Οι χαρακτήρες οι οποίοι αποτυπώνονται σαν να είναι βγαλμένοι από πίνακες του Ζαν Φρανσουά Μιγέ ή του Βαν Γκογκ, ξεπηδούν για λίγο στην κινηματογραφική οθόνη γεμίζοντας το οπτικό μας πεδίο με έντονες χρωματικά εικόνες.
Το πραξικόπημα του Ναπολέοντα Γ΄ για την επαναφορά της βασιλείας στη Γαλλία του 1852, έχει ως αποτέλεσμα την σύλληψη ολόκληρου του ανδρικού πληθυσμού ενός ορεινού χωριού. Η Βιολέτ, κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας, είναι σε ηλικία γάμου. Όταν λοιπόν όλοι οι άντρες του χωριού αιχμαλωτίζονται οι γυναίκες περνούν μεγάλο διάστημα απομονωμένες, κάνοντας όλες τις εργασίες μόνες τους, και παίρνουν έναν όρκο: πως εάν εμφανιστεί κάποιος άνδρας, θα είναι για όλες τους!
Στη θεωρία φαίνεται πως όλες συμφωνούν. Καθώς όμως ο καιρός περνά και η ελπίδα για την επιστροφή των ανδρών ξανά στο χωριό απομακρύνεται όλο και περισσότερο, όλες αρχίζουν να αντιμετωπίζουν τη ζωή τους χωρίς την ύπαρξη του αντρικού φύλου. Μέχρι που μια ημέρα εμφανίζεται ένας άντρας. Θα τον εμπιστευτούν; Θα καταφέρουν να τηρήσουν την υπόσχεσή τους ώστε να τον μοιραστούν όλες μαζί; Μια πρώιμη σεξουαλική αφύπνιση φαίνεται να ξεκινά.
Η ταινία αν και αργή σε ορισμένα σημεία, είναι ενδιαφέρουσα και λόγω του θέματός της αλλά και λόγω της πετυχημένης φωτογραφίας της. Οι χαρακτήρες αποτυπώνονται σαν να είναι βγαλμένοι από πίνακες του Μιγέ θα έλεγε κανείς ή του Βαν Γκογκ. Υπέροχα έντονα χρώματα, εικόνες της φύσης, μπλε ουρανός, σιτάρι, λουλούδια και ένα ρεαλιστικά νομίζω αποτυπωμένο τοπίο επαρχίας στη Γαλλία.
Παρά το γεγονός ότι θα μπορούσε να είναι μικρότερη σε διάρκεια, ίσως με περισσότερους διαλόγους και όχι τόσες παύσεις που στο τέλος μπορεί να σε κουράσουν, η ταινία αποτελείται από πολλές ενδιαφέρουσες στιγμές. Ωστόσο θίγει αρκετά επιφανειακά ορισμένα θέματα χωρίς να τα αναλύει ιδιαίτερα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα από το κείμενο “L’homme semence” (Ο σπόρος) της Violette Ailhaud. H ταινία προβλήθηκε τον Σεπτέμβριο 2017 στο διαγωνιστικό τμήμα στις Νύχτες Πρεμιέρας – Athens International Film Festival και κέρδισε βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του San Sebastian.
Λίγα λόγια για την Marine Francen η οποία σκηνοθέτησε την ταινία.
Η Marine Francen μεγάλωσε στην ύπαιθρο και μετακόμισε στο Παρίσι για να σπουδάσει Ιστορία και Λογοτεχνία. Για πρώτη φορά ήρθε σε επαφή με τον κινηματογράφο, όταν εργάστηκε στην παραγωγή (εταιρεία του J. Ivory και I. Merchant MIP) και στη συνέχεια ως α’ βοηθός σκηνοθέτη από το 1999 έως το 2012. Η Marine Francen εργαζόταν κυρίως σε μεγάλου μήκους ταινίες και έχει διατελέσει βοηθός του Μ. Haneke, και Ο. Assayas, ενώ έχει συνεργαστεί και με τους: R. Berry, Τ. Marshall, J-F Richet, G. Le Bomin, M. Leclerc. Παράλληλα έγραψε το σενάριο και σκηνοθέτησε τέσσερις μικρού μήκους ταινίες: ένα ντοκιμαντέρ και τρεις φαντασίας. Έκανε επίσης ένα φωτο-ρεπορτάζ για την Σανγκάη, που δημοσιεύθηκε στο γαλλικό περιοδικό Télérama το 2005.
Από τις 15 Μαρτίου 2018 θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες σε διανομή της Filmtrade.
*3/5 αστεράκια
Σκηνοθεσία: Marine Francen
Σενάριο: Marine Francen, Jacqueline Surchat, Jacques Fieschi
Παίζουν: Pauline Burlet
Géraldine Pailhas
Alban Lenoir
Iliana Zabeth
Françoise Lebrun
Raphaëlle Agogué
Barbara Probst
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.