Πάρε μια ανάσα, διάβασε ξανά τον τίτλο, και αξιολόγησε το σημαντικό αυτό επίτευγμα της νορβηγικής πρωτεύουσας. Φαίνεται αδύνατο για κάποιον που ζει στην Ελλάδα, αλλά η Νορβηγία το έκανε.

Πώς; Με θέσπιση μέσου όρου για τα όρια ταχύτητας, με επιπλέον κάμερες, με αυστηρή αστυνόμευση και με τη μείωση της παρουσίας αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης του Όσλο. Το αποτέλεσμα ήταν μια πολύ επιθετική, καθοδική τάση θανάτων που σχετίζονται με τροχαία ατυχήματα στην πρωτεύουσα της σκανδιναβικής χώρας, καθώς υπήρξε μόνο ένας θάνατος από τροχαίο στο Όσλο σε όλο το 2019. Καταπληκτικό, αν μη τι άλλο!

Το μόνο άτομο που πέθανε πέρυσι ήταν ένας ενήλικας οδηγός, του οποίου το αυτοκίνητο έπεσε σε έναν φράκτη τον περασμένο Ιούνιο. Αυτό σημαίνει ότι στην πόλη με πληθυσμό 673.000 ανθρώπων, δεν σκοτώθηκε κανένας πεζός, κανένα παιδί και κανένας ποδηλάτης, με το παρακάτω γράφημα -που ανέβασε στο Twitter ο Anders Hartmann, ο οποίος εργάζεται ως σύμβουλος στη δημοτική αρχή του Όσλο στο τμήμα για το περιβάλλον και τις μεταφορές- να δείχνει την πορεία των θανόντων από τροχαία στο Όσλο, από το 1975 έως σήμερα.

Αυτή η απότομη πτώση των νεκρών από τροχαία οφείλεται στο γεγονός ότι το Όσλο περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τα μέρη στα οποία επιτρέπεται στους ανθρώπους να οδηγούν τα αυτοκίνητα τους, ενώ έχει θέσει αυστηρά όρια ταχύτητας. Η πόλη είναι επίσης πολύ φιλική προς το ποδήλατο και το περπάτημα, με τον σύμβουλο επικοινωνίας Christoffer Solstad Steen, στο νορβηγικό συμβούλιο για την οδική ασφάλεια Trygg Trafikk, να δηλώνει:

“Ο κίνδυνος ατυχημάτων μεταξύ αυτοκινητιστών και ποδηλατών έχει μειωθεί. Όσο περισσότερο διαχωρίζεις τις διαφορετικές ομάδες που κυκλοφορούν στον δρόμο, τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Και τότε βλέπουμε ότι το όριο ταχύτητας είναι χαμηλότερο σε αρκετούς δρόμους”.

Η σημαντική μείωση των τροχαίων, όμως, δεν ισχύει μόνο για το Όσλο. Η Νορβηγία είναι επίσης από τις ασφαλέστερες χώρες στην Ευρώπη όσον αφορά τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα. Ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μειώθηκε σχεδόν κατά το ήμισυ κατά την τελευταία δεκαετία, όταν το 2010 είχαν χάσει τη ζωής τους 210 άνθρωποι, ενώ το 2019 υπήρχαν μόνο 110 νεκροί από τροχαία.

Το 2015, το Όσλο ξεκίνησε την προσπάθεια του να μην επιτρέπεται η χρήση των δρόμων στο κέντρο του από οχήματα ιδιωτών, και αντ’ αυτού δημιουργήθηκαν 60 χλμ. ποδηλατοδρόμων.Έτσι, δόθηκε τεράστια ώθηση στα μέσα μεταφοράς, ενώ βελτιώθηκε το περιβάλλον διαβίωσης. Ακόμα, το Όσλο κατήργησε τις θέσεις στάθμευσης, και στη θέση τους δημιουργήθηκαν εστιατόρια, υπαίθρια θέατρα κλπ. Όλο αυτό για να αποθαρρύνει τους πολίτες και τους επισκέπτες απ΄ το να επισκεφθούν την πόλη με το αυτοκίνητό τους. Μέτρα εκτός ελληνικής νοοτροπίας και πραγματικότητας.

*Από το autoblog.gr

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//