Τρεις θεατρικοί μονόλογοι
της Άννας Κοκκίνου επιστρέφουν
στο Θέατρο Σφενδόνη το Μάιο
Μακρή 4, Μακρυγιάννη – Ακρόπολη

 

Τρεις θεατρικοί μονόλογοι της Άννας Κοκκίνου
επιστρέφουν στη Σφενδόνη το Μάιο
μαζί με παράλληλες εκδηλώσεις

Λα Πουπέ
Σάββατο 14 & Κυριακή 15 Μαΐου

 ΛΑ ΠΟΥΠΕ ©Μάρω Θωμά_ 01

Εγώ ο Θουκυδίδης ένας Αθηναίος
Σάββατο 21 & Κυριακή 22 Μαΐου

 ΕΓΩ Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΕΝΑΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ ©Σπύρος Στάβερης_ 01

Μορφές από το έργο του Βιζυηνού
Τετάρτη 25 Μαΐου

ΜΟΡΦΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΒΙΖΥΗΝΟΥ ©Σπύρος Στάβερης_ 01

***

Παράλληλη εκδήλωση με ομιλίες & προβολές
Τρίτη 24 Μαΐου

Τρεις εμβληματικές παραστάσεις, τρεις θεατρικοί μονολόγοι με την Άννα Κοκκίνου επιστρέφουν στη Σφενδόνη το Μάιο στο πλαίσιο μιας ρετροσπεκτίβας που γίνεται με αφορμή την έναρξη συνεργασίας του Θεάτρου Σφενδόνη με το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης και τα 120 χρόνια από το θάνατο του Γεώργιου Βιζυηνού.

Το έργο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη «Λα Πουπέ» που έκανε πρεμιέρα το 2008, η πιο πρόσφατη δουλειά της Άννας Κοκκίνου «Εγώ ο Θουκυδίδης ένας Αθηναίος» (2014) αλλά και η παράσταση «Μορφές από το έργο του Βιζυηνού» που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1993, επιστρέφουν στο Θέατρο Σφενδόνη πλαισιωμένα από παράλληλες εκδηλώσεις.

Η παράσταση «Λα Πουπέ» που πρωτοανέβηκε το 2008 και παίχτηκε συνολικά τρεις θεατρικές σαιζόν με πολύ μεγάλη επιτυχία, είναι ένα εξαιρετικό νεοελληνικό έργο του ταλαντούχου Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη γραμμένο το 2007. Η περσόνα της χοντρούλας ράφτρας Ρίκας έχει μπει πλέον στη θεατρική πινακοθήκη του σύγχρονου ελληνικού κόσμου και αυτή τη φορά παρουσιάζεται σε μια ολοκαίνουργια σκηνική εκδοχή που δίνει την ευκαιρία στην ηρωίδα να αποκαλύψει πιο ανάγλυφα το σκοτάδι που κρύβει η ψυχή της και κυρίως να φανούν οι κρυφές διαδρομές που κάνει ο νους της.

Στην παράσταση «Εγώ ο Θουκυδίδης ένας Αθηναίος», θέατρο και ελληνική ιστορία γίνονται ένα. Σε μια ανατρεπτική σκηνική παρουσίαση του έργου του Θουκυδίδη, η Άννα Κοκκίνου θέτει ερωτήματα για την Ιστορία. Τι ξέρουμε για τους αρχαίους, πέρα από τη σπουδαία σκέψη τους που επηρέασε το δυτικό πολιτισμό; Τι ήταν o Πελοποννησιακός πόλεμος; Γιατί ο Θουκυδίδης είναι διαχρονικός; Πρόκειται για μια παραγωγή που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2014, επαναλήφθηκε το 2015 και έκανε μια μεγάλη περιοδεία σε πόλεις της Ελλάδας για σχολεία – με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση.

Οι «Μορφές από το έργο του Βιζυηνού» έκαναν πρεμιέρα στην Αθήνα το Μάιο του 1993. Πρόκειται για μια παράσταση που έχει παρουσιαστεί σε πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού, έχει συμπληρώσει πάνω από 850 παραστάσεις, ενώ θεωρείται σημείο αναφοράς και σταθμός στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου. Μέχρι σήμερα εξακολουθεί να χτίζεται, να διαμορφώνεται, να εξελίσσεται με νέα υλικά που προκύπτουν από την πορεία της ζωής και της δουλειάς – γιατί η παράσταση αυτή αποτελεί σημείο θεατρικού επαναπροσδιορισμού.

Παράλληλα, πραγματοποιείται με αφορμή την έναρξη της συνεργασίας του Θεάτρου Σφενδόνη με το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης καθώς και τη συμπλήρωση των 120 χρόνων από το θάνατο του Γεώργιου Βιζυηνού, μια ειδική εκδήλωση στις 24 Μαϊου στις 20.00, με ομιλίες και προβολές, ενώ το σύντομο αυτό αφιέρωμα κορυφώνεται με μια παρουσίαση της παράστασης «Μορφές από το έργο του Βιζυηνού» στις 3 Ιουνίου στη Βιζύη, γενέτειρα του Γ. Βιζυηνού, στην Ανατολική Θράκη.

 

Λα Πουπέ
του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη
Σάββατο 14 & Κυριακή 15 Μαΐου στις 20.30

Η Ρίκα είναι η πιο επιδέξια ράφτρα φορεμάτων κούκλας στην Αθήνα. Διαθέτει σπάνια κουμπιά και υφάσματα κι ένα ακόμα πιο σπάνιο ταλέντο. Ωστόσο, η ενασχόλησή της αυτή μοιάζει να την έχει καθηλώσει σε μια αφύσικη παιδικότητα. Κλεισμένη στον κοριτσίστικο κόσμο της, δυσκολεύεται να καταλάβει τους άλλους, πληγώνεται και τότε γίνεται τρομαχτική. Ευτυχώς υπάρχει η υπέργηρη κυρία Νέλλη του διπλανού διαμερίσματος και το σκαθάρι στο παράθυρό της που με τις ισχυρές του κεραίες την καθοδηγεί.

ΛΑ ΠΟΥΠΕ ©Μάρω Θωμά_ 02

Με πολλά τραύματα και με ακόμα περισσότερη ορμή και πείσμα η χοντρούλα δεν είναι από τα πρόσωπα που το βάζουν κάτω! Σηκώνει τα μανίκια και τα βάζει με όλους: πραγματικούς ανθρώπους και φαντάσματα. Ένα σπαρταριστό κείμενο- μια ηρωίδα απόλυτα «χατζηγιαννιδική». Σε μια ολοκαίνουργια σκηνική βερσιόν που δίνει την ευκαιρία στην ηρωίδα να αποκαλύψει πιο ανάγλυφα το σκοτάδι που κρύβει η ψυχή της και κυρίως να φανούν οι κρυφές διαδρομές που κάνει ο νούς της! Μάρτυρες είναι οι θεατές που θα πρέπει να διαλέξουν: ή να την καταδικάσουν ή να την λατρέψουν.

Ταυτότητα παράστασης
Κείμενο: Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης
Σκηνοθεσία: Άννα Κοκκίνου
Κοστούμια: Χριστίνα Μαθέα
Μουσική σύνθεση – Ενορχήστρωση – Παραγωγή: Στέλλα Γαδέδη
Προγραμματισμός – Ηχογράφηση: Kimo Viglis

Ερμηνεύει η Άννα Κοκκίνου

Trailer: youtu.be/FlZf6p7OZSk

Διάρκεια: 80 λεπτά

 

Εγώ ο Θουκυδίδης ένας Αθηναίος
Σάββατο 21 & Κυριακή 22 Μαΐου στις 20.30

Το έργο βασίζεται σε συρραφή αποσπασμάτων από την «Ιστορία του Πελοποννησιακού πολέμου» του Θουκυδίδη. Την ιστορία μάς αφηγείται ένας «άνθρωπος-μηχανή», ένας άφυλος φουτουριστικός μάντης, ένας ιστορικός-ρομπότ, καθηλωμένος σε high-tech αμαξίδιο και εξοπλισμένος με εξαρτήματα πτήσης. Ανίκανος να περπατήσει στη γη, αλλά έτοιμος να περιπλανηθεί στο χωροχρόνο της ιστορίας, μας μιλάει για ένα μακρινό πολύνεκρο πόλεμο του παρελθόντος, που μοιάζει σαν να έρχεται από το μέλλον.

ΕΓΩ Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΕΝΑΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ ©Σπύρος Στάβερης_ 02

Η πάλλουσα φωνή του αφηγητή, σε συνδυασμό με προβολές στον τοίχο και υποβλητική μουσική, βοηθά τους θεατές να αποκαλύψουν τον Πελοποννησιακό Πόλεμο μέσα από μια πρωτόγνωρη θεατρική εμπειρία. Ο διάλογος μεταξύ Αθηναίων και Μηλίων, τα Κερκυραϊκά (ο πρώτος εμφύλιος στην Ελλάδα), ο Επιτάφιος, οι ναυμαχίες, όλα τα γεγονότα και οι αιτίες ενός πολέμου ξεδιπλώνονται επί σκηνής, προβληματίζοντας το κοινό.

ΕΓΩ Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΕΝΑΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ ©Σπύρος Στάβερης_ 03

Ταυτότητα παράστασης
Κείμενο: Θουκυδίδης
Μετάφραση: Ν. Μ. Σκουτερόπουλος
Δραματουργική επεξεργασία: Άννα Κοκκίνου & Νίκος Φλέσσας
Σκηνοθεσία: Άννα Κοκκίνου, με τη συνεργασία του Νίκου Φλέσσα
Μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Σκηνικό & Κοστούμια: Άννα Κοκκίνου (οι χάρτινοι τοίχοι είναι από μια ιδέα του Νίκου Αλεξίου)
Σχεδιασμός φτερών: Δημήτρης Κορρές
Ηλεκτρονικός σχεδιασμός φωνών: Μηνάς Εμμανουήλ
Φωτογράφιση: Σπύρος Στάβερης

Ερμηνεύει η Άννα Κοκκίνου

Διάρκεια: 90 λεπτά

 

Μορφές από το έργο του Βιζυηνού
Τετάρτη 25 Μαΐου στις 20.30

Η Αννα Κοκκίνου μεταφέρει και ζωντανεύει κείμενα του Έλληνα λογοτέχνη και μετατρέπει την γλώσσα του κειμένου σε θεατρικό λόγο. Με μοναδικό αντικείμενο ένα τραπέζι γίνεται η αφηγήτρια των έργων του Βιζυηνού «Το μόνο της ζωής του ταξείδιον», «Το αμάρτημα της μητρός μου», «Μοσκώβ Σελίμ», «Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπολέως», «Αι συνέπειαι της παλαιάς ιστορίας», «Πρωτομαγιά». Η Άννα Κοκκίνου με τα πολλά της πρόσωπα, τις πολλές φωνές, τις διαφορετικές ηλικίες και φύλα, μας παρασέρνει σε ένα ταξίδι εικόνων που συναρπάζει.

ΜΟΡΦΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΒΙΖΥΗΝΟΥ ©Σπύρος Στάβερης_ 02

Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης με την συνεργασία της Μίρκας Γεμεντζάκη
Φιλολογικός σύμβουλος: Βασίλης Διοσκουρίδης
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου
Φλάουτο: Στέλλα Γαδέδη
Φωτισμοί: Φίλιππος Κουτσαφτής

Ερμηνεύει η Άννα Κοκκίνου

Διάρκεια: 120 λεπτά

 

Πληροφορίες:
Θέατρο Σφενδόνη
Μακρή 4, Μακρυγιάννη – Ακρόπολη
Τηλ: 215 51 58 968

Πρόσβαση:
Μετρό: Στ. «ΑΚΡΟΠΟΛΗ»

Ημέρες &Ώρες Παραστάσεων:
Λα Πουπέ: Σάββατο 14 & Κυριακή 15 Μαΐου στις 20.30
Εγώ ο Θουκυδίδης ένας Αθηναίος: Σάββατο 21 & Κυριακή 22 Μαΐου στις 20.30
Μορφές από το έργο του Βιζυηνού: Τετάρτη 25 Μαΐου στις 20.30

Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος για κάθε παράσταση: 15€, Μειωμένο: 10€
Ειδική τιμή και για τις τρεις παραστάσεις: 30€

Παράλληλη εκδήλωση με ομιλίες και προβολές:
Τρίτη 24 Μαΐου στις 20.00 – Είσοδος ελεύθερη

Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.

Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.

[fbcomments width="100%" count="off" num="5"]
//