Μικρή αναρωτιόμουν γιατί οι φελλοί επιπλέουν στην επιφάνεια. Οι νόμοι της βαρύτητας, άγνωστοι ακόμη σε μένα, δεν θα μπορούσαν παρά να υποδείξουν την απάντηση. Σε μια υγρή επιφάνεια, τοποθετούσα αντικείμενα διαφορετικού βάρους. Η παρατήρηση και το πείραμα με οδήγησαν στο συμπέρασμα πως η ελαφρότητα πάντοτε επιπλέει και διασχίζει την επιφάνεια.

Μεγαλώνοντας, διαπίστωσα πως η ελαφρότητα δεν έχει να κάνει μόνο με την έννοια της βαρύτητας αλλά και με τους ανθρώπους του τηλεοπτικού θεάματος. Οι ανόητοι, κολυμπούν μέσα στις ψευδαισθήσεις του θεάματος, προσφέροντας άφθονο ελαφρύ υλικό προς κατανάλωση, ευκολοχώνευτο κάτι σαν dessert μετά από το βαρύ φαγητό της καθημερινότητας.

Πληροφορίες, μαγειρεμένες με την απλή συνταγή της απλότητας, της ευκολίας και της προχειρότητας. Πρόκειται για την ευφυέστατη παρατήρηση του Ρ. Μπάρτ σχετικά με την απαλλαγή μας από την προκατάληψη και τα σοβαρά προβλήματα, που τα πληρώνουμε ακριβά με τόση μοναξιά και ελαφρότητα. «Τι σημασία έχει αν η  μαργαρίνη δεν είναι τίποτα παραπάνω από λίπος, αφού η επίδοση της είναι ανώτερη από εκείνη του βουτύρου;».

Η κοινή γνώμη, ως ένα ακόμη κατασκεύασμα του κόσμου του θεάματος, λειτουργεί και αυτή με τους νόμους της βαρύτητας, αλλά μόνο στο εσωτερικό της. Οι νόμοι της φυσικής μας αποδεικνύουν πως τα σωματίδια μιας μάζας έλκονται σε τέτοιο βαθμό μεταξύ τους, ώστε να προσπαθούν να συγκεντρωθούν όσο πιο κοντά γίνεται, να συμπιεστούν (κάπως έτσι σχηματίστηκε, λένε, και η γη). Το κάθε σωματίδιο προσπαθεί να πλησιάσει το άλλο όσο περισσότερο  γίνεται. Από την άλλη, στην εποχή του μεταμοντερνισμού, η ομοιομορφία επιτυγχάνεται περίπου κατά τον ίδιο τρόπο.

Η μάζα όμως των μέσων επικοινωνίας καταργεί με το δικό της χαρακτηριστικό τρόπο το νόμο της βαρύτητας σε αυτό και μόνο: ενώ στην περίπτωση της φυσικής αποδεικνύεται πως όσο μεγαλύτερη μάζα έχει ένα σώμα τόσο ισχυρότερη βαρυτική δύναμη ασκείται σε αυτό,  στην περίπτωση  της κοινής γνώμης, η μάζα του θεάματος δεν αποτελεί παρά μια μάζα ελαφρών οντοτήτων που δεν επηρεάζονται από την βαρύτητα, αλλά επιπλέουν στην επιφάνεια.

Τα γεμάτα αέρα «μπρατσάκια» είναι για εκείνους που δεν ξέρουν να κολυμπούν ή για εκείνους που φοβούνται να εξερευνήσουν τη βαθύτητα των πραγμάτων, ακόμη και αν είναι υποψιασμένοι. Σε χειρότερη περίπτωση, είναι για εκείνους που ελλείψει φαντασίας και ενδιαφέροντος, επιλέγουν με ελαφρότητα να παραμείνουν στην επιφάνεια. Οι βαθιές βουτιές στον κόσμο της γνώσης προϋποθέτουν την ανύψωση, αλλά αυτός είναι λόγος να μην αποπειραθείς να ανακαλύψεις το βυθό;

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//