Του Παντελή Μπουκάλα (Καθημερινή)
Τέσσερις εναντίον ενός; Και συνομήλικοι να είναι οι πέντε, οι τέσσερις επιτιθέμενοι και ο πανταχόθεν κυκλωμένος, και τα ίδια μπράτσα να έχουν ή τον ίδιο οπλισμό, δεν το λες και λεβεντιά. Αλλά ποιες είναι στ’ αλήθεια οι σωστές λέξεις για να χαρακτηρίσεις το αχαρακτήριστο, δηλαδή την επίθεση τεσσάρων ανδρών εναντίον ενός κοριτσιού εννιά χρονών; Κουτσαβακισμός; Θρασυδειλία; Ψευτομαγκιά; Νταηλίκι της πεντάρας; Τραμπουκισμός; Ή απλώς κτηνωδία; Οχι. Ολοι αυτοί οι όροι είναι λαθεμένοι. Και όχι απλώς λαθεμένοι αλλά ανθελληνικοί. Προδοτικοί. Αντιπατριωτικοί. Διότι οι τέσσερις παλικαράδες, μέλη της νεοφασιστικής «Κρυπτείας», δεν ήθελαν απλώς να ξεδώσουν με την επίθεσή τους στο κοριτσάκι στο Πέραμα της Γέρας, στη Λέσβο. Ο ιερός στόχος τους δεν ήταν η εκτόνωση. Ηθελαν να σωφρονίσουν το κοριτσάκι. Να το προσηλυτίσουν στις «αξίες του ελληνισμού».
Το περιστατικό δεν βγήκε από τη φαντασία κάποιου ιδεοληπτικού. Συνέβη. Οι τέσσερις μαντραχαλάδες είδαν το κοριτσάκι στην αυλή της εκκλησίας του Αγίου Παντελεήμονα, παρατήρησαν ότι φορούσε μαντίλι και, σαν ξύπνιοι άνθρωποι, το ’βγαλαν αμέσως το συμπέρασμα: Ωπ! Τι έχουμε εδώ; Μουσουλμανάκι; Και μάλιστα μπροστά στον ιερό ναό μας; Να τον ατιμάζει ξεδιάντροπα; Να μας προσβάλλει όλους;
Δεν θα ’χουν προσέξει φαίνεται ότι σχεδόν όλες οι γυναίκες από μια ηλικία και πάνω –οι μανάδες τους, οι αδερφές τους, οι γιαγιάδες τους, οι θειάδες τους– μπαίνουν στην εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα και σε όλες τις εκκλησίες της χώρας φορώντας μαντίλι. Και δεν είναι βέβαια μουσουλμάνες. Σαν χριστιανές εκκλησιάζονται. Δεν θα ’χουν προσέξει ότι και έξω από την εκκλησία, στο σπίτι, στην αυλή, στη γειτονιά, σχεδόν όλες οι μεσόκοπες και πάνω φοράνε πάντα μαντίλι, κι ας μην είναι χήρες ή από άλλον δρόμο χαροκαμένες. Και δεν είναι μουσουλμάνες. Χριστιανές είναι. Ορθόδοξες. Θρησκευτικά, κοινωνικά και πολιτισμικά ορθόδοξες. Της παράδοσης. Ναι, αλλά το νιάνιαρο; Γιατί να φοράει μαντίλι ένα κοριτσάκι; Πιθανότατα για απλούς λόγους που δεν έχουν καμία σχέση με θρησκευτικά φρονήματα. Επειδή έχει μαγουλάδες και άκουσε τη συμβουλή κάποιας γιαγιάς, που όλο και κάτι θυμάται από λαϊκή ιατρική. Επειδή έχει πρησμένο δόντι και δεν θέλει να φαίνεται. Επειδή έχει κάποιο τραύμα στο μάγουλο και το προστατεύει την ώρα του παιχνιδιού με τα συνομήλικά του. Ή επειδή, απλώς, δεν χρειάζεται να δώσει καμία αναφορά σε κανέναν ελληνοράπτη της εθνικώς ορθής ενδυματολογίας.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.