Σε μια ιδιότυπη λίστα του ηλεκτρονικού site Politico, ο εκδότης της γκλαμουριάς της Ελλάδας των 90’s και των 00’s, Πέτρος Κωστόπουλος έχει θέση, δίπλα στον… Γεώργιο Μαυρομιχάλη, τον Ανδρέα Παπανδρέου, την τρόικα και… άλλους, στους 12 ανθρώπους που κατέστρεψαν την Ελλάδα.
«Ο επιχειρηματίας και φανταχτερός εκδότης κέρδισε τη φήμη του κατά τη διάρκεια των ετών της αλματώδους ανάπτυξης των ΜΜΕ, τη δεκαετία του ’90. Εισήγαγε στην Ελλάδα μια σειρά από ιδιαίτερα δημοφιλή περιοδικά lifestyle και προσπάθησε να σπάσει τα ταμπού και να μιμηθεί τις αστικές μόδες των εύπορων δυτικών χωρών. Το βασικό μήνυμα των άρθρων του ήταν ο αχαλίνωτος καταναλωτισμός. Που σημαίνει: πιστωτικές κάρτες, Porsche Cayenne, διακοπές για σκι, εξωφρενικά στεγαστικά δάνεια και ιδιωτικές πισίνες. Όλα αυτά έγιναν σύμβολα σε μια χώρα από τις φτωχότερες της ΕΕ, που μπήκε στο ευρώ το 2001 και έδωσε την ευκαιρία στις τράπεζες να έχουν ευκολότερη πρόσβαση σε φθηνό χρήμα».
Με τη φωτογραφία του ανθρώπου που αφού «φούσκωσε μυαλά», κατέστρεψε συνειδήσεις και μετέτρεψε γενιές ανθρώπων σε «ψώνια», συμβουλεύοντάς τους πως να μετατρέψουν τη ζωή τους σε έναν καταναλωτικό παράδεισο αποκλειστικά υλικών απολαύσεων, φορτωμένο πάνω στα «πήλινα» πόδια πιστωτικών καρτών, καταναλωτικών δανείων και διακοποδανείων, που ξεδιάντροπα πουλούσαν τα μαγαζιά της ξετσιπωσιάς και του ξεζουμίσματος, οι τράπεζες.
Σε μια χώρα που οι -λερωμένοι ως και τις κάλτσες από τις ακαθαρσίες της ξεδιαντροπιάς- πολιτικοί, σχεδόν από ιδρύσεως ελληνικού κράτους, έπλασαν έναν λαό και τον εκπαίδευσαν να ονειρεύεται το βόλεμα σε μια θέση στο Δημόσιο, ο Πέτρος Κωστόπουλος και οι συν αυτώ αποτέλεσαν τον ιδεολογικό οδοστρωτήρα.
Δημιουργοί των εντύπων της ιδεολογικής αποβλάκωσης, και της από-πολιτικοποίησης, πρωταγωνίστησαν ριζώνοντας βαθιά τη νοοτροπία του να πατάς επί πτωμάτων αδιαφορώντας για τις συνέπειες, σε όποιον έτεινε ευήκοον ους σε όποιον του παρουσίαζε το «κάλπικο όνειρο». Έτσι δημιουργήθηκαν στρατιές νεοελλήνων, ενός εκ των χειρότερων ειδών ανθρώπινης μορφής, που -σε ιδεολογική προέκταση όλων των υπολοίπων- αδιαφόρησε για τα κοινωνικά δρώμενα και στους συμπολίτες του, αδειάζοντας -επανειλημμένως – στην άσφαλτο από το παράθυρο του αυτοκινήτου το τασάκι με τα αποτσίγαρα και την ταπεινότητά του. Ίσως στο τέλος να έφτασε να ψηφίζει και χρυσαυγίτες.
Πρόσφατα, σε μια κουβέντα με άνθρωπο που εργάστηκε ως διευθυντής σε έντυπα των δυο περασμένων δεκαετιών, του έθεσα τον προβληματισμό μου για το κατά πόσο είναι «ηθικό» (όχι με κανόνες προτεσταντισμού) να «πουλάς» σε κάποιον κάτι ρηχό και άνευ περιεχομένου, όπως ακριβά αμάξια, σπίτια με πισίνες, γυναίκες με προσόντα – πορνοστάρ και ενδιαφέροντα που ξεκινάνε από σεξουαλικές επιδόσεις και καταλήγουν σε μεταξωτά σώβρακα, χωρίς μάλιστα ο αναγνώστης να έχει την οικονομική δυνατότητα να τα αποκτήσει. Έλαβα μια απογοητευτική απάντηση: «Δεν καταλαβαίνω. Όταν ο άλλος ζει μια κακόμοιρη ζωή σε ένα δυάρι στο Παγκράτι, με ένα fiatακι δεκαετίας και μια μέτρια γκόμενα που τη βλέπει κάθε μέρα, γιατί αγοράζει περιοδικό; Για να ξαναδεί αυτό που ζει κάθε μέρα; Λογικό δεν είναι να θέλει να δει το αυτοκίνητο που δεν θα αποκτήσει ποτέ, το σπίτι με την πισίνα που δεν θα έχει ποτέ και μια γκομενάρα που δεν έχει δει ποτέ από κοντά στη ζωή του; Λογικό δεν είναι να θέλει να φαντάζεται πως θα ήταν η ζωή του αν μπορούσε να έχει όλα αυτά τα πράγματα;»
Ο Κωστόπουλος φαλίρισε τις επιχειρήσεις του, έκλεισε τα περιοδικά του και άφησε ένα σωρό εργαζομένους του στο δρόμο, δίχως αποζημίωση και άλλα τέτοια φαιδρά. Τώρα, σκοπεύει να κινηθεί νομικά εναντίον του Politico. Τόνισε πως «έχω μάθει στην ζωή μου όταν δέχομαι επιθέσεις και λάσπη να απαντάω μόνος μου με το χέρι μου. Γραπτώς εννοώ».
Είναι αλήθεια αυτό. Μάλλον είναι το ίδιο χέρι με το οποίο συνέτασσε άρθρα με τίτλο «10 τρόποι να γαμήσεις την γκόμενα του κολλητού σου χωρίς αυτός να σε καταλάβει»…
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.