Στο μεγάλο λιμάνι της Ελλάδας, στον Πειραιά, τη δεύτερη μέρα της Άνοιξης άπαντες ανέμεναν τον αιώνιο αντίπαλο για να τον χλευάσουν, πανηγυρίζοντας την εξασφάλιση ενός ακόμη τίτλου. Και τι ειρωνεία, ανοιξιάτικο ήταν και το πρωινό που σύμφωνα με το μύθο του Αισώπου ο λαγός απολάμβανε το πρώτο γεύμα της ημέρας, όταν πέρασε δίπλα του η χελώνα, την οποία αντιμετώπισε αλαζονικά, πριν υποστεί από αυτήν την απόλυτη ταπείνωση.

Η παραβολή του μύθου βέβαια, έχει να κάνει με το ντέρμπι μεταξύ Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού, που ολοκληρώθηκε με τον πλέον απρόσμενο τρόπο. Ο εξαιρετικός – κατά τα άλλα – φέτος Ολυμπιακός, στο καλύτερο momentum της σύγχρονης ιστορίας του διασύρθηκε αγωνιστικά από τον αιώνιο αντίπαλο Παναθηναϊκό.

Ανώμαλη προσγείωση
Το ταπεινωτικό 0-3 αλλά κυρίως ο τρόπος με τον οποίο αυτό ήρθε, προσγείωσε απότομα τους πρωταθλητές, μετά την επιβλητική νίκη επί της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και να τους υπενθυμίζει παράλληλα, ότι δεν παίζουν μόνοι τους.

Οι παίκτες του Μίτσελ παρουσιάστηκαν κατώτεροι των περιστάσεων, αναιμικοί σε όλη τη διάρκεια της αναμέτρησης, φλύαροι και υπερφίαλοι και δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν ούτε μία κλασική ευκαιρία, απέναντι σε έναν από τους χειρότερους Παναθηναϊκούς της ιστορίας του, με μοναδική εξαίρεση το χαμένο πέναλτι του Ντομίνγκες, σε μια φάση που πάντως προηγήθηκε επιθετικό φάουλ.

 

 PRANITS_548_355

Αντίθετα, οι ομόλογοί τους στον Παναθηναϊκό, αγωνίστηκαν με το «μαχαίρι στα δόντια» και με μοναδικό κίνητρο το φρόνημα, στο οποίο επιβεβαιώθηκε ο Γιάννης Αλαφούζος που προέβλεψε καλύτερη συμπεριφορά από την ομάδα του, έναντι του αντιπάλου. Ενός αντιπάλου που σαφώς διαθέτει πιο πλούσιο ρόστερ σε ποιότητα και σε ποσότητα, αλλά έκανε το λάθος να πιστέψει ότι το στοιχείο αυτό είναι αρκετό για να φτάσει όχι απλά σε μια νίκη που θα του εξασφάλιζε τον τίτλο, αλλά σε έναν αγωνιστικό θρίαμβο.

Κακός, φτωχός, αλλά Παναθηναϊκός
Κι όμως, τέτοια παιχνίδια δεν τα κερδίζει η φόρμα. Ούτε καν η φανέλα. Ποια φανέλα άλλωστε; Του Ολυμπιακού; Το βάρος της είναι προφανώς αναμφισβήτητο και αξιοσέβαστο. Απέναντί της όμως είχε μια εξίσου βαριά φανέλα, τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων. Όσο κι αν κάποιοι («δημοσιογράφοι» φίλα προσκείμενοι στην ομάδα του Πειραιά, παράγοντες, παίκτες, οπαδοί) θέλουν να αμφισβητούν.

 

 zeka

Ίσως μάλιστα να ήταν και ένας από τους λόγους του διασυρμού των ερυθρολεύκων. Η αμφισβήτηση. Η υπεροψία. Η απληστία. Στο βίντεο που ακολουθεί, ο… «δημοσιογράφος» (λέμε τώρα) που κάποτε πληρωνόταν αδρά από τον ελληνικό λαό (μέσω ΕΡΤ) «διδάσκει» δεοντολογία, ευ αγωνίζεσθαι, «ήθος και πολιτισμό». Απολαύστε…

 

 

«Κερδισμένοι» και οι δύο
Όσο για τη συνέχεια; Ασφαλώς και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η στέψη του πρωταθλητή πήρε παράταση 1-2 αγωνιστικές. Ίσως μάλιστα είναι καλύτερα έτσι και οι τρέχοντες και… μελλοντικοί πρωταθλητές κερδίσουν πολλά περισσότερα από την ήττα και τον τρόπο που ήρθε, ενόψει και του επαναληπτικού με την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Εκεί όπου ο Παναθηναϊκός φρόντισε να τους υπενθυμίσει ότι το 2-0 είναι ένα πολύ καλό σκορ για πρώτο παιχνίδι, αλλά δεν είναι αρκετό για να καθαρίσει τη μπουγάδα, από τη στιγμή που εκκρεμεί και ρεβάνς.

osfp_manutd

Γιατί μπορεί ο Ολυμπιακός αυτήν τη στιγμή να είναι με διαφορά από τον δεύτερο η καλύτερη ομάδα στην Ελλάδα, αλλά δεν είναι η μόνη ομάδα που συμμετέχει σε αυτό που αποκαλούμε ελληνικό πρωτάθλημα.

Και τελικά σε αυτήν την κούρσα μπορεί να είναι πιο γρήγορος, αλλά δεν τρέχει μόνος του. Πόσω μάλλον στο Τσάμπιονς Λιγκ. Και σε αυτές τις περιπτώσεις, η σφαλιάρα είναι ακόμα πιο ηχηρή όταν έρχεται από εκεί που δεν την περιμένεις.

 

olumpiakos-panathinaikos

Όπως στο μύθο του Αισώπου, όπου ο πομπώδης και αλαζόνας λαγός, ταπεινώθηκε από την αργή, πλην όμως ταπεινή και εργατική χελώνα.

Υ.Γ.: Η μεγαλύτερη μερίδα των οπαδών των γηπεδούχων, στάθηκε στο ύψος της. Ακόμα κι όταν η ομάδα τους δέχτηκε το τρίτο γκολ, άφησε το παιχνίδι να ολοκληρωθεί. Δεν έλειψαν πάντως και αυτοί που κατά τον Βαγγέλη Μαρινάκη διδάσκουν ήθος και πολιτισμό. Αυτοί που γλιστράνε στα σκαλιά και τους φεύγουν από τα χέρια οι καφέδες στο πρόσωπο των αντιπάλων. Και τελικά ξεγλιστράνε κι οι ίδιοι μέχρι την έξοδο, σαν να μην τρέχει τίποτα.

 

Πάνος Κατηφόρης

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]

About The Author

Γεννήθηκε στον Πειραιά και μεγάλωσε στην Ανάκασα. Παρόλα αυτά θεωρεί πατρίδα του τη Λευκάδα, με την οποία έχει και ιδιαίτερη σχέση, όχι μόνο καταγωγής. Απόφοιτος της δημοσιογραφικής σχολής της ΑΚΜΗΣ, ασχολήθηκε πολύ νωρίς με το αθλητικό ρεπορτάζ, κάνοντας τα πρώτα του βήματα στην ιστοσελίδα balla.gr και τα σημαντικότερα στο sport.gr Γράφει για το δίκιο και το άδικο και μολονότι εύκολα θα αποδεχτεί το λάθος του, σπάνια δεν θα το υποστηρίξει μέχρι τέλους. Εκτός από το αθλητικό ρεπορτάζ, έχει ασχοληθεί με το ελεύθερο, αυτό της τοπικής αυτοδίκοικησης, το τεχνικό κομμάτι της φωτοειδησιογραφίας, του μοντάζ αλλά και του livestreaming.

Related Posts

//