Τις τελευταίες ημέρες έχει δημιουργηθεί μεγάλος ντόρος σχετικά με το κλείσιμο ή με μάλλον ορθότερη διατύπωση, την «αλλαγή ύφους» του 89fm Rainbow.
Όταν μιλάμε για Rainbow, μιλάμε φυσικά για έναν από τους δυναμικότερους σταθμούς της Θεσσαλονίκης και, με βάση αριθμούς, τον δεύτερο πιο επιτυχημένο. Αυτός ο δυναμικός και επιτυχημένος σταθμός λοιπόν, πλέον βρίσκεται υπό νέα διεύθυνση, με νέο πρόγραμμα, και σύντομα με νέο ανθρώπινο δυναμικό, αφού σύσσωμη η πλέον πρώην, ομάδα του σταθμού, αποχώρησε.
Για του λόγου το αληθές, στις μετρήσεις των τελευταίων χρόνων ο Rainbow είχε ακροαματικότητα από 5-7%, «κοιτώντας στα μάτια» τα άλλα ροκ και ημί-ροκ (ναι, έχουμε και αυτήν την πρωτοτυπία στη Θεσσαλονίκη) ραδιόφωνα. Δημιουργημένος το 2005, σταδιακά κέρδιζε έδαφος και δημιούργησε μια ομάδα ανθρώπων που ζούσαν μέσα από το σταθμό, αλλά και έναν πυρήνα ακροατών. Το 3pointmagazine συνομίλησε με έναν από τους παραγωγούς του σταθμού, τον Τάσο Μητακίδη και οι πληροφορίες, αλλά και η μαρτυρίες που “απέσπασε” ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες.
Έχω αλλάξει έξι ραδιόφωνα, αλλά πάντοτε είχα “ελεύθερο μικρόφωνο” για να εκφράζω την άποψή μου, ακόμα κι αν αυτή η άποψη αντιτίθεντο στο ραδιόφωνο. Ένα παράδειγμα είναι η διαφήμιση της “Ελληνικός Χρυσός” στο Rainbow. Ο σταθμός δεν είναι σε θέση να αρνηθεί κάποια διαφήμιση, οι παραγωγοί όμως είχαμε δηλώσει δημόσια πως είμαστε εναντίον της εν λόγω εταιρείας. Σε όλα τα χρόνια που είμαι στο ραδιόφωνο, πρώτη φορά βιώνω τέτοια βίαιη αλλαγή. Με κάλεσαν το βράδυ, ενώ είχα το πρωί εκπομπή και μου είπαν να μην πάω. Υπήρχε ήδη η πίεση από τις αντιδράσεις του κόσμου για τις μουσικές επιλογές που ακούγονταν, οπότε αναγκάστηκα να αναφέρω δημόσια στα όσα είχαν συμβεί. Η πραγματικότητα είναι πως όταν δεν έχεις χτίσει κάτι, το ξεπουλάς και εύκολα.
Στο Rainbow έδωσα περισσότερα από όσα πήρα, δεν πληρώθηκα ποτέ, αλλά ήταν κάτι που το ήξερα πριν πάω, έγινε εν γνώσει μου. Όταν ξεκίνησα στο σταθμό τα ποσοστά του ήταν στο 4,1%, φεύγοντας τον έχω -και έχουμε- αφήσει σχεδόν στο 7,5%. Δυστυχώς στην πόλη η αξιοκρατία και στο ράδιο είναι ανύπαρκτη. Ισχύει θα λέγαμε το σενάριο “Highlander”, ότι μόνο ένας θα μείνει στο τέλος. Προσωπικά βοηθάω πάντα και όσο μπορώ, αλλά δε βρίσκω πουθενά αντίκτυπο. Στο ελληνικό ραδιόφωνο, ειδικότερα στο ραδιόφωνο της πόλης, ο καθένας προσπαθεί να κερδίσει εις βάρος του άλλου.»
Τάσος Μητακίδης
Το παράδειγμα του Rainbow δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα «αλλαγής ύφους» στο ελληνικό ραδιόφωνο. Είναι θα λέγαμε ακριβώς η ίδια περίπτωση με τον αθηναϊκό Freedom, ο οποίος λίγο πριν συμπληρώσει ένα χρόνο από την επιστροφή του στα fm, οδηγήθηκε στη μετατροπή του σε Hit Radio, με μάλλον εμφανές μουσικές επιλογές.
Είναι, όπως ανέφερε και ο κύριος Μητακίδης, αλλαγές βίαιες, οι οποίες εμφανίζονται με αφορμή την κρίση και την «εμπορικότητα» της ροκ μουσικής. Εξάλλου δεν είναι λίγες και οι περιπτώσεις των σταθμών που αλλάζουν σταδιακά το πρόγραμμά τους στο βωμό της ίδιας εμπορικότητας. Αυτό που θα έπρεπε ίσως να σκεφτούν όσοι «κινούν τα νήματα» στο χώρο της μουσικής, είναι πως τα πράγματα θα ήταν πιο εύκολα και ομαλά, αν επενδύονταν λίγα, καθώς δεν χρειάζονται πολλά οι καλλιτέχνες της «αντισυμβατικής» μουσικής. Φυσικά δε μιλάμε για χρήματα, αλλά για την απαραίτητη προβολή που χρειάζονται όλοι αυτοί οι μουσικοί, αλλά και για τα ραδιόφωνα που περιορίζονται, για τα δεδομένα των εν λόγω «επενδυτών», σε μικρούς χώρους και κοινό.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.