Ένα κείμενο που αναφέρει την «Αισθηματική Αγωγή» του Flaubert, είναι δυνατόν να μην σε κερδίσει;

 

Αν ακόμα δεν “ήρθε η ώρα σας να δείτε τα ραδίκια ανάποδα” (φράση από το δελτίο τύπου), είναι ώρα να το επισπεύσετε!

Ο λόγος για την παράσταση «Τα Ραδίκια Ανάποδα», ένα κείμενο του Γιώργου Γαλίτη – ένας total black κωμικός μονόλογος με δεκατρείς ρόλους – και τον συγγραφέα – ηθοποιό σ’ ένα One “dead” man show, που κάθε άλλο παρά dead είναι.

Βρέθηκα στο Θέατρο Coronet στην πρεμιέρα της παράστασης, η οποία διανύει φέτος τον όγδοο χρόνο της, χωρίς να έχω διαβάσει ή ακούσει γνώμες και πραγματικά αυτό που είδα είναι αξιέπαινο. Το γεγονός ότι η παράσταση, που σκηνοθέτησε ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης με τον Γιώργο Γαλίτη, μοναδικό performer, καθώς και συγγραφέα ενός εμπνευσμένου κειμένου, έχει διάρκεια μέσα στα χρόνια, φανερώνει την αξία της. Αρκεί μόνο να σας μεταφέρω την ενέργεια του κοινού, όταν παρακολουθεί τον Γιώργο Γαλίτη επί σκηνής: αυθόρμητο γέλιο, αβίαστο γέλιο, γέλιο ασυγκράτητο, χαμόγελα, μάτια να λαμπυρίζουν από ευχαρίστηση και θετικές γνώμες από όλους.

Το έργο «Τα Ραδίκια Ανάποδα» είναι μια καταπληκτική σάτιρα της κοινωνίας, όπου το black humor έχει την τιμητική του. Ευφυέστατο μαύρο χιούμορ, όπου μέσα του περικλείει ατάκες επί παντός επιστητού, εκφράσεις που έχει καθιερώσει ο λαός, γνωστές σε όλους μας, παραφράσεις στίχων τραγουδιών, μαντινάδες, έργα. Δεκατρείς κωμικοί επικήδειοι είναι το πέρασμα από την ανθρώπινη τραγωδία στην ανθρώπινη κωμωδία και γελοιότητα.

Δεν υπάρχει πιο δύσκολο εγχείρημα για έναν ηθοποιό από το να ερμηνεύει ολομόναχος ένα ρόλο επί σκηνής, πόσο μάλλον δεκατρείς διαφορετικούς ρόλους. Και ο μονόλογος ως θεατρικό είδος, όσο αβανταδόρικος κι αν είναι, πολύ πιο δύσκολα προσελκύει κόσμο. Ο Γιώργος Γαλίτης όμως διαθέτει μεγάλο υποκριτικό εξοπλισμό και γνώση των κωδίκων της κωμωδίας. Εφευρετικός και γνώστης των αναλογιών, χρησιμοποιεί σε σωστές δόσεις το γκροτέσκ, τον ήχο του λόγου και κυρίως έχει σωστή αίσθηση της λειτουργίας των σιωπών που εντείνουν το κωμικό στοιχείο. Οπότε και οι δεκατρείς ρόλοι του συναγωνίζονται ο ένας τον άλλο. Προσωπικά αγάπησα τον Τύπο του κουλτουριάρη Βλάχου με την τοπική διάλεκτο και ξεχώρισα τον Ιερέα και τον Στρατηγό.

Η σκηνοθεσία του Βλαδίμηρου Κυριακίδη ενεργοποίησε τη σημαντική των λέξεων και κινήθηκε προς την υποκριτική της πλαστικότητας, όπου ρυθμός, σώμα, λόγος και φωνητικές κλίμακες δημιουργούν ένα σύνολο χάρμα οφθαλμών και ώτων.

Η μουσική επιμέλεια και ενορχήστρωση από τον Τόλη Κετσελίδη ενίσχυσε σημαντικά το συνολικό αποτέλεσμα. Οι μουσικές επιλογές ήταν ιδανικές για να απογειώσουν τους δεκατρείς επικήδειους.

«Τα Ραδίκια Ανάποδα» είναι μια παράσταση που θ’ απολαύσετε. Κάνετέ την δώρο στο εαυτό σας, γιατί το γέλιο είναι ιδιαίτερα ζωογόνο και δυστυχώς γίνεται όλο και πιο σπάνιο.

Non, rien de rien, non je ne regrette rien” ακούγεται η Edith Piaf να τραγουδάει. Αξίζει να δείτε live το πολύπλευρο ταλέντο που λέγεται Γιώργος Γαλίτης. Δεν θα το μετανιώσετε.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

“ΤΑ ΡΑΔΙΚΙΑ ΑΝΑΠΟΔΑ”

του Γιώργου Γαλίτη

CORONET THEATER

Από τις 24 Οκτωβρίου

Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

«Όγδοη Χρονιά Επικηδείας»

 

Ο ξεκαρδιστικός μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη, δεν λέει να μας αφήσει χρόνους, να μείνει στον τόπο και να τινάξει τα πέταλα.

Τώρα πια δεν τον πάνε τέσσερις αλλά οκτώ.

Οκτώ χρόνια επικηδείας, Όγδοη φορά θανατερά!

Γι’ αυτό ήρθε η ώρα σας να δείτε «Τα Ραδίκια Ανάποδα»,

σε νέο τόπο, εν τόπω χλοερώ και αναψύξεως,

στο CORONET THEATER.

 

Λίγα λόγια για το έργο:

Πρόκειται για την πιο μαύρη, άραχλη, σπαραξικάρδια, ξεκαρδιστική και selfie παράσταση για τσέμπαλο, φαγκότο, φέρετρο και οστεοφυλάκιο.

Ένα one dead man show, ένας black total κωμικός μονόλογος με δεκατρείς ρόλους.

Δεκατρείς κωμικοί επικήδειοι που και νεκρούς ανασταίνουν!

Τους ρόλους έχει γράψει, τους κλαίει, τους οδύρεται, μα και τους υποδύεται,

ο αξιομακάριστος Γιώργος Γαλίτης, ενώ σκηνοθετεί, με σπαραγμό ψυχής,

πλερέζα και δάκρυα στα μάτια, ο αείμνηστος Βλαδίμηρος Κυριακίδης.

Ταυτότητα παράστασης:

Κείμενο, Ερμηνεία, Σκηνογραφία: Γιώργος Γαλίτης

Σκηνοθεσία: Βλαδίμηρος Κυριακίδης

Μουσική Επιμέλεια, Eνορχήστρωση: Τόλης Κετσελίδης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ευαγγελία Σχοινά

Πρεμιέρα: Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018

Έως : 2 Μαρτίου 2019

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη και Σάββατο στις 20:13

Διάρκεια: 100 λεπτά (με διάλειμμα)

Εισιτήρια: 12 ευρώ και 10 ευρώ (μειωμένο)

 

Χώρος: CORONET THEATER

Φρύνης 11 & Υµηττού, Παγκράτι

Τηλ.: 210 70 12 123 & 210 70 12 511 

Παραπλεύρως του Θεάτρου υπάρχει Parking Αυτοκινήτων

Ασπασίας 5, Εµπορικό Κέντρο Athens Millenium

στην προνοµιακή τιµή των 5,00 €

(Με την επίδειξη του εισιτηρίου)

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//