Μερικά σπουδαία τραγούδια στην ιστορία της μουσικής κατέληξαν αργά ή γρήγορα σε διαφημίσεις μεγάλων πολυεθνικών ή άλλων εταιρειών. Φυσικά, κανέναν δεν ενδιέφερε ότι το τραγούδι των Waterboys «The Whole of the World» χρησιμοποιήθηκε στην διαφήμιση γνωστής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, πόσοι όμως ανατρίχιασαν όταν είδαν το «Which side are you on» ένα τραγούδι που γράφτηκε για το αίμα των Αμερικανών εργατών που απεργούσαν ζητώντας καλύτερους μισθούς και καλύτερες συνθήκες εργασίας να γίνεται μουσική για ουίσκι;

Το 3pointmagazine θυμάται τέσσερα διαμάντια της μουσικής που αποτέλεσαν soundtrack για διαφημίσεις ενώ οι στίχοι τους αποτελούσαν και αποτελούν ύμνο αυτών που ονειρεύτηκα μια ζωή χωρίς εταιρείες, καταναλωτές και διαφημίσεις.
I’d love to change to world – Cosmote

 

Η Βρετανική μπάντα Ten years After κάπου στις αρχές τους 1970 κυκλοφορεί το σινγκλ «A Space in Time» με το τραγούδι «I’d love to change to world» να κατακτά την θέση 40 του Billboard. Έγινε το πιο επιτυχημένο τους τραγούδι το οποίο περιέγραφε το κλίμα εκείνης της εποχής  λίγα χρόνια μετά από τον Μάη του ‘68.

 

Το 2009 η Cosmote χρησιμοποίησε το τραγούδι σε μια από τις πιο επιτυχημένες της διαφημίσεις και έτσι στο μυαλό πολλών ανίδεων το κομμάτι συνδέθηκε με την κινητή τηλεφωνία και το μότο « Βλέπουμε τον κόσμο όπως εσύ». Πολλοί, μάλιστα, το γνώρισαν μέσω αυτής της διαφήμισης  λίγοι βέβαια μπήκαν στον κόπο να προσέξουν λίγο περισσότερο τους στίχους- που μόνο κινητά τηλέφωνα δεν διαφημίζου- και λένε «Tax the rich, feed the poor/ till there are no rich no more»(Φορολογήστε τους πλούσιους, ταΐστε τους φτωχούς, μέχρι να μην υπάρχουν πλούσιοι).

Blowing the wind- Coop Corporation

 

 

Γραμμένο το 1963 έγινε πραγματικός ύμνος για τις κινηματικές γενιές του ’60 και του ’70 ιδιαίτερα στις αντιπολεμικές διαδηλώσεις για τον πόλεμο του Βιετνάμ και για υπέρ των δικαιωμάτων. Παρόλα αυτά και όλος περιέργως ο Dylan έδωσε την συγκατάθεσή του να χρησιμοποιηθεί το κομμάτι στην διαφήμιση μεγάλης εταιρείας της Co-operative Group. Η κίνηση του αυτή ξεσήκωσε αρκετό κόσμο που θεώρησε ότι ο μεγάλος τραγουδιστής ξεπουλήθηκε και ξεπούλησε και ένα ιστορικό τραγούδι που ενώ αναφερόταν στον αέρα της αλλαγής η εταιρεία αποφάσισε να το χρησιμοποιήσει για τον δικό της «αέρα της αλλαγής» που φέρνει στην αγορά.

Revolution –Nike

 

 

Το τραγούδι το είχε εμπνευστεί ο Τζον Λένον από τις πολιτικές διαδηλώσεις του 1968. Μέσα στο κομμάτι εκφράζει και μια αμφιβολία για ορισμένες από τις τακτικές των διαδηλωτών. Το  τραγούδι έγινε μεγάλη επιτυχία εκείνη την εποχή. Το 1987 η γνωστή εταιρεία αθλητικών Nike θεωρώντας ότι εξαγόρασε ολοκληρωτικά τα δικαιώματα του τραγουδιού των Beatles από την Capitol-ΕΜΙ και την ATV Music Publishing του  Βασιλιά της Ποπ Michael Jackson έβαλε το κομμάτι στην διαφήμισης της. Τα εναπομείναντα μέλη όμως και έχοντας συμφωνήσει πως κανένα τους τραγούδι δεν θα παιχτεί σε διαφήμιση άσκησαν μήνυση. Η δικαστική διαμάχη έληξε δυο χρόνια μετά με την κατάληξη να μένει μυστική. Η εταιρεία είχε εκφράσει σαν επιχείρημα ότι έφερνε την μουσική του Λένον κοντά στην νέα γενιά βέβαια ο Λένον δεν μιλούσε για σόλες στο κομμάτι αλλά για επανάσταση.

 

Which side are you on?- Johnny Walker

 

 

Όταν το τραγούδι λέει σε ποια πλευρά είστε δεν εννοεί άμα σας αρέσει το καλό Ουίσκι ή όχι. Το τραγούδι έχει τεράστια ιστορία και σημασία. Γράφτηκε από την Florence Reece γυναίκα του εργάτη και συνδικαλιστή Sam Reece. Ο Sam μέλος του συνδικάτου των ανθρακωρύχων συμμετείχε κι αυτός στην απεργία του 1931 ενάντια στα αφεντικά των ορυχείων. Σε μια προσπάθεια τρομοκράτησης ο Σερίφης της περιοχής μαζί με ανθρώπους τους εισέβαλλαν στο σπίτι τους ένα βράδυ. Ο Sam είχε ειδοποιηθεί αλλά η Florence και τα παιδιά είδαν τι πάει να πει εργοδοτική τρομοκρατία. Εκείνο το βράδυ έγραψε αυτούς τους στίχους, τους οποίους θα τραγουδήσουν πολλοί και διαφορετικοί καλλιτέχνες και θα γίνει ο ύμνος των εργατών της Αμερικής. Το επέλεξε στην διαφήμισή του το 2005 προκαλώντας αντιφατικά σχόλια, οι περισσότεροι δεν γνώριζαν το τραγούδι.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//