Στο υψηλότερο επίπεδό τους εδώ και 25 χρόνια έφτασαν οι πωλήσεις δίσκων βινυλίου στη Βρετανία το 2016, κυρίως χάρη στην επιτυχία που σημείωσαν τα άλμπουμ του Ντέιβιντ Μπόουι, ανακοίνωσε σήμερα η BPI, η οποία εκπροσωπεί τη βρετανική μουσική βιομηχανία.
Περισσότερες από 3,2 εκατομμύρια συλλογές σε βινύλιο πωλήθηκαν το 2016, καταγράφοντας το καλύτερο ποσοστό από το 1991 και μια αύξηση στις πωλήσεις κατά 53% σε σχέση με το 2015.
«Με πρώτες τις πωλήσεις του Ντέιβιντ Μπόουι, η ζήτηση βινυλίου έφτασε στα υψηλότερα επίπεδά της από την αρχή της δεκαετίας του ’90, ενώ οι φαν αγόρασαν και σε CD τη μουσική που ανακάλυψαν και απόλαυσαν στις υπηρεσίες streaming» σε ασύγκριτα ποσοστά, σημείωσε ο Τζεφ Τέιλορ, εκτελεστικός διευθυντής της BPI και των Brit Awards, των βρετανικών μουσικών βραβείων.
Οι πωλήσεις ανέδειξαν σε καλλιτέχνη της χρονιάς τον Ντέιβιντ Μπόουι, ο οποίος πέθανε τον Ιανουάριο, με πέντε συλλογές του να εισέρχονται στο Top 30 των πωλήσεων άλμπουμ βινυλίου.
Η τελευταία του συλλογή, το Blackstar, ήταν το άλμπουμ με τις περισσότερες πωλήσεις.
Η περσινή χρονιά ήταν η ένατη στη σειρά στην οποία σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων βινυλίου, μολονότι το 2007 η αγορά δίσκων φαινόταν ότι έτεινε να εξαφανιστεί με μόνον 200.000 πωλήσεις, επισημαίνει η BPI.
Μολονότι το βινύλιο αποτελεί ένα εξειδικευμένο προϊόν, αντιπροσωπεύει πλέον σχεδόν το 5% της αγοράς άλμπουμ, σύμφωνα με την Βρετανική Φωνογραφική Βιομηχανία (BPI).
Τουλάχιστον 30 τίτλοι δίσκων πωλήθηκαν σε περισσότερα από 10.000 αντίγραφα έκαστος, έναντι μόνον 10 τίτλων το 2015.
Η καλή αυτή πορεία του βινυλίου οφείλεται κυρίως στον ενθουσιασμό που δείχνουν γι’αυτό οι νέες γενιές, αυτές που γεννήθηκαν μεταξύ των δεκαετιών του 1980 και του 2000.
Η αγορά μουσικής πηγαίνει καλά στο σύνολό της, επισημαίνει εξάλλου η BPI, με 123 εκατομμύρια άλμπουμ να έχουν πωληθεί με τη μορφή δίσκου ή CD ή να τα έχουν κατεβάσει στο Ίντερνετ το 2016, σημειώνοντας αύξηση 1,5% σε σχέση με το 2015.
Ωστόσο, οι πωλήσεις CD μειώθηκαν κατά περισσότερο από 10% μολονότι η BPI κρίνει ότι το είδος αυτό εξακολουθεί να προβάλει σθεναρή αντίσταση.
Την ίδια ώρα οι υπηρεσίες streaming κατέγραψαν αύξηση 500% από το 2013, καθώς 45 δισεκατομμύρια τραγούδια ακούστηκαν απευθείας μέσω Διαδικτύου το 2016 σε διάφορες υπηρεσίες όπως οι Spotify, Apple Music, Deezer και Tidal. «Πιστεύουμε ότι οι επιδόσεις αυτές δίνουν την υπόσχεση για μια νέα εποχή για τη μουσική», η οποία θα είναι ευνοϊκή για ‘τους φαν, τους καλλιτέχνες και εν γένει τη μουσική’, πρόσθεσε ο Τέιλορ.
Το είδαμε πρώτα εδώ.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.