Αναδημοσίευση από το TVXS.gr
Με την ματιά και κυρίως με την ψυχή των αφρικανών σκηνοθετών, η 6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου φέρνει στη μεγάλη οθόνη εικόνες γοητευτικές από τη Αφρικανική Ήπειρο: Αστικοί μύθοι, εξωτισμός από το παρελθόν, μεγάλες προσωπικότητες, σύγχρονες ανθρώπινες ιστορίες. Δείτε τις στην Αθήνα, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος από 9 έως 15 Μαρτίου και για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, στην αίθουσα Παύλος Ζάννας από τις 16 έως τις 22 Μαρτίου.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Η 6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου αποτελεί μια συνδιοργάνωση των διαπιστευμένων στην Ελληνική Δημοκρατία Πρεσβειών και Επίτιμων Προξενείων των Αφρικανικών Χωρών με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Η αγαπημένη Αφρική, αλλά και οι λιγότερο γνωστές πλευρές της, αποκαλύπτονται μέσα από ένα μαγευτικό ψηφιδωτό, 18 ταινιών από 9 χώρες:
Αλγερία: Η συναρπαστική ιστορία του Emir Abd El–Kader (Abd El Kader, Σαλέμ Μπραχιμί), ενός σπουδαίου ανθρωπιστή και της πλέον εξέχουσας μορφής στην ιστορία της Αλγερίας, η καθηλωτική διαδρομή ενός κοριτσιού που καθοδήγησε την αντίσταση ενάντια στην αποικιοκρατία (Fadhma N’soumer, Μπιλκασέμ Χατζάτζ), αλλά και μια σκληρή πολιορκία (Το πηγάδι, Λατφί Μπουσουσί).
Αγκόλα: Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο, όχι όμως όταν παρεμβαίνει ο έρωτας (Κρίνοντας από την εμφάνιση, Άλεν Μαμόνα).
Αίγυπτος: Μεγάλοι ηθοποιοί του αιγυπτιακού σινεμά ενσαρκώνουν έξι ανθρώπους που ενώνονται απρόσμενα από τη μοίρα (Ώρα Καΐρου, Αμίρ Ραμσίς), ενώ τα όνειρα και η πραγματικότητα συγκρούονται σε μια γλυκόπικρη ταινία με φόντο τη γειτονιά Κιτ-Κατ (Kit – Kat, Νταούντ Αμπντέλ Σαγιέντ)
Κένυα: Μια φανταστική ιστορία για τον δεσμό της οικογένειας και την εσωτερική αναζήτηση (Το ταξίδι της ψυχής, Χάουα Έσουμαν)
Μαρόκο: Τρεις συγκινητικές αφηγήσεις για ένα ζευγάρι που το χωρίζει ο πόλεμος (Το κόκκινο Κασκόλ, Μοχάμεντ Λιούνσι), τα όνειρα και τη γυναικεία φιλία (Μικρές Χαρές, Moχάμεντ Σριφ Τριμπάκ) και τους ισχυρούς δεσμούς της οικογένειας (Η ορχήστρα των τυφλών, Μοχάμεντ Μουφτακίρ).
Νιγηρία: Ένα αγωνιώδες παιχνίδι κυριαρχίας (CEO, Κούνλε Αφολάνιο) και η διαδρομή του ηθοποιού Ade Love, μιας σημαντικής μορφής της Νιγηρίας (Ade Love, Κούνλε Αφολάνιο)
Νότιος Αφρική: Η ουσία που κρύβεται μακριά από τα φώτα και τη λάμψη του Χόλιγουντ (Η πρωταγωνίστρια, Χενκ Πρετόριους) και ένα ρομαντικό φιλμ για τον έρωτα που έρχεται αντιμέτωπος με τις οικογενειακές παραδόσεις (Elewani, Ιντσάμπενι γούα Λουρούλι)
Σουδάν: Ένα μαγικό ντοκιμαντέρ για την πανέμορφη έρημο του Β. Σουδάν (Towards the Nubian Oasis, Αμπντουλχαγκαρ Αχμέντ) και ένα απρόσμενο φιλμ για την αρμονική συνύπαρξη των θρησκειών στη χώρα (Reflected Mirrors, Μοχάμεντ Άλι Μεχάουι).
Τυνησία: Η μουσική κουλτούρα και ο χορός gougou ενάντια στον ρατσισμό (Made in Gougou, Λατίφα Ντόγρι) και ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τον αόρατο άνδρα που τρομοκρατούσε της γυναίκες στην Τυνησία (Ο σημαδευτής της Τυνίδας, Κάουθερ Μπιν Χανία).
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ιερά Οδός 48 & Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136
(Μετρό Κεραμεικός)
104 35 Αθήνα
Τ. 210.36 12 046
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.