Στην Καλλιδρομίου των Εξαρχείων, υπάρχει το «Θυμάρι του Στρέφη». Είναι παραδοσιακό μπακάλικο, με επιρροές από την καλύτερη των εποχών τους όπως ήταν η δεκαετία του ’60, αλλά και από την αισθητική του χωριού.

Υπάρχουν πολύχρωμα ράφια, όπου βρίσκονται βαζάκια με μαρμελάδες, τελάρα γεμάτα όσπρια, κρεμασμένα βότανα, λεπτεπίλεπτες ξύλινες προθήκες, αλλά κυρίως γαργαλιστικές μυρωδιές που σε ταξιδεύουν στο χρόνο και σε άλλα μέρη. Το μαγαζί έφτιαξαν με μεράκι και συνεχίζουν να το διατηρούν με την ίδια αφοσίωση δέκα χρόνια μετά, ο Θοδωρής και η Μαρία, μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής.

“Ο τρόπος διατροφής μας, έγινε δουλειά μας”, μου λέει ο Θοδωρής. Μέχρι τη σύλληψη της ιδέας, είχαν μεσολαβήσει αρκετά ταξίδια σε διάφορες γωνιές της Ελλάδας και η γνωριμία με ορισμένα από τα πλέον αγνά προϊόντα που παράγονται. Τα ίδια αυτά αγνά προϊόντα μεταφέρθηκαν στα ράφια του μπακάλικου της Καλλιδρομίου, που έχει καταφέρει με το διπλανό κρεοπωλείο, τον απέναντι φούρνο, το φαρμακείο και άλλα μαγαζιά που βρίσκονται εκεί να σχηματίσουν μια ξεχωριστή μικρή αγορά.

bak1

Οι τιμές στο “Θυμάρι του Στρέφη”, πού πήρε το όνομά του από το γνωστό βότανο και τον γειτονικό λόφο είναι “κάτι παραπάνω από εκείνες σούπερ μάρκετ, δεν μπορούν να τις ανταγωνιστούν”. Αλλά τα προϊόντα των σούπερ μάρκετ δεν μπορούν να ανταγωνιστούν σε ποιότητα τα προϊόντα του μπακάλικου. Η παρασκευή τους από ανθρώπους που πουλάνε ό,τι βάζουν και στο πιάτο τους αποτελεί την καλύτερη εγγύηση. Όπως το φύλλο που φτιάχνει οικογένεια μουσουλμάνων στην Κομοτηνή και έχει ξετρελάνει τους πελάτες του μπακάλικου. Η επαφή με την οικογένεια, όπως και με τους υπόλοιπους παραγωγούς γίνεται κατά κανόνα χωρίς μεσάζοντες. Εξαίρεση αποτελούν ορισμένα δίκτυα που μαζεύουν προϊόντα και αναλαμβάνουν τη διανομή.

Από ράφι σε ράφι, βλέπεις τα μέρη όλης της χώρας. Άλλα αξιόλογα προϊόντα, που μας πρότεινε ο Θοδωρής, είναι ο Χαλβάς από τα Κύργια Δράμας, το τυρί “Σα Μιχάλη” της Σύρου, η παλαιωμένη γραβιέρα από τα Σφακιά, η φάβα Σαντορίνης, το παστράμι από την Προσοτσάνη Δράμα. Κάτι επίσης που ποτέ δεν θα βρεις στα κλασσικά ψυγεία, είναι γιαούρτι και παγωτό από φρέσκο πρόβειο γάλα που φτιάχνεται στην Φωκίδα.

bak3

Απαραίτητο συστατικό της επιτυχίας του μπακάλικου, είναι η επαφή του με τον κόσμο. Έχει σταθερή πελατεία, η οποία βασίζεται κυρίως σε κατοίκους των Εξαρχείων. “Έχουμε την υποχρέωση να διατηρούμε την ποιότητα στα προϊόντα μας. Έπειτα, οι πελάτες έχουν το θάρρος να μας πουν τη γνώμη τους, τι δεν τους άρεσε”. Οι πελάτες είναι και φίλοι, όπως συμβαίνει και στα χωριά, το στοιχείο της ανθρώπινης επαφής είναι έντονο. Έτσι, κάθε Σάββατο, στο μαγαζί του Θόδωρου και της Μαρίας, στήνεται ένα τραπέζι με τσικουδιά και μεζέδες, ενώ κυριαρχούν οι πολιτικές κουβέντες.

Φυσικά η κρίση έχει επηρεάσει το μπακάλικο. Ο κόσμος δεν έχει το ίδιο γεμάτο πορτοφόλι με πριν, συνεπώς αγοράζει λιγότερο. Το “Θυμάρι του Στρέφη”, δίνει μάχη για να κρατηθεί. Και σ’ αυτή τη μάχη παρά τις δυσκολίες, ένα είναι το σίγουρο. Δεν πρόκειται να κάνει εκπτώσεις σ’ αυτό που προσφέρει, εγκαταλείποντας ό,τι το κάνει ξεχωριστό. Κάτι μου λέει όμως, ότι δεν πρόκειται να το εγκαταλείψουν ούτε οι φίλοι του.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//