Η επιστροφή μίας από τις σπουδαιότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας trip hop σκηνής είναι γεγονός! Ο καλλιτέχνης που έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στη μουσική πραγματικότητα εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες, παρουσιάζει το νέο του project (ακριβώς τη στιγμή που κυκλοφορεί σε ολόκληρο τον κόσμο) την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου στην Αθήνα (Fuzz Live Music Club) και το Σάββατο 23 Ιανουαρίου στη Θεσσαλονίκη (Fix Factory of Sound).
Φυσικά, εκτός από το νέο υλικό, θα ακουστούν και πολλά γνωστά κομμάτια από ολόκληρη την καριέρα του Tricky, ίσως για πρώτη φορά με τον ίδιο να αναλαμβάνει σχεδόν όλο το βάρος των φωνητικών και της σκηνικής παρουσίας, με τη συνοδεία της νέα του μπάντας.
Η προπώληση για τη συναυλία της Αθήνας ξεκινάει στα 17 ευρώ και για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων. Μετά την εξάντλησή τους, θα συνεχιστεί στα 20 ευρώ, ενώ στο ταμείο η τιμή θα είναι 23 ευρώ.
Η προπώληση για τη συναυλία της Θεσσαλονίκης ξεκινάει στα 15 ευρώ και για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων. Μετά την εξάντλησή τους, θα συνεχιστεί στα 18 ευρώ, ενώ στο ταμείο η τιμή θα είναι 20 ευρώ.
Διάθεση: τηλεφωνικά στο 11 876, στα καταστήματα Public, Seven Spots, Παπασωτηρίου, Ιανός, Reload, Media Markt, Ticket House και το www.viva.gr
Στη Θεσσαλονίκη, επίσης στα: Lotus Record Shop, Stereodisc.
Tricky presents Skilled Mechanics + opening acts (t.b.a.)
Παρασκευή 22 Ιανουαρίου, Fuzz Live Music Club (Πειραιώς 209 & Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Ταύρος, Αθήνα, 210 3450817, www.fuzzclub.gr)
Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2016, Fix Factory of Sound (26ης Οκτωβρίου 15, Θεσσαλονίκη / τηλ. 2310 500670 & 2310 504014 / www.fixfactoryofsound.gr).
Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:00.
Από τις πιο ιδιαίτερες προσωπικότητες της σύγχρονης μουσικής σκηνής, ο Adrian Thaws γεννήθηκε πριν από 47 χρόνια στο Bristol της Αγγλίας. Ως παραγωγός και μουσικός, αποτελεί ένα από τα τρία σπουδαιότερα ονόματα της παγκόσμιας σκηνής του trip hop, μαζί με τους Massive Attack και τους Portishead, έχοντας επηρεάσει πάρα πολλούς σύγχρονους και μεταγενέστερους καλλιτέχνες.
Το ντεμπούτο του album, “Maxinquaye”, προτάθηκε για το Mercury Prize το 1995, ενώ το “Blowback” του 2001 τον έκανε γνωστό σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατά καιρούς, έχει συνεργαστεί με σπουδαία ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, όπως οι Massive Attack, Red Hot Chili Peppers, PJ Harvey, Bjork, Martina Topley-Bird, Neneh Cherry, Beyonce, Bobby Gillespie (Primal Scream), Cyndi Lauper, Alanis Morissette, Ed Kowalczyk (Live), Nneka κ.α.
Ανήσυχος, αναζητώντας πάντοτε την αλλαγή, την κίνηση, την εξέλιξη που τον κρατάει ζωντανό ως καλλιτέχνη, ο Tricky μετακόμισε στο Βερολίνο και σε συνεργασία με τον DJ Milo, ηγετική φυσιογνωμία της Wild Bunch, της κολλεκτίβας που έβαλε τα θεμέλια πάνω στα οποία στήθηκε το οικοδόμημα της trip-hop στο Bristol, και τον εξαιρετικό drummer Luke Harris δημιούργησε αυτό το νέο σχήμα που τον φέρνει και πάλι στο προσκήνιο.
Μετά από πολλά χρόνια, ο ίδιος ο Tricky αναλαμβάνει ολοκληρωτικά το βάρος των φωνητικών, μόνος μπροστά στο κοινό του, χωρίς συνοδεία από κάποια τραγουδίστρια, αλλά με δύο εξαιρετικούς μουσικούς και το ηχητικό υπόβαθρο που έχει δημιουργήσει ο Milo να συνδράμουν σε ένα, όπως πάντα, μυσταγωγικό αποτέλεσμα.
“Παρακολουθούσα ένα ντοκυμαντέρ για την κατασκοπεία. Ένας πρώην πράκτορας της CIA μιλούσε για εκτελεστές που έστελναν οι ΗΠΑ στο εξωτερικό με σκοπό να ξεκινήσουν επαναστάσεις και να ανατρέψουν κυβερνήσεις. Τους αποκαλούσε ‘Skilled Mechanics’. Σκέφτηκα πως ήταν ένα πολύ καλό όνομα για κάποιον που, κατά βάση, είναι δολοφόνος. Ήταν πολύ σκοτεινό και κυνικό και κόλλησε στο μυαλό μου.”
O Tricky, πάντως, δεν σκότωσε κανέναν. Μπήκε στο studio με την εκλεκτή παρέα του και ηχογράφησαν κατά τη διάρκεια του περασμένου χρόνου το ομώνυμο ντεμπούτο των Skilled Mechanics, το οποίο θα κυκλοφορήσει επίσημα από την δική του δισκογραφική, False Idols, στις 22 Ιανουαρίου του 2016, την ημέρα που η περιοδεία του νέου σχήματος θα βρίσκεται στην Αθήνα.
Για τους περισσότερους μουσικούς, το να αφήσουν στην άκρη μία solo καριέρα και να σχηματίσουν μία μπάντα θα αποτελούσε ένα σημάδι πως θέλουν να απομακρυνθούν, έστω για λίγο, από το φως των προβολέων. Στην περίπτωση του Tricky συμβαίνει, τυπικά για έναν καλλιτέχνη σαν αυτόν, μάλλον το αντίθετο: “Ο κόσμος με ρωτούσε επί χρόνια αν θα έρθει η στιγμή που θα αναλάβω ο ίδιος το βάρος των φωνητικών σε ένα album. Στην προηγούμενη solo δουλειά μου, βγήκα αρκετά μπροστά. Αλλά ήθελα να προχωρήσω περισσότερο, στηριζόμενος σε έναν κατάλογο κομματιών όπου δεν θα βασιζόμουν καθόλου στην ύπαρξη γυναικείων φωνητικών… Δεν έχω βρεθεί στο μπροστινό μέρος της σκηνής εδώ και πάνω από 20 χρόνια, πριν καν κυκλοφορήσω το πρώτο μου album, Maxinquaye. Χρειαζόμουν μία αλλαγή. Είναι καλό να αλλάζεις και να συνεχίζεις να σπρώχνεις τον εαυτό σου προς νέες κατευθύνσεις.”
Πιστός στα όσα λέει, με τη βοήθεια των συνεργατών του και ιδίως του DJ Milo, ενός ανθρώπου με τον οποίο μεγάλωσαν μαζί την εποχή που έμπαιναν οι βάσεις του μοναδικού ήχου που ονομάστηκε trip-hop, ο Tricky παρουσιάζει όντως ένα διαφορετικό album, πάντα σκοτεινό και γοητευτικό, όπως όλες οι δισκογραφικές δουλειές του. Υπάρχουν κάποιοι guests, υπάρχουν κάποιες αναπάντεχες διασκευές – όπως το “Diving Away” που είναι το “Porpoise Head” των Porno For Pyros και το “Bother” των Stone Sour (μπάντας του Corey Taylor, μέλους των Slipknot) – αλλά, κυρίως, υπάρχει ο ίδιος σε απόλυτα πρωταγωνιτισκό ρόλο.
Facebook: www.facebook.com/TrickyOfficial
Soundcloud: www.soundcloud.com/trickyofficial
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.