Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «ΘΕΜΑ» η υπουργός Παιδείας προανήγγειλε την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και επέμβαση των Αρχών όταν διαπράττονται αξιόποινες πράξεις, με ταυτόχρονη εφαρμογή ηλεκτρονικού συστήματος εισόδου.
«Επί της ουσίας πρόκειται για αποκατάσταση της πραγματικής έννοιας του ασύλου. Τα πανεπιστήμια θα καταστούν εκ νέου χώροι στους οποίους θα προστατεύεται η ακαδημαϊκή ελευθερία διδασκαλίας και έρευνας καθώς και η ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Γιατί όσο διαπράττονται αξιόποινες πράξεις εντός του πανεπιστημίου χωρίς καμία συνέπεια τόσο περιορίζονται η ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Πλέον όταν διαπράττονται αξιόποινες πράξεις οι Αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν, όπως συμβαίνει σε κάθε δημόσιο χώρο.
Δεν νοείται το πανεπιστήμιο να είναι καταφύγιο για όσους τελούν αξιόποινες πράξεις. Η αποκατάσταση αυτή του ασύλου εντάσσεται σε μια δέσμη πρωτοβουλιών για την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος. Υπάρχουν περαιτέρω ενέργειες που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή, όπως ο συστηματικός φωτισμός πανεπιστημιακών χώρων, η εφαρμογή ηλεκτρονικού συστήματος εισόδου σε επιμέρους χώρους κ.ο.κ. Όλα αυτά είναι ζητήματα που θα συζητήσουμε πάντως με τους εμπλεκόμενους φορείς».
Είσοδος των ιδιωτών για την «αναβάθμιση»
Δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα συνδέσει την κρατική χρηματοδότηση με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Έκανε έμμεση αναφορά στην είσοδο ιδιωτών στα πανεπιστήμια, μιλώντας για «εξωστρέφεια» και σύνδεση της αξιολόγησης τους με την αγορά εργασίας.
«Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ΑΕΙ θα βασίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια και δείκτες, όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια του προγράμματος σπουδών, το γνωστικό αντικείμενό τους, το μέγεθος και η γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος, τα οποία πρέπει να αποτιμώνται και να κοστολογούνται. Θα συνδέεται σε κάποιον βαθμό και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) θα λειτουργεί ως ο βασικός θεσμός αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των ιδρυμάτων, με στόχο πάντοτε να αναδεικνύονται και να διαδίδονται οι καλύτερες πρακτικές (εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές). Η αξιολόγηση θα επεκτείνεται και σε ζητήματα εξωστρέφειας των ιδρυμάτων, επιδόσεων των φοιτητών και σύνδεσης με την αγορά εργασίας»
Στο ίδιο πλαίσιο, δήλωσε ότι πρέπει να βρεθούν και άλλοι πόροι πέρα από την κρατική χρηματοδότηση. «Είναι κρίσιμο να διερευνήσουμε και να κατοχυρώσουμε τη δυνατότητα προσέλκυσης νέων πόρων για τα ΑΕΙ επιπλέον της κρατικής χρηματοδότησης. Το νέο θεσμικό πλαίσιο για δωρεές συμπεριλαμβάνεται στις σχετικές πρωτοβουλίες που θα αναλάβουμε και αφορά στη χρηματοδότηση «επώνυμων» εδρών, τη διαχείριση κληροδοτημάτων, δωρεές από ενώσεις αποφοίτων κ.ά.».
Ερωτηθείσα για την είσοδο ιδιωτών και στα σχολεία, υποστήριξε πως αυτό θα ισχύσει από το Δημοτικό έως και το Λύκειο, ενώ προανήγγειλε την καθιέρωση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού από το Γυμνάσιο.
«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο, το οποίο θα συνιστά δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας. Σχεδιάζουμε ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο, του οποίου το ωρολόγιο πρόγραμμα εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλον, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή, κ.ά., με στόχο το σχολείο να διαμορφώνει πιο ολοκληρωμένους πολίτες. Θα ενισχύσουμε, επίσης, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και πληροφορικής. Δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων), όπως η δημιουργικότητα, η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, όπως και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων, όπως ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, ψηφιακά δικαιώματα. Καθιερώνουμε, τέλος, τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των μαθητών».
Σύσφιξη των σχέσεων με την εκκλησία
Η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση επιθυμεί τη σύσφιξη των σχέσεων με την εκκλησία και τον ουσιαστικό διάλογο με το υπουργείο. «Η πρόταση της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα τον Νοέμβριο του 2018, τελικά απορρίφθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δηλώσει ότι διαφωνεί με την αποσύνδεση του μισθολογίου τους από το Δημόσιο και ότι στο εξής θα υπάρχει ειλικρινής και ουσιαστικός διάλογος με την Εκκλησία για τα θέματα που άπτονται των μεταξύ μας σχέσεων».
Πηγή: The Press Project
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.