Είναι πιασάρικο ερώτημα το κιθάρα ή τύμπανα. Και εξίσου δύσκολο. Η επιλογή μπορεί να δώσει χαρακτηριστικά για τον εαυτό του καθενός πολλές φορές. Δείχνει αν είσαι άνθρωπος που θες να βρίσκεσαι μπροστά στα φώτα ή πίσω στο ‘’σκοτάδι’’. Συνήθως, οι κιθαρίστες ή οι τραγουδιστές είναι αυτοί που παίρνουν τη δόξα και τη φήμη ενός συγκροτήματος. Συχνά άδικα γιατί έχουν περάσει σπουδαίοι drummers από τη μουσική σκηνή. Drummer που έχουν επηρεάσει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τη μουσική, και κυρίως τη rock σκηνή. Όταν όμως μιλάμε για πρωτοπορία και αστείρευτο ταλέντο στα τύμπανα, μιλάμε για τον drummer των Led Zeppelin, John Bonham.
Ο John Henry Bonham γεννήθηκε Redditch της Αγγλίας στις 31/5/1948. Η γέννησή του αποτελεί ένα μικρό θαύμα, καθώς ο τοκετός διήρκησε πάνω από 26 ώρες μετά τις οποίες η καρδιά του σταμάτησε να χτυπά και χρειάστηκε να τον επαναφέρουν στη ζω;h. Στα 5 του δημιούργησε τα πρώτα αυτοσχέδια τύμπανα από κατσαρόλες και στα 15 του απέκτησε το πρώτο του πλήρες σετ. Από τα σχολικά του ακόμα χρόνια πέρασε από διάφορες τοπικές μπάντες, σε μία από τις οποίες γνώρισε τον μετέπειτα τραγουδιστή των Led Zeppelin, Robert Plant. Μαζί σχημάτισαν τους Band of Joy, μία μπάντα που εμφανιζόταν στα club του Λονδίνου για 60 με 70 λίρες. Λίγους μήνες αργότερα, ο Jimmy Page, μετά τη διάλυση των Yardbirds, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα νέο συγκρότημα και έψαχνε το τελευταίο κομμάτι του πάζλ, αυτό του drummer. Το βρήκε, μετά από πρόταση του Plant, στο πρόσωπο του Bonzo.
Το ύφος και ο χαρακτήρας της μουσικής των Led Zeppelin ήταν από τον πρώτο μέχρι και τον τελευταίο δίσκο τους ιδιαίτερος και μοναδικός μέχρι και σήμερα. Σε αυτό δεν συντέλεσαν μόνο η απίστευτη χροιά του Plant, ή τα guitar solo του Page, ή η ικανότητα του Jones να παίζει στη σκηνή 4 ακόμα και 5 μουσικά όργανα, αλλά και ο δημιουργικός και σύνθετος ήχος από τα τύμπανα του Bohnam που έντυνε τα κομμάτια της μπάντας. Χρησιμοποιούσε τις πιο βαριές και μακριές μπαγκέτες που κυκλοφορούσαν και το κούρδισμα των τυμπάνων, που ήταν μία καινοτομία του Page, έδιναν έναν βαρύ και σφιχτό ήχο που ξεχώριζε. Διέθετε το γρηγορότερο δεξί πόδι στην πιάτσα, πιάνοντας ρυθμούς που οι περισσότεροι δυσκολεύονταν να αντιγράψουν ακόμα και με τα χέρια. Ήταν από τους πρώτους που ενσωμάτωσαν στον ήχο τους τη διπλή μπότα, ενώ πιστώνεται την πρώτη χρήση σε συναυλία ηλεκτρικών τυμπάνων.
Όλα αυτά μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1980. Οι Led Zeppelin προετοιμάζονταν για την περιοδεία τους στις ΗΠΑ, η οποία θα ξεκινούσε τον επόμενο μήνα. Στις 25 Σεπτεμβρίου ο Jones και ο manager του συγκροτήματος βρίσκουν τον Bonzo νεκρό από αναρρόφηση. Την προηγούμενη μέρα είχε ξεκινήσει την κατανάλωση αλκοόλ από τις πρωινές ώρες, φτάνοντας το βράδυ να έχει πιεί πάνω από 40 μεζούρες βότκα, χάνοντας τελικά τις αισθήσεις του. Το πάθος του για το αλκοόλ είχε οδηγήσει τα μέλη της μπάντας να του κολλήσουν το προσωνύμιο Beast.
Είναι ενδεικτικό του σεβασμού προς τη μουσική ιδιοφυία του Bonham και τον ήχο των τυμπάνων που είχε καθοριστική σημασία για το συγκρότημα ότι τα εναπομείναντα μέλη δεν έψαξαν για αντικαταστάτη και αποφάσισαν να διαλύσουν τους Led Zeppelin. Είναι σίγουρο ότι όσο έζησε αφιερώθηκε με όλη του την ψυχή στη μεγάλη του αγάπη, τα τύμπανα. Πρόκειται για τον drummer με την μεγαλύτερη επιρροή σε ολόκληρη την ιστορία της rock. Δεν αποτελεί τυχαία το νούμερο 1 στις λίστες των μουσικών περιοδικών με τους καλύτερους drummer όλων των εποχών. Αλλά ακόμα και αυτό δεν έχει να πει κάτι. Πρέπει να ακούσει κάποιος το θρυλικό Moby Dick για να καταλάβει τον μαγικό ήχο που έβγαζαν οι μπαγκέτες του. Με τη χρήση ενός απλού σετ, σε αντίθεση με άλλους, μπορούσε να βγάλει ήχους μοναδικούς που έγραψαν ανεξίτηλα το όνομα του στη μουσική ιστορία. Αποτελεί τον απόλυτο frontman των drums, τον καλύτερο drummer που έπιασε ποτέ μπαγκέτες στα χέρια του, τον άνθρωπο που το παίξιμό του δεν αντιγράφεται, ούτε πλησιάζεται. Χρονιά πολλά στον, χωρίς ενστάσεις, θεό τον τυμπάνων.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.