Εργαζόμενος σε ένα από τα ξενόγλωσσα τμήματα της Teleperfomance (η οποία παρέχει τηλεφωνική και τεχνική υποστήριξη για λογαριασμό άλλων εταιρειών) ειδοποίησε την περασμένη Πέμπτη (26/3/20) ότι έχει εμφανίσει συμπτώματα που παραπέμπουν σε αυτά του Covid-19: βήχα, βραχνάδα και πόνο στο στήθος.

Η προϊστάμενη, παρότι του έδωσε την εντολή να κάτσει σπίτι του, δεν μερίμνησε να ληφθούν αμέσως τα μέτρα προστασίας που προβλέπονται σε αυτήν την περίπτωση: όφειλε να ενημερώσει τον ΕΟΔΥ ώστε να λάβει και να ακολουθήσει πιστά τις απαραίτητες οδηγίες.

Όφειλε συγκεκριμένα:

– να ενημερώσει τον ΕΟΔΥ ώστε να λάβει και να ακολουθήσει πιστά τις απαραίτητες οδηγίες,
– να δώσει εντολή για απολύμανση του χώρου και για εξέταση του υπόλοιπου προσωπικού του εν λόγω τμήματος,
–  να ζητήσει να απομονωθούν οι συνάδελφοι του συγκεκριμένου εργαζόμενου για 14 μέρες. Το τελευταίο αποτελεί σύσταση που έχει δώσει ο ΕΟΔΥ σε ανάλογη περίπτωση, όταν για παράδειγμα ρωτήθηκε από το σωματείο της Vodafone.

Αντί αυτών, όταν εργαζόμενη του ίδιου τμήματος, εμφανώς ανήσυχη μετά το νέο ότι συνάδελφός της πιθανώς να έχει νοσήσει από τον κορωνοϊό, ζήτησε να μην προσέλθει την Παρασκευή 27/3 στον χώρο εργασίας, απειλήθηκε με απόλυση και αναγκάστηκε να δουλέψει κανονικά.

Απορία και έντονη ανησυχία προκαλεί και το γεγονός ότι κανείς από τους προϊστάμενους δεν έχει επικοινωνήσει ακόμα με τον εργαζόμενο που εμφάνισε τα ύποπτα συμπτώματα!

Τα παραπάνω καταγγέλλει στο Left.gr εργαζόμενη στο ίδιο τμήμα που θέλει για ευνόητους λόγους να διατηρήσει την ανωνυμία της. Επιβεβαιώνει τα περισσότερα από όσα έχουν γραφτεί αυτές τις ημέρες για την Teleperfomance και τις συνθήκες που επικρατούν στα κτίριά της εν μέσω της εξάπλωση του κορωνοϊού στη χώρα μας.

Θυμίζουμε ότι εργαζόμενοι είχαν καταγγείλει στη φεμινιστική συλλογικότητα «Καμία Ανοχή» πως στις αρχές της κρίσης του κορωνοϊού, ένας εργαζόμενος ο οποίος επέστρεψε από ταξίδι στο Ισραήλ επιβαίνοντας στο ίδιο αεροπλάνο με άτομα στα οποία αργότερα ανιχνεύθηκε ο ιός, είχε ζητήσει να δουλέψει από το σπίτι για ένα διάστημα και η εταιρεία του το αρνήθηκε.

Χωρίς εξαερισμό

«Ακόμα και σήμερα, μετά από τόσες ημέρες που η εξάπλωση του ιού συνεχίζεται, δουλεύουν πολλά άτομα σε ένα δωμάτιο, χωρίς πρακτικά να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας» τονίζει η εργαζόμενη στο Left.gr σημειώνοντας ότι η δυνατότητα τηλεργασίας δεν έχει δοθεί σε μεγάλο μέρος του προσωπικού το οποίο εξαναγκάζεται να πηγαίνει στα κτίρια της Teleperfomance. Σε αυτά, λέει η ίδια, ο εξαερισμός είναι ανύπαρκτος και η ζέστη ανυπόφορη από το air condition.

«Σε συγκεκριμένα τμήματα, παρά τις εκκλήσεις των εργαζόμενων, δεν τους αφήνουν να δουλέψουν από το σπίτι και ορισμένοι συνάδελφοι αναγκάστηκαν να πάρουν αναρρωτική άδεια, αφού απευθύνθηκαν σε ιδιώτες γιατρούς», επισημαίνει η εργαζόμενη.

Θυμίζουμε ότι, μέσω αλλεπάλληλων καταγγελιών σε αρκετά ΜΜΕ, οι εργαζόμενοι ζητούν κλείσιμο των γραφείων της εταιρείας όσο υπάρχουν ακατάλληλες συνθήκες, χωρίς απολύσεις και μειώσεις μισθών, έλεγχο στους χώρους εργασίας από τους αρμόδιους φορείς, αλλαγή χώρου εργασίας, άμεση αποσυμφόρηση των τηλεφωνικών κέντρων, εναλλάξ άδειες στους εργαζομένους με πλήρεις αποδοχές και ασφαλιστική κάλυψη κ.α.

Επιβεβαιώνει ότι εστάλησαν κάμερες σε σπίτια εργαζόμενων

Σε ερώτησή μας σχετικά με την καταγγελία ότι ορισμένοι εργαζόμενοι θα αναγκαστούν να εγκαταστήσουν webcamera (βλέπε το ρεπορτάζ του Κώστα Κουκουμάκα στο Vice) για όσο θα χρειαστεί να εργαστούν από το σπίτι τους, η εργαζόμενη απάντησε ότι η ίδια έχει πληροφορηθεί από αξιόπιστη πηγή ότι αυτό ζητήθηκε σε υπαλλήλους της Teleperfomance οι οποίοι εξυπηρετούν πελάτες της εταιρείας Canon.

Σημειώνεται ότι η Teleperfomance, απαντώντας σε ερωτήματα του Vice, δεν διέψευσε την χρήση κάμερας, όμως ισχυρίστηκε ότι ο εξοπλισμός δεν προορίζεται για καταγραφή, επεξεργασία ή αποθήκευση προσωπικών δεδομένων. Δεν εξηγεί όμως ποιος θα έχει πρόσβαση στην εικόνα που θα μεταδίδεται σε ζωνταντό χρόνο.

Αφόρητη η πίεση, «είμαστε έρμαια των εκνευρισμένων πελατών»

Βέβαια, δεν χρειάζεται καμία κάμερα για να συνεχιστεί η πίεση ακόμα και σε όσους εργάζονται εξ αποστάσεως. Τα συμβόλαια στην Teleperfomance είναι βραχύβια (η ίδια έχει τρίμηνο για παράδειγμα), «για να είμαστε διαρκώς στην τσίτα», περιγράφει η εργαζόμενη.

Όπως αναφέρει αναλυτικά στο Left.gr: «Υπάρχει ένα σύστημα αξιολόγησης στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και η βαθμολογία του πελάτη. Για παράδειγμα, αν ο πελάτης με αξιολογήσει με “κόκκινο” βαθμό (0,1 ή 2 με άριστα το 5), πρέπει να πετύχω 14 “πράσινες” αξιολογήσεις πελατών (δηλαδή βαθμό 4 ή 5) ώστε να εξισορροπήσω την αρνητική κρίση. Αν σε έναν μήνα δεν περάσεις το ποσοστό επιτυχίας στην επίλυση προβλημάτων που έχει προκαθοριστεί για το εκάστοτε πρότζεκτ, σε εκφοβίζουν, κινδυνεύεις να μη σου ανανεώσουν το συμβόλαιο. Ουσιαστικά, είμαστε έρμαια ορισμένων πελατών που μπορεί, αν έχουν νεύρα με την εταιρεία (την εκάστοτε εταιρεία που εξυπηρετεί η Teleperfomance), να χαντακώσουν τον/την τηλεφωνητή/τρια. Υπάρχει ακόμα και η πρόβλεψη για περικοπή μέρους του μισθού αν αργήσεις να προσέλθεις στη δουλειά -εννοώ ακόμα και δευτερόλεπτα- ή αν κάνεις παραπάνω διάλειμμα (δικαιούμαστε 45 λεπτά στο 8ωρο). Αν καταφέρεις να επιβιώσεις από όλο αυτό, ανά 2 χρόνια σου αλλάζουν τμήμα ή πρότζεκτ για να μην μπορείς να διατυπώσεις καμία απαίτηση μονιμότητας».

Με κορωνοϊό ή χωρίς, φαίνεται ότι η εν λόγω εταιρεία, το γιγάντιο δηλαδή call center με τους πάνω από 8.ο00 εργαζόμενους, που εξυπηρετεί πολλές μεγάλες εταιρείες (όπως η Facebook, η Microsoft και η Apple) και το 2017 (διαφημίζει ότι) βραβεύτηκε ως το «Καλύτερο Μέρος να δουλεύεις» (Best Place to Work) στην Ελλάδα, αποτελεί μόνιμο κίνδυνο για τα εργασιακά δικαιώματα.

Και όσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος αυτός, τόσο πιο πολλά και τα εγκωμιαστικά δημοσιεύματα για τον «πολυπολιτισμικό της χαρακτήρα» (βλέπε για παράδειγμα: https://www.kathimerini.gr/902765/article/epikairothta/best-workplaces/teleperformance-greece-ena-polypolitisiko-ergasiako-perivallon).

Φωτεινές εξαιρέσεις ορισμένα ρεπορτάζ που βασίζονται, όχι στην εξωραϊσμένη εικόνα που δίνουν τα καλοπληρωμένα στελέχη του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού της Teleperfomance, αλλά σε συγκεκριμένες και στοιχειοθετημένες (επώνυμες και ανώνυμες) μαρτυρίες εργαζόμενων για την (διαχρονική) ύπαρξη διακρίσεων και εξοντωτικών συνθηκών εργασίας (βλέπε μεταξύ άλλων το ρεπορτάζ του InsideStory, στις 19/12/2018: https://insidestory.gr/article/teleperformance-part2?token=1ZJ2P78A5I&fbclid=IwAR0d1oFeOzM2CRcbDmukG_3592RPxFg4WCCnYjE5X5gmUrOXzJY15SZN2vs και το ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών στις 21/1/2016: https://www.efsyn.gr/oikonomia/ergasiaka/56446_deka-anergoi-gia-kerdos-tis-etaireias).

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//