Ήρθε επιτέλους το καλοκαίρι και άρχισαν να ξεχύνονται στις παραλίες, στα μπιτσόμπαρα και στα πάμπολλα αξιοθέατα μας οι Τουρίστες. Απολαμβάνουν τον μεσογειακό μοναδικό μας ήλιο, τις καταπράσινες θάλασσες και τον καθάριο μας ουρανό. Επίσης, δέος τους περιμένει στα μνημεία μας όπως τον Παρθενώνα και το Λευκό Πύργο. Μια μαγευτική χώρα…
Εντάξει λοιπόν, ας ξυπνήσουμε. Πάνω στην έξαρση του Τουρισμού εσύ φίλτατε γίνεσαι κοινωνός! Όχι μόνο εσύ φυσικά, και εγώ και εκείνος και ο άλλος. Ο Έλληνας γενικά και ειδικά είναι εικόνα τουρισμού και μετέχει θέλει δε θέλει στο τουρισμό. Ίσως για τους καιρούς μας και αυτό να είναι ένα από τα μεγαλύτερα καθήκοντα που έχουμε να φέρουμε εις πέρας για να ανακάμψουμε (εντάξει μη γελάτε, είμαι και λίγο αισιόδοξος) και να σταθεροποιήσουμε την οικονομία μας.
Πριν αναλύσω γιατί είμαστε χιλιόμετρα μακριά από τον στόχο μας ως κοινωνοί, θέλω να τονίσω τις μηχανές που θέτει σε λειτουργία ένας υγιής τουρισμός. Με την εισροή Τουριστών φέρνουμε ξένο συνάλλαγμα στη χώρα μας. Έρχονται λεφτά. Πολλά θα πάνε στα ξενοδοχεία (στα οποία όλο και κάποιος γνωστός σας θα δουλεύει), όμως πολλά θα φύγουν και στις βόλτες των τουριστών. Εκεί, το εισόδημα πάει σε κάποια Ελληνική τσέπη, σε κάποιον μαγαζάτορα που έχει κάποιους εργαζόμενους και πρέπει να τους πληρώσει.
Ακόμη και τα all inclusive που τόσο φοβηθήκαμε μπορεί ο έξυπνος επιχειρηματίας να τα αξιοποιήσει και να συνεργαστεί με τα τουριστικά γραφεία! Πως; Θα μπορούσε ακόμη και μια χωματουργική εταιρία να συνεννοηθεί με το γραφείο να έχουν μέρα βιομηχανικού τουρισμού όπου οι τουρίστες θα συμμετείχαν σε δραστηριότητες για την εμπειρία μιας βόλτας με φορτηγό, τον χειρισμό του γερανού, την εκμάθηση δημιουργίας τσιμέντου. Προχώ; Δεν θα πιάσει; Think again.
Ο Τουρίστας λειτουργεί μέσω της εμπειρίας. Αν εσύ έχεις πάει Ελλάδα και έχεις μείνει άφωνος τότε θα με κάνεις και εμένα να θέλω να πάω. Αν έρθω και εγώ κάπου θα δώσω χρήματα. Όλα αυτά είναι εισερχόμενες ροές ενώ εμείς ως Ελλάδα εξάγουμε Τουρισμό.
Που «κολλάμε» εμείς όμως; Παντού. Είμαστε αυτό που θα δει ο φιλοξενούμενος. Είμαστε ο μ______ που θα περάσει με κόκκινο το φανάρι και ο τουρίστας (χωρίς να μπορεί καν να το διανοηθεί αυτό) θα κάνει 340 προσευχές από τον τρόμο του. Από πάνω; Μπορεί να φάει και μια μούντζα που τόλμησε να περάσει τη διάβαση ενώ είχε πράσινο. Πάλι καλά που δεν ξέρουν πολλοί την μούντζα.
Είμαστε εκείνος που θα δει μπροστά του να φτύνει με περίσσιο θόρυβο τη τσίχλα στο δρόμο που θα πατήσει το επόμενο βήμα ο τουρίστας. Είμαστε εκείνοι που δεν έχουν κάδους ανακύκλωσης και φαντάζει στον τουρίστα τόσο μα τόσο ακατανόητο.
Είμαστε εκείνη η σκουπιδούπολη του Παρθενώνα. Η πιο όμορφη βρομερή πόλη. Είμαστε εκείνοι που στις παραλίες θα παρατήσουμε τα μπυρόνια στην άμμο μαζί με τους καφέδες! Θα πετάξουμε σακούλες δίπλα στο κύμα. «Έλα μωρέ θάλασσα είναι, να βάλω τη βρόμικη σακούλα στο αμάξι μου;! Τι είμαι εγώ; Κανένας βρομιάρης;».
Όλα αυτά είναι η εικόνα των Ελλήνων που ζουν στην Ελλάδα. Μόνο που οι περισσότεροι τουρίστες έχουν μια πολύ διαφορετική εικόνα για την Ελλάδα. Μια εικόνα που δημιουργήθηκε από την Ιστορία μας , τη Δημοκρατία μας και την Μεγαλοσύνη μας. Αυτό δεν είναι ένα ατού για να καυχιόμαστε αλλά ένα παράσημο που πρέπει να γίνουμε άξιοι να το φοράμε αλλιώς βαραίνει και μειώνει. Εμείς πρέπει να γίνουμε η εικόνα του τουρίστα και να του πουλήσουμε μια φιλοξενία που όμοια της δεν υπάρχει. Να μπορούμε να υποστηρίξουμε το νέο μας σήμα, Greece all time classic. Μπορούμε.
Νίκος Γκολφινόπουλος
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.