό εργατικό κίνημα των Ηνωμένων Πολιτειών. Εμπεριστατωμένη και πλούσια έρευνα με έναν κινηματογραφικό ρυθμό που κρατά το ενδιαφέρον του θεατή. (ΖΕΦΥΡΟΣ, ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX)
Σαν Πέτρινα Λιοντάρια στη Μπασιά της Νύχτας
Ελλάδα – Γαλλία 2013. Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Ζισουά, Σενάριο: Ολιβιέ Ζισουά, Ελένη Γιώτη. 87΄
Στη Μακρόνησο κατά την περίοδο 1947-51 εκτοπίστηκαν και βασανίστηκαν χιλιάδες Έλληνες για να αναμορφωθούν και για να «καταπολεμηθεί η επέκταση του Κομμουνισμού». Οι μνήμες αυτών των ημερών αναβιώνουν μέσα από ποιητικά κείμενα κρατουμένων, ηχητικά και οπτικά ντοκουμέντα και από σύγχρονα πλάνα του στρατοπέδου. (ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ)
Οι Γυναίκες του Λεωφορείου 678
678 Αίγυπτος 2010. Σκηνοθεσία – σενάριο: Μοχάμεντ Ντιάμπ, Ηθοποιοί: Νέλι Καρίμ, Μπούσρα, Ναχέντ Ελ Σεμπάι. 100΄
Τρεις γυναίκες στην Αίγυπτο οι οποίες έχουν υποστεί σεξουαλική κακοποίηση προσπαθούν να αντιδράσουν και να βρουν δικαιοσύνη, απέναντι στο νόμο της σιωπής που κυριαρχεί. Την ίδια ώρα ένας αστυνομικός αναζητά το δράστη μιας σειράς τραυματισμών αντρών μέσα στο λεωφορείο της γραμμής 678. Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Μοχάμεντ Ντιάμπ, ο οποίος καταπιάνεται με ένα φλέγον θέμα και μια ιστορία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα. Η ταινία έχει πολύ καλές προθέσεις αλλά η αγωνία του σεναριογράφου-σκηνοθέτη να χωρέσει όσα γίνεται περισσότερα και να «τα πει όλα» δημιουργεί αδυναμίες στο τελικό αποτέλεσμα. (ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΕΛΛΗ, ΑΒΑΝΑ)
Οι Κρουντς
The Croods ΗΠΑ 2013. Σκηνοθεσία: Κερκ Ντε Μίκο, Κρις Σάντερς, Σενάριο: Κρις Σάντερς. 98΄
Μια προϊστορική οικογένεια, οι Κρουντς, και οι περιπέτειές της σε έναν κόσμο που αλλάζει και ο οποίος είναι γεμάτος νέα, συναρπαστικά πράγματα. Γεμάτο δράση, θέαμα, περιπέτεια και δόσεις χιούμορ animation που θα ικανοποιήσει όλη την οικογένεια -τρισδιάστατα ή όχι. (διάφορες αίθουσες, και σε 3D)
Oblivion
ΗΠΑ 2013. Σκηνοθεσία: Τζόζεφ Κοζίνσκι, Σενάριο: Τζόζεφ Κοζίνσκι, Μάικλ Αρντ, Ηθοποιοί: Τομ Κρουζ, Μόργκαν Φρίμαν, Όλγα Κιριλένκο. 126΄
Μετά από έναν πυρηνικό πόλεμο με εξωγήινους η Γη είναι έρημη και ακατοίκητη. Οι άνθρωποι έχουν φτιάξει αποικία στον Τιτάνα και ο Τζακ και η Βικτόρια είναι επιφορτισμένοι να προστατεύουν από τους σαμποτέρ τα πολύτιμα για την ενέργεια της ανθρώπινης αποικίας ρομποτικά σκάφη. Η συνάντησή του Τζακ όμως με μια μυστηριώδη Γήινη θα του ξυπνήσει αποκαλυπτικές μνήμες. Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας με τον Τομ Κρουζ σε ακόμα έναν action ρόλο και σε μια ταινία που στο είδος της έχει γνωρίσει πολλές και μάλλον καλύτερες εκτελέσεις στο παρελθόν. (ΑΘΗΝΑΙΟΝ 3D DIGITAL, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL, NANA CINEMAX – ΔΑΦΝΗ 3D, ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D DIGITAL, ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1, ΑΙΓΛΗ 3D DIGITAL, ΑΝΟΙΞΗ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) 2+1)
Μεγάλες Προσδοκίες
Great Expectations Αγγλία 2012. Σκηνοθεσία – σενάριο: Μάικ Νιούελ, Ηθοποιοί: Ραλφ Φάινς, Ελενα Μπόναμ Κάρτερ, Τζέρεμι Ιρβάιν, Σάλι Χόκινς, Γιούεν Μπρέμνερ, Τζέισον Φλέμινγκ, Ρόμπι Κολτρέιν, Χολιντέι Γκρέιντζερ. 128΄
Ο ορφανός Πιπ κληρονομεί ξαφνικά ένα σεβαστό ποσό από έναν άγνωστο ευεργέτη και με τη βοήθεια αυτού προσπαθεί να κερδίσει την καρδιά της πανέμορφης αλλά ψυχρής Εστέλα. Το διάσημο μυθιστόρημα του Καρόλου Ντίκενς γνωρίζει την πιο πιστή μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη σε μια ακαδημαϊκή, στιβαρή ταινία στην οποία ξεχωρίζουν οι ερμηνείες. (ΝΙΡΒΑΝΑ Cinemax, ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ, ΑΤΛΑΝΤΙΣ CLASSIC CINEMAS, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class, ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON, ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ, VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL, ODEON STARCITY – Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ)
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.