Μαρτυρία επιβάτη από το “Blue Star One”, το πλοίο στο οποίο επιβιβάστηκαν τα τρία άτομα από την Πάτμο, που φέρονται να παραβίασαν την καραντίνα – “Περίμενα να μας έχουν πάρει ήδη δειγματοληπτικά τεστ, αλλά εμένα δεν μ’ έχει πάρει άνθρωπος”, δηλώνει ο Α
Άμα βγαίνεις στ’ ανοιχτά, δεν κολλάει. Αδιανόητες καταστάσεις έζησαν το απόγευμα της Κυριακής δεκάδες επιβάτες του «Blue Star One», του πλοίου στο οποίο επιβιβάστηκαν τρεις επιβάτες οι οποίοι φέρονται να παραβίασαν την καραντίνα και ταξίδεψαν από την Πάτμο στον Πειραιά.
Όπως καταγγέλλει ο Α. στην “Αυγή”, επιβάτης που είχε ανέβει με την παρέα του στη Σύρο, το πλοίο, αφού έφτασε στον Πειραιά και άφησε κόσμο, στη συνέχεια αναχώρησε χωρίς προειδοποίηση κι έχοντας ακόμη μέσα τους μισούς σχεδόν επιβαίνοντες. Το καράβι, που βγήκε εκ νέου στ’ ανοιχτά, παρέμεινε εκεί για περίπου μισή ώρα με τρία τέταρτα.
Φήμες για “βουτιά” από αυτοκίνητο
Εν απουσία εξήγησης από τους αρμόδιους, μέσα σε ελάχιστα λεπτά άρχισαν να διαδίδονται φήμες μεταξύ των επιβατών ότι η αναχώρηση οφειλόταν σε κάποια τεχνική βλάβη. Αργότερα ακούστηκε ότι έπεσε κάποιο αμάξι στο λιμάνι. Τελικά η εξήγηση που τους δόθηκε ήταν ότι το καράβι είχε πρόβλημα με τον καιρό και δεν μπορούσε να δέσει στο λιμάνι.
Την Κυριακή όμως είχε ηλιοφάνεια, ενώ σύμφωνα με την ΕΜΥ η ένταση των ανέμων θα έφτανε στη χειρότερη των περιπτώσεων τα 5 μποφόρ.
Με δεδομένο ότι στην Ελλάδα τα πλοία δένουν και ταξιδεύουν υπό πολύ δυσκολότερες καιρικές συνθήκες, η επίσημη εξήγηση δεν φάνηκε να είναι ιδιαίτερα πειστική. Αντίθετα οι επιβάτες κατάλαβαν πολύ περισσότερα όταν μπήκαν από τα κινητά τους στα σάιτ και διάβασαν ότι στο καράβι επέβαιναν τρεις νεαροί που φέρονται να είχαν παραβιάσει την καραντίνα.
Οι δύο από τους τρεις φέρονται να είναι θετικοί στον κορωνοϊό, ενώ ένας τέταρτος φίλος τους, που ήταν εμπύρετος, παρέμεινε στο νησί. Και οι τρεις που ήρθαν στον Πειραιά εξετάστηκαν από τον ΕΟΔΥ, βρέθηκαν θετικοί, τους επεβλήθη πρόστιμο 5.000 ευρώ και τέθηκαν σε κατ’ οίκον περιορισμό.
Τρία τέταρτα με καύσωνα στο γκαράζ
“Ο ξάδερφός μου, που είχε προλάβει να κατέβει στο γκαράζ, κατέβηκε από το καράβι όταν έφτασε την πρώτη φορά στο λιμάνι στις 7 το απόγευμα. Οι υπόλοιποι που ήμασταν μαζί είχαμε μείνει πιο μακριά για να μην συνωστιστούμε και μέχρι να φτάσουμε στην έξοδο το καράβι είχε φύγει. Όταν επιστρέψαμε, ήταν 8 η ώρα και κατεβήκαμε από το καράβι στις 8.15. Μιλώντας με τον ξάδερφό μου, με τον οποίο κάναμε το ίδιο ταξίδι, μου είπε ότι βρισκόταν ήδη στο σπίτι του” μας λέει ο Α.
Όσοι είχαν πάει στο γκαράζ και δεν πρόλαβαν να αποβιβαστούν ταλαιπωρήθηκαν ακόμη περισσότερο, καθώς έπρεπε να περιμένουν σε συνθήκες καύσωνα τις αυξημένες θερμοκρασίες του γκαράζ και τις αναθυμιάσεις.
Συνωστισμός στο λεωφορείο
Ταλαιπωρία υπήρξε και για τους πεζούς επιβάτες, οι οποίοι, αφού κατέβηκαν από το πλοίο, στοιβάχτηκαν ο ένας πάνω στον άλλον στο λεωφορείο που μετέφερε τον κόσμο από την Ε1 στον σταθμό του Ηλεκτρικού κι έφτασε ένα τέταρτο αργότερα από τη δεύτερη άφιξη.
“Εγώ αναγκάστηκα να πάρω το δεύτερο λεωφορείο που ήρθε. Δεν υπήρχε κανένας άνθρωπος από το Λιμενικό που να ελέγχει πόσοι θα έμπαιναν μέσα” σημειώνει ο ίδιος επιβάτης συμπληρώνοντας ότι την ίδια εικόνα, πατείς με πατώ σε, αντίκρισε στα κουβούκλια που περιμένει τα πλοία ο κόσμος στη Σύρο.
Σε ό,τι αφορά τους ελέγχους στα πλοία, τονίζει ότι σε κανένα από τα δύο ταξίδια δεν τους έγινε θερμομέτρηση. “Για τις μάσκες μας φωνάζανε και ζητούσαν να τηρηθούν οι αποστάσεις, αλλά ήταν αδύνατο να τηρηθούν λόγω του μεγάλου πλήθους. Οι περισσότεροι πάντως φορούσαν κανονικά μάσκα”.
Μαρτυρία λιμενικού: “Είμαστε λίγοι”
«Μας στέλνουν συνεχώς μέσα σε καράβια και με διαφορετικούς προορισμούς για να λέμε στους επιβάτες να φοράνε τις μάσκες τους» είναι η εικόνα που μας μεταφέρει ένας άνθρωπος από την άλλη πλευρά, ένας λιμενικός που εργάζεται στον Πειραιά. Την αίσθηση ότι γίνονται αρκετοί έλεγχοι του έχουν δώσει επίσης οι εικόνες με μεγάλες ουρές από κόσμο που περιμένει να μπει στα καράβια. Παραδέχεται ωστόσο ότι πριν από λίγο καιρό, οπότε είχε ταξιδέψει ως πολίτης και όχι ως λιμενικός, δεν είχε περάσει από θερμομέτρηση.
Επιπλέον, όπως έχει παρατηρήσει, «μόλις ολοκληρωθούν οι έλεγχοι στα λιμάνια, υπάρχουν ορισμένοι που μετά βγάζουν τις μάσκες και δεν υπάρχει κανείς να τους ελέγξει». Μία λύση θα ήταν να υπάρχει σταθερή παρουσία λιμενικών στο ταξίδι, το προσωπικό όμως δεν επαρκεί για όλα τα δρομολόγια.
Ειδικά τώρα η αυξημένη κίνηση λόγω των ημερών σε συνδυασμό με τις καλοκαιρινές άδειες των συναδέλφων τους έχει φέρει τους λιμενικούς που έχουν μείνει πίσω στα όριά τους, “χτυπώντας” ακόμη και δωδεκάωρα. “Για παράδειγμα, εμένα μ’ έστειλαν στη Μύκονο. Έφυγα 7.30 το πρωί και γύρισα 8 παρά το βράδυ. Μία συνάδελφος θα έφευγε για Κρήτη και θα επέστρεφε μεθαύριο”.
Κανένας έλεγχος στους συνεπιβαίνοντες
Με χθεσινή του δήλωση πάντως ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης φάνηκε πως θέλει να κρύψει πίσω από τους αριθμούς τις οργανωτικές και πάσης φύσεως αδυναμίες στους ελέγχους ανακοινώνοντας ότι οι κατά τόπους λιμενικές αρχές της χώρας την τελευταία περίοδο έχουν πραγματοποιήσει χιλιάδες ελέγχους και έχουν επιβάλει περισσότερα από 650 πρόστιμα.
Την ίδια στιγμή όμως που η κυβέρνηση επιχειρεί να περάσει την εικόνα ότι δεν αφήνει να πέσει τίποτε κάτω, προκαλεί εύλογη εντύπωση το ότι δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια για τους επιβάτες του πρώτου πλοίου εσωτερικής γραμμής που είχε επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού. “Μόνο από δημοσιεύματα έχω δει ότι θα λάβουν μέτρα. Περίμενα να μας έχουν πάρει ήδη δειγματοληπτικά τεστ, αλλά εμένα δεν μ’ έχει πάρει άνθρωπος” λέει, μιλώντας με ειλικρινή απορία, ο Α.
*Το ρεπορτάζ δημοσιεύτηκε πρώτα στην εφημερίδα Αυγή
Το 3point magazine είναι ένα οριζόντια δομημένο μέσο που πιστεύει ότι η γνώμη όλων έχει αξία και επιδιώκει την έκφρασή της. Επικροτεί τα σχόλια, την κριτική και την ελεύθερη έκφραση των αναγνωστών του επιδιώκοντας την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Σε μια εποχή όμως που ο διάλογος τείνει να γίνεται με όρους ανθρωποφαγίας και απαξίωσης προς πρόσωπα και θεσμούς, το 3point δεν επιθυμεί να συμμετέχει. Για τον λόγο αυτόν σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού, σεξιστικού περιεχομένου θα σβήνονται χωρίς ειδοποίηση του εκφραστή τους.
Ακόμα, το 3point magazine έχει θέσει εαυτόν απέναντι στο φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, σχόλια ανάλογου περιεχομένου θα έχουν την ίδια μοίρα με τα ανωτέρω, τη γνωριμία τους με το "delete".
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του 3point.