Όπως-όπως εγκαίνια για να κόψει την κορδέλα ο Μητσοτάκης στον έναν χρόνο διακυβέρνησης – Χωρίς πύλες ηλεκτρονικού εισιτηρίου οι νέοι σταθμοί Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια – Ιδιωτικές εταιρείες, αντί για υπαλλήλους της ΣΤΑ.ΣΥ., θα στελεχώσουν τα εκδοτήρια

Του Νίκου Μορφονιού (Αυγή)

Σε εμπορική λειτουργία τίθεται από σήμερα, ύστερα από χρόνια καθυστερήσεων και αναμονής των πολιτών στις περιοχές της Δυτικής Αττικής, οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», χωρίς όμως να έχουν τοποθετηθεί οι πύλες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Την έκδοση των εισιτηρίων αναλαμβάνει η εταιρεία που απολυμαίνει τους συρμούς της ΣΤΑ.ΣΥ…

Στη Νίκαια βρέθηκαν χθες ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης και ο αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής, εγκαινιάζοντας την έναρξη λειτουργίας των σταθμών. Εκτός όμως από τις φιοριτούρες των εγκαινίων, αυτό που παρέλειψαν να περιγράψουν είναι οι ευθύνες της επαναδημοπράτησης του έργου πριν από 12 χρόνια λόγω μεγάλων αστοχιών και των καθυστερήσεων έναρξης, όπως και για ποιο λόγο ο σταθμός Αγ. Βαρβάρα παραλήφθηκε το 2015 τελματωμένος. Το έργο παραδόθηκε εν τέλει τον Ιούλιο του 2019 σχεδόν ολοκληρωμένο, με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Δραγασάκη, Δ. Βίτσα, Χ. Καφαντάρη και Θ. Παπαχριστόπουλο να καταγγέλλουν ότι η απόδοση του σταθμού «Αγία Βαρβάρα» έπρεπε να ‘χε γίνει τον Μάρτιο και το ότι γίνεται τώρα οφείλεται αποκλειστικά σε καθυστέρηση της κυβέρνησης της Ν.Δ.

Οι τρεις νέοι σταθμοί εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά.

Το έργο δηλαδή ξεκίνησε το 2012, 4 χρόνια μετά την επαναδημοπράτηση του (2008), με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2017, που μετατίθεται πλέον για το 2022. Τα διπλά δηλαδή χρόνια καθυστέρησης σε σχέση με την προγραμματισμένη ολοκλήρωσή του.

Αξίζει να σημειώσουμε πάντως ότι οι νέοι σταθμοί δεν θα διαθέτουν πύλες εισόδου – εξόδου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αλλά μόνο ακυρωτικά μηχανήματα, παρόμοια με αυτά που έχουν τοποθετηθεί στα λεωφορεία, καθώς έχει ξεσπάσει διαμάχη μεταξύ της Αττικό Μετρό και της εταιρείας που πριν από μία δεκαετία υπέγραψε σύμβαση για τον εξοπλισμό με ακυρωτικά και η τοποθέτηση των μπαρών θα ήταν χρονοβόρα.

Η εταιρεία που απολυμαίνει τους συρμούς θα στελεχώσει και τα εκδοτήρια

Να θυμίσουμε επίσης πως οι τρεις σταθμοί που εγκαινιάστηκαν χθες είναι και οι πρώτοι στην ιστορία του μετρό στους οποίους τα εκδοτήρια δεν θα τα λειτουργούν υπάλληλοι της ΣΤΑ.ΣΥ. αλλά ιδιωτικές εταιρείες. Μάλιστα, η ΣΤΑ.ΣΥ. ανέθεσε τη στελέχωση των εκδοτηρίων αντί ποσού 19.800 ευρώ στην εταιρεία ISS Facility Services A.E., την ίδια δηλαδή εταιρεία η οποία έχει αναλάβει τις απολυμάνσεις των συρμών της ΣΤΑ.ΣΥ. την περίοδο του κορωνοϊού, ενώ έχει αναλάβει συμβάσεις και με τον Δήμο Αθηναίων για την απολύμανση των κοινόχρηστων χώρων! Από τις απολυμάνσεις, δηλαδή, στο «εφάμιλλο» αντικείμενο της έκδοσης εισιτηρίων… Σύμφωνα με τη ΣΤΑ.ΣΥ., η λειτουργία αυτή από ιδιώτες θα είναι προσωρινή, για τρεις μήνες, ωστόσο το πιθανότερο είναι να ανανεωθούν αμέσως μετά οι σχετικές συμβάσεις με τους ιδιώτες.

«Τη χαρούμενη αυτή ομολογουμένως ημέρα για το επιβατικό κοινό της Δυτικής Αττικής, θα ευχηθούμε στον κ. Μητσοτάκη να πραγματοποιήσει κάποια στιγμή ένα έργο υποδομής και όχι μόνο να το εγκαινιάσει» σχολίασε σκωπτικά η Π. Πέρκα εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας πως «εδώ κι έναν χρόνο η Ν.Δ., γνωστή για την επικοινωνιακή της δεινότητα, έρχεται μετά βαΐων και κλάδων να ‘κόψει την κορδέλα’ σε έργα που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε τις βάσεις, σχεδίασε, ολοκλήρωσε ή τουλάχιστον τα έφτασε στο τελικό στάδιο».

Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο αεροδρόμιο σε 55 λεπτά, ενώ η γραμμή 3 του μετρό θα έχει πλέον 24 σταθμούς, που θα φτάσουν τους 27 το 2022 με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΟΑΣΑ, σήμερα θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο τη διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//