H Coca-Cola, η PepsiCo και η Nestlé είναι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως, όσον αφορά την πλαστική ρύπανση που προκαλούν στον πλανήτη, σύμφωνα με τον Guardian.
Πιο συγκεκριμένα, στην πρώτη θέση βρίσκεται η Coca-Cola, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της οργάνωσης Break Free from Plastic, η οποία, με τη βοήθεια 15.000 εθελοντών, που συλλέγουν πλαστικά απορρίματα σε πολλές χώρες του Κόσμου, καταλήγει στις εταιρείες οι οποίες προκαλούν τη σοβαρότερη πλαστική ρύπανση σε παγκόσμια κλίμακα.
Τα πλαστικά κουτάκια λοιπόν, από τα αναψυκτικά της Coca-Cola, εντοπίζονται συχνότερα σε σύγκριση με κάθε άλλης εταιρείας, σε παραλίες, λίμνες, ποταμούς και πάρκα, 51 χωρών, από το σύνολο των 55 που έλαβαν μέρος στην έρευνα.
Αξίζει να σημειωθεί πως, πέρσι, τα κουτάκια της εταιρείας, εντοπίζονταν σε μεγαλύτερο βαθμό, στις 37/51 χώρες που είχαν συμμετάσχει στην αντίστοιχη έρευνα.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον εύρημα, είναι πως, ακόμη και αν συνδυαστεί η πλαστική ρύπανση που προκαλούν Nestle και η PepsiCo, που βρίσκονται στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα, δεν φτάνουν τα επίπεδα της ρύπανσης που προκαλεί η Coca-Cola από μόνη της.
Βέβαια, παρά το γεγονός πως η Coca-Cola, έχει δεχθεί σημαντικές πιέσεις από αρκετές περιβαλλοντικές οργανώσεις ώστε να μειώσει ή και να εκμηδενίσει την παραγωγή πλαστικών προϊόντων, η αμερικανική εταιρεία, υπερασπίζεται τις επιλογές της, αναφέροντας μάλιστα τον Γενάρη πως «οι καταναλωτές επιθυμούν τα πλαστικά κουτάκια» .
Από την άλλη, ο εκπρόσωπος επικοινωνίας της εταιρείας, δήλωνε πως η Coca-Cola έχει πραγματοποιήσει σημαντικές προσπάθειες ώστε να μειώσει την παραγωγή πλαστικών προϊόντων: «Περίπου το 20% του χαρτοφυλάκιου μας, αφορά συσκευασίες που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν» .
Επί αυτού, η Emma Preistland, από την οργάνωση που διεξήγαγε την έρευνα, δήλωνε πως «οι εταιρείες που ρυπαίνουν τον πλανήτη περισσότερο, ισχυρίζονται ότι δουλεύουν σκληρά ώστε να λύσουν το πρόβλημα της πλαστικής ρύπανσης, αλλά στην πραγματικότητα απλά συνεχίζουν να χρησιμοποιούν πλαστικό».
Τα ευρήματα της Break Free from Plastic, έρχονται σε συνέχεια μελετών και ερευνών που έδειχναν α) ότι το 91% των πλαστικών απορριμάτων δεν ανακυκλώνεται (έρευνα του 2017), β) ότι η Coca-Cola, PepsiCo, Nestle και Unilever, ευθύνονται για σχεδόν μισό εκατομμύριο τόνους πλαστικής ρύπανσης σε μόλις έξι αναπτυσσόμενες χώρες (έρευνα του 2020 από την Tearfund).
Παρ’ όλα αυτά, με τη σειρά της, η Nestle, ισχυρίστηκε πως η εταιρεία πραγματοποιεί «πραγματική και σημαντική πρόοδο» στην επίλυση του ζητήματος της πλαστικής ρύπανσης αλλά και ότι «προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μειώσει κατά 1/3 τα πλαστικά της προϊόντα έως το 2025, συσκευάζοντας τα προϊόντα της, έως το συγκεκριμένο έτος, μόνο με ανακυκλώσιμα προϊόντα».
*Aπό το tvxs.gr
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.