Το σημαντικότερο σε μία οικονομία όπως η ελληνική που στηρίζεται στην εσωτερική ζήτηση, είναι η ψυχολογία του καταναλωτή…

Σ’ αυτό το σημείο λοιπόν το Δελτίο του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών για το μήνα Ιούλιο, παράγει μαύρα μαντάτα και μας δίνει μία θλιβερή πρωτιά… Είμαστε οι πρώτοι σε όλη την Ευρώπη σε απαισιοδοξία για την πορεία των πραγμάτων.

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης σημείωσε υποχώρηση τον Ιούλιο και διαμορφώθηκε στις –34,7 (από –27,7) μονάδες. Αυτό το επίπεδο είναι πολύ χαμηλότερο από εκείνο πριν ένα χρόνο (- 15,0 μονάδες). Η εν πολλοίς στασιμότητα ως προς την εξέλιξη εγχωρίως της πανδημίας του κορονοϊού και η ανάκαμψή του σε ορισμένες χώρες μάλλον κλιμάκωσαν εκ νέου την ανησυχία για τη διάρκειά του και τις επιπτώσεις του.

Στα βάραθρα η καταναλωτική πίστη και η αισιοδοξία

Η νέα υποχώρηση φέρνει ξανά τους Έλληνες καταναλωτές ψηλά στην κατάταξη ως προς τους περισσότερο απαισιόδοξους καταναλωτές στην ΕΕ, συγκεκριμένα στη 1η θέση, με την Βουλγαρία (-32,5) να ακολουθεί. Στην τρίτη θέση βρίσκονται οι καταναλωτές της Σλοβενίας, με – 28,2(από -30,1) μονάδες, ενώ την πεντάδα κλείνουν η Πορτογαλία και η Ισπανία με -27,6 ( από – 25,5) και -25,6 μονάδες (όπως τον προηγούμενο μήνα) αντίστοιχα. Τη χαμηλότερη κατάταξη, που αντιστοιχεί σε τιμές του δείκτη που δείχνουν αισιοδοξία, εμφάνισαν η Λιθουανία (+3,3) και η Δανία (+1,5), οι οποίες μαζί με την Σουηδία είναι οι μοναδικές χώρες με θετικό πρόσημο τον Ιούλιο. Οι μέσοι ευρωπαϊκοί δείκτες διαμορφώθηκαν στις -15,6 μονάδες στην ΕΕ και στις -15,0 μονάδες στην Ευρωζώνη, ενώ ανοδική τάση εμφάνισαν τον Ιούλιο 15 χώρες.

Επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών

Οι εκτιμήσεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους, τους προηγούμενους 12 μήνες επιδεινώθηκαν τον Ιούλιο, με το σχετικό ισοζύγιο να διαμορφώνεται στις -27,2 (από -21,0) μονάδες. Το 44% των νοικοκυριών εκτίμησε ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 4% θεωρεί πως επήλθε μικρή βελτίωση. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις -9,3 και -10,1 μονάδες αντίστοιχα. Μάλιστα αυτή η απαισιοδοξία απλώνει τις μαύρες φτερούγες της σε βάθος χρόνου τουλάχιστον 12 μηνών… Οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τους προσεχείς 12 μήνες επιδεινώθηκαν τον Ιούλιο, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -27,3 (από -22,5) μονάδες. Το 45% (από 46%) των νοικοκυριών αναμένει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης, ενώ το 8% (από 9%) προβλέπει μικρή βελτίωση.

Οι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις -4,6 και -3,9 μονάδες αντίστοιχα.

Σημαντική εξασθένιση προβλέψεων για την οικονομική κατάσταση της χώρας

Ο δείκτης των προβλέψεων των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους το προσεχές 12-μηνο παρουσίασε σημαντική επιδείνωση τον Ιούλιο και διαμορφώθηκε στις -38,2 (από -26,6) μονάδες. Το 61% των καταναλωτών σταθερά προβλέπει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, έναντι του 19% το οποίο αναμένει σταθερότητα. Οι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη διαμορφώθηκαν στις -32,5 και -29,5 μονάδες αντίστοιχα.

*Aπό το documentonews.gr

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//