Ήταν σαν σήμερα το 1956, όταν ο Έλβις Πρίσλεϊ σκανδάλιζε το τηλεοπτικό κοινό, κουνώντας απίστευτα τους γοφούς του ενώ τραγουδούσε το Hound Dog, στη διάρκεια του “The Milton Berle Show”. Το κούνημα των γοφών και της λεκάνης μάλλον προσέβαλε μερίδα του κοινού, αλλά και τον παρουσιαστή, Ed Sullivan -που ανακοίνωσε ότι δεν θα ξανακαλέσει τον Πρίσλεϊ- ενώ η εβδομαδιαία εφημερίδα των καθολικών προειδοποίησε το έθνος “να προσέξει τον Έλβις Πρίσλεϊ”!
Κι αν το κούνημα των γοφών φάνταζε τότε τόσο σκανδαλώδες μάλλον οι μετέπειτα “καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες” θα ήταν λόγος για να οδηγηθεί στο πυρ το εξώτερο ο εκάστοτε καλλιτέχνης. Προσβολή των “Θείων”, ύβρεις και προκλητικές συμπεριφορές περισσότερο αναμενόμενες είναι από γνωστούς τραγουδιστές, παρά περίεργες ή ανέλπιστες.
Το 3pointmagazine συγκέντρωσε ορισμένες από τις πιο εκκεντρικές δημόσιες εμφανίσεις διάσημων τραγουδιστών/συγκροτημάτων, οι οποίες προκάλεσαν, είτε θετικά είτε αρνητικά κοινό, κριτικούς αλλά και εκκλησία!
Για προσβολή δημοσίας αιδούς
Κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας το 1969, στο The Dinner Key Auditorium του Miami, ο Jim Morrison, frontman των Doors προσπάθησε να προκαλέσει την εξέγερση του κοινού. Το αποτέλεσμα όχι μόνο δεν επετεύχθη, αλλά ο Morrison συνελήφθη για προσβολή δημοσίας αιδούς, καθώς όπως ανέφεραν οι αστυνομικές αρχές, βρισκόταν υπό την επήρρεια αλκοόλ και έδειχνε τα γεννητικά του όργανα στα κοινό, προσομοιάζοντας με αυνανισμό.
Παρότι πολλά μέλη του ακροατηρίου απέρριψαν αυτή την εκδοχή, η ποινή που του επεβλήθη ήταν έξι μήνες φυλάκιση, ποινή την οποία όμως δεν εξέτισε ποτέ. To 2010 του αποδώθηκε χάρη από τον δικαστή της Φλόριντα, κίνηση όμως που δεν δέχτηκαν τα υπόλοιπα μέλη των Doors.
“What a fucking rotter”
1976. Οι Sex Pistols δίνουν συνέντευξη -ή κάτι που προσωμοιάζει σε συνέντευξη, καθώς οι πληροφορίες που πήρε το κοινό από το συγκρότημα ήταν ελάχιστες- και σκανδαλίζουν τους συντηρητικούς ακροατές του Today’s Show και του βρετανικού κοινού κατά συνέπεια. Ο παρουσιαστής Bill Grundy προσπαθεί σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης να πετάξει έξυπνες ατάκες, τα μέλη των Sex Pistols όμως δεν φαίνεται να του δίνουν ιδιαίτερη σημασία.
Σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης πίνουν και καπνίζουν μπροστά στις κάμερες, κάτι που μόνο προσεγμένη δεν κάνει τη γλώσσα τους, ενώ στο τέλος όταν ο παρουσιαστής ζητάει να του πουν κάτι εξωφρενικό στα πέντε δευτερόλεπτα που απομένουν, ο Steve Jones τον “λούζει” με τις ατάκες ‘You dirty bastard’, ‘You dirty fucker!’, ‘What a fucking rotter.’
Η ιεροσυλία του Lennon
Η ατάκα “Οι Beatles είναι πιο διάσημοι και από τον Ιησού” είναι τόσο διάσημη πια… όσο και ο Ιησούς. Στο πλαίσιο συνέντευξής του το 1966 στην London Evening Standard, ο Lennon ισχυρίστηκε ότι ο χριστιανισμός βρίσκεται σε παρακμή και εκείνη τη στιγμή το όνομα των Beatles ήταν πιο διάσημο και από τον Ιησού. Το παράδοξο είναι πως όταν η συνέντευξη και η ατάκα αυτή, κυκλοφόρησε στην Evening Standard, δεν υπήρξαν αντιδράσεις από το βρετανικό κοινό.
Όταν όμως η συνέντευξη αναδημοσιεύτηκε στο αμερικανικό εφηβικό περιοδικό Datebook, ξεκίνησε το κυνήγι μαγισσών. Χριστιανικές ενώσεις που διαμαρτύρονταν με πικέτες, κάψιμο των δίσκων του συγκροτήματος, ακύρωση περιοδείας και συναυλιών στις ΗΠΑ και δημόσια συγνώμη από τον Lennon και τον μάνατζερ του γκρουπ Brian Epstein, ήταν τα αποτελέσματα της ατάκας αυτής. Γεγονότα βέβαια που σε καμία περίπτωση δεν επηρέασαν την μετέπειτα επιτυχία του συγκροτήματος.
This is blasphemy
Άλλη μία τραγουδίστρια που έθιξε το χριστιανικό φρόνημα των πιστών σε όλο τον κόσμο, είναι η Madonna, η οποία έφτασε ένα βήμα από τον αφορισμό από την καθολική εκκλησία. Το 1989 στο νέο της -τότε- βίντεο κλιπ “Like a prayer” παρουσιάζεται να κάνει σεξ με τον Ιησού, ο οποίος ήταν μαύρος. Η αντίδραση της εκκλησίας και των πιστών χριστιανών δεν πτόησε την ιέρεια της ποπ, η οποία λίγα χρόνια μετά το βίντεο κλιπ, στο πλαίσιο περιοδείας της, τραγούδισε σε συναυλία λίγο έξω από το Βατικανό πάνω σε σταυρό, προκαλώντας νέο κύκλο αντιδράσεων.
Το παράδοξο μάλιστα είναι πως η σταύρωση αυτή, δεν προκάλεσε μόνο την μήνυ της χριστιανικής εκκλησίας, αλλά συγκέντρωσε πυρά από από μουσουλμανικές και εβραϊκές κοινότητες!
Ρατσιστικό ντελίριο
Μπορεί η δικαιολογία της κατανάλωσης αλκοόλ να έγινε αποδεκτή από πολλούς, ωστόσο τα λεγόμενά του είναι αυτά που μένουν και δείχνουν άνθρωπο με ρατσιστικές καταβολές.Το 1979 ο βρετανός τραγουδιστής Elvis Costello, κατά τη διαμονή του στο Holiday Inn του Οχάιο και μετά από κατανάλωση αλκοόλ “ανέλυσε την άποψή του” σχετικά με δύο θρύλους της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Τον James Brown και τον Ray Charles.
Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήσε και για τους δύο τη λέξη nigger, που σημαίνει αράπης και είναι άκρως ρατσιστική και προσβλητική. Για την ακρίβεια χαρακτήρισε τον James Brown “jive-ass nigger”, ενώ τον Ray Charles σαν “τυφλό, άσχετο αράπη”. Ο Costello στη συνέχεια προχώρησε σε δημόσια συγνώμη, ισχυριζόμενος ότι δεν είναι ρατσιστής.
“Πολεμήστε τον αληθινό εχθρό”
Μπορεί τη στιγμή που το έλεγε να μην είχε αποδειχθεί κάτι, ωστόσο λίγα χρόνια αργότερα η “προειδοποίησή της” αποδείχθηκε ολόσωστη. Το 1992 η Sinead O’Connor κατά τη διάρκεια ζωντανής εμφάνισης στην εκπομπή Saturday Night Live, ενώ τραγουδούσε a capppella το “War” του Bob Marley, έσκισε μία φωτογραφία του Πάππα Ιωάννη Παύλου του Β’, διαμαρτυρόμενη για την παιδική σεξουαλική κακοποίηση από κληρικούς της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας. Προέτρεψε μάλιστα τους θεατές να “πολεμήσετε τον αληθινό εχθρό”.
Η κίνηση αυτή σε πρώτη φάση θεωρήθηκε προδοσία από τους υπεύθυνους της εκπομπής, καθώς δεν γνώριζαν τί επρόκειτο να ακολουθήσει όταν καλούσαν την O’Connor, ωστόσο οι έντονες αντιδράσεις ήρθαν στη συνέχεια. Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία εξαπέλυσε πόλεμο εναντίον της, ενώ στις επόμενες ζωντανές εμφανίσεις της δεν μπόρεσε αρκετές φορές να ολοκληρώσει τραγούδια εξαιτίας των γιουχαϊσμάτων. Ακόμη και η Madonna (!) της επιτέθηκε υποστηρίζοντας πως ήταν λάθος ο τρόπος για να εκφράσει αυτό που ήθελε.
Από όλους τους προαναφερθέντες καλλιτέχνες η καριέρα της O’Connor επηρεάστηκε περισσότερο, όχι όμως εκτοξεύοντας την φήμη της, αλλά καταρρίπτοντάς την.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.