Τις τελευταίες δεκαετίες, η Κίνα έχει αναδειχθει η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.  Η ανάπτυξή της ακολούθησε ταχύτατους ρυθμούς. Η ταχεία ανάπτυξη όμως, συνοδεύτηκε από απότομη βιομηχανοποίηση και αστικοποίηση πολλών περιοχών. Η έντονη βιομηχανική δραστηριότητα, σε συνδυασμό με την έλλειψη εποπτείας της περιβαλλοντικής πολιτικής, έχει δημιουργήσει πολλά περιβαλλοντικά προβλήματα στη χώρα, αλλά και προβλήματα στην υγεία των κατοίκων.

Beijing  Implements EU IV Emissions Standards Ahead of the 2008 Olympic Games

Η πόλη Λανζού από το 2011  είναι, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας η πόλη με τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση στην Κίνα. Σύμφωνα με τις υγειονομικές αρχές της Λανζού, τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των ασθενών που πάσχουν από σοβαρά αναπνευστικά και καρδιακά προβλήματα στην πόλη έχει σημειώσει κατακόρυφη αύξηση και γι’ αυτό ευθύνεται πρωτίστως η ατμοσφαιρική ρύπανση. Η πόλη είναι χτισμένη σε μία μεγάλη πεδιάδα με μία εκτεταμένη βιομηχανική ζώνη γύρω της. Εργοστάσια χημικών, ανθρακωρυχεία και βαριά βιομηχανία συνθέτουν το τοπίο. Η αλματώδης όμως ανάπτυξη της τελευταίας δεκαετίας σε συνδυασμό με την απουσία σοβαρών περιβαλλοντικών προδιαγραφών έχει οδηγήσει σε μία άνευ προηγουμένου υποβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Η κατάσταση είναι παρόμοια σε πολλές κινεζικές μεγαλουπόλεις. Η πρωινή αιθαλομίχλη είναι σχεδόν παντού παρούσα.

Air Pollution In Beijing

Από το 2002, οι καταγγελίες και οι διαμαρτυρίες σε αρχές αρμόδιες για το περιβάλλον αυξάνονταν συνεχώς. Μετά το ρεκόρ στην ατμοσφαιρική ρύπανση που κατέγραψε η βόρεια Κίνα το 2012 και το 2013, το Συμβούλιο της Επικρατείας εξέδωσε ένα Σχέδιο Δράσης για την Πρόληψη και τον Έλεγχο της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης τον Σεπτέμβριο του 2013. Το σχέδιο αυτό αποσκοπεί στη μείωση της ρύπανσης του αέρα από τις πάνω από 10% από το 2012 έως το 2017. Πρώτη υπέυθυνη για τα υψηλά επίπεδα μόλυνσης είναι η βιομηχανία άνθρακα και ακολουθούν οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων. Η στρατηγική της Κίνας έχει σε μεγάλο βαθμό επίκεντρο την ανάπτυξη άλλων πηγών ενέργειας.

Η ανάγκη για “πράσινες” μετακινήσεις οδήγησε την Κίνα να δημιουργήσει το πρώτο τραμ που “καίει” υδρογόνο. Το όχημα σχεδιάστηκε από διάφορα ερευνητικά ιδρύματα της χώρας, κατασκευάστηκε  από τη Sifang, θυγατρική της Εταιρίας Νότιων Σιδηροδρόμων Κίνας, και πέρασε στην κατασκευαστική γραμμή στην Qingdao, επαρχία της Shandong, στα μέσα Μαρτίου. Η ιδέα για χρήση του Υδρογόνου σαν κάυσιμο για κινητήρες έχει ξεκινήσει από τα τέλη της δεκαετίας του ’30. Ωστόσο η εφαρμογή σε οχήματα ξεκίνησε το 2002 και είναι η πρώτη φορά που έχουμε ένα τραμ που κινείται με υδρογόνο, καθιστώντας την Κίνα τη μόνη χώρα που κατέχει αυτήν την τεχνολογία.

Photo 3- China

Το υδρογόνο έχει πάρει το όνομά του, ακριβώς για την ιδιότητα του κατά την καύση του να παράγει νερό. Επομένως το μοναδικό καυσαέριο που θα παράγει το τραμ υδρογόνου, θα είναι υδρατμοί. Χάρη σε ένα μηχανισμό ελέγχου της θερμοκρασίας, ώστε να μένει κάτω από 100 βαθμούς Κελσίου, το υδρο-τραμ θα αποφύγει τη δημιουργία οξιδίων του Αζώτου, τα οποία είναι τοξικά. Το άζωτο αποτελεί το 68% του ατμοσφαιρικού αέρα και σε υψηλές θερμοκρασίας μπορεί να ενωθεί με το Οξυγόνο και να δημιουργήσει οξίδια του Αζώτου.

Σύμφωνα με τον Liang Ying Jian, επικεφαλή μηχανικό της Sifang Co, χρειάστηκαν δύο χρόνια για να ξεπεραστούν τα τεχνολογικά προβλήματα, σε συνεργασία με τα ερευνητικά ινστιτούτα.  Το τραμ μπορεί να ανεφοδιάζεται με υδρογόνο σε τρία λεπτά και μετά μπορεί να τρέξει 100 χιλιόμετρα σε ταχύτητα 70 χιλιομέτρων την ώρα. Το οποίο σημαίνει ότι, αν μια μέση διαδρομή στις γραμμές του τραμ στην Κίνα είναι 15 χιλιόμετρα, ένα “γέμισμα” φτάνει για τρεις διαδρομές, μειώνοντας έτσι το κόστος στις μεταφορές.

Η εξέλιξη έρχεται μετά από την ιστορική συμφωνία Κίνα-ΗΠΑ το Νοέμβριο του 2014, για τη μείωση εκπομπής αερίων που συμβάλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Στις 26 Μαρτίου, στο Παρίσι, στη διεθνή διάσκεψη για το περιβάλλον, δήμαρχοι μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων, μεταξύ των οποίων και ο δήμαρχος Αθηνών, υπέγραψαν μια κοινή δέσμευση για τη λήψη μέτρων που θα μειώσουν την εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου στο 40% μέχρι το 2030.

Τη στιγμή που οι επιστήμονες έχουν σημάνει συναγερμό για το περιβάλλον, χρειάζονται πολλές ακόμη πράξεις περιορισμού της ρυπογόνας βιομηχανικής δραστηριότητας. Ωστόσο το υδρο-τραμ μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στη γρήγορη, οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον μετακίνηση και την Κίνα ένα βήμα μπροστά στην τεχνολογία των μετακινήσεων.

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]

About The Author

Σπούδασε στη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του ΕΜΠ και είναι Υποψήφια Διδάκτορας Βιοιατρικής Τεχνολογίας στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Στο πλαίσιο του διδακτορικού της ασχολείται με την κίνηση του βλέμματος. Παράλληλα δραστηριοποιείται στο χώρο της αλληλεγγύης ιδιαίτερα στο πεδίο της παιδείας, συμμετέχοντας σε σχολεία αλληλεγγύης, ως καθηγήτρια φυσικής. Της αρέσει, όταν βρίσκει χρόνο, να γράφει επηρεασμένη από τα ερεθίσματα που δίνουν οι άνθρωποι της πόλης, οι ομάδες της γειτονιάς, οι πολύχρωμες ομάδες που χωράνε πολλές διαφορετικότητες και όσα συμβαίνουν στο πολιτικό τοπίο.

Related Posts

//