«Ό,τι κάνεις για λεφτά, το κάνεις άσχημα».
Όχι μόνο μυθιστοριογράφος, αλλά και θεατρικός συγγραφέας και ποιητής και λογοτέχνης. Ο Ιούλιος Βερν ήταν όλα αυτά μαζί, ταλαντούχος και ξεχωριστός, διαχρονική μορφή των γραμμάτων και του πολιτισμού. Γνωστότερος για τα περιπετειώδη μυθιστορήματά του και για την επιρροή του στο λογοτεχνικό είδος της επιστημονικής φαντασίας, με το «Ταξίδι στο Κέντρο της Γης», τις «20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα» και τον «γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες» να φέρουν την υπογραφή του και να τον κατατάσσουν στους διαχρονικότερους και πιο πολυδιαβασμένους λόγιους όλων των εποχών.
Γεννήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου του 1828 στη Ναντ, μέσα σε οικογένεια ευγενών. Από νεαρή ηλικία είδε το ενδιαφέρον του να κεντρίζεται από τη θάλασσα και τη μυστηριώδη φύση της. Γι’ αυτήν έχει πει άλλωστε πως «είναι το παν. Καλύπτει τα 7/10 της γήινης σφαίρας. Η ανάσα της είναι αγνή και υγιεινή. Είναι μια απέραντη έρημος όπου ο άνθρωπος δεν αισθάνεται ποτέ μόνος, γιατί η ζωή στροβιλίζεται από όλες τις πλευρές». Ο αρχικός του πόθος να γίνει ναυτικός δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, παρά μονάχα στις σελίδες των μυθιστορημάτων του.
Ο Βερν σπούδασε Λατινικά, όμως το πάθος του για τη ναυτική ζωή τον οδήγησε σε ηλικία 11 ετών να μπει κρυφά και ανεπιτυχώς ως μούτσος στο πλήρωμα ενός εμπορικού πλοίου που θα ταξίδευε στις Δυτικές Ινδίες. Μετά το λύκειο, πήγε στο Παρίσι για να σπουδάσει νομικά και να πάρει την άδεια του δικηγόρου, ώστε να αναλάβει αργότερα το δικηγορικό γραφείο του πατέρα του.
Άλλο όμως ήτα το πάθος του κι αυτό που κινούσε τη σκέψη και το μυαλό του. Η δίψα για διάβασμα ήταν ακόρεστη και ρουφούσε οτιδήποτε βιβλίο μπορούσε να αγοράσει ή να δανειστεί. Το 1851 δημοσιεύτηκαν στο λογοτεχνικό περιοδικό «Le Musée des familles» οι πρώτες του μικρές ιστορίες: «Τα πρώτα καράβια του μεξικανικού ναυτικού» και «Ταξίδι με αερόστατο». Οι ταξιδιωτικές ιστορίες που έγραψε για το περιοδικό αποκάλυψαν το πραγματικό του ταλέντο: να περιγράφει με απολαυστικό τρόπο περιπέτειες και ταξίδια, δίνοντας επιστημονικά και γεωγραφικά στοιχεία που έδιναν έναν αέρα αληθοφάνειας.
Το 1862 γνώρισε τον Πιέρ-Ζυλ Ετζέλ, έναν από τους πιο σημαντικούς Γάλλους εκδότες του 19ου αιώνα, ο οποίος εξέδωσε, μεταξύ άλλων, έργα του Βίκτωρος Ουγκώ, της Γεωργίας Σάνδη και των Ερκμάν-Σατριάν. Ο Ετζέλ διάβασε μία ιστορία του Βερν, σχετικά με την εξερεύνηση της Αφρικής με αερόστατο, η οποία είχε απορριφθεί από άλλους εκδότες επειδή ήταν «υπερβολικά επιστημονική».
Ο εκδότης αποφάσισε να δώσει την ευκαιρία στον νέο συγγραφέα. Με τη βοήθεια του, ο Βερν ξαναέγραψε την ιστορία, η οποία και κυκλοφόρησε το 1863 σε βιβλίο με τίτλο «Πέντε εβδομάδες με αερόστατο», που αποτέλεσε την πρώτη προσπάθεια του Ιουλίου Βερν να εισχωρήσει στον μαγικό του οραματικό κόσμο της μηχανής. Το βιβλίο σημείωσε μεγάλη επιτυχία, δικαιώνοντας τον Ετζέλ για την επιλογή του και κάνοντας γνωστό τον Βερν.
Τα γνωστότερα έργα του είναι:
«Ταξίδι στο κέντρο της Γης» (1864)
«Από τη Γη στη Σελήνη» (1865)
«20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα» (1869)
«Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες» (1873)
Το 1867, ο Βερν αγόρασε ένα μικρό πλοίο, το Σεν Μισέλ, το οποίο αντικαταστάθηκε διαδοχικά από το Σεν Μισέλ ΙΙ και το Σεν Μισέλ ΙΙΙ, όσο βελτιώνονταν τα οικονομικά του συγγραφέα. Με το Σεν Μισέλ ΙΙΙ, ο Ιούλιος Βερν ταξίδεψε σ’ όλη την Ευρώπη.
Πέθανε στις 24 Μαρτίου 1905, αφού ταλαιπωρήθηκε για αρκετά χρόνια απ’ τον διαβήτη.
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.